Bethesda tillkännager Fallout 4

Permalänk
Antielefant
Skrivet av sQuille:

Är ganska hypad, däremot så ser det ut som ett Fallout-spel med Skyrim-grafik. Jag hade hoppats på mer på den fronten.

Låter som att det är Nolan North som gör rösten och det skulle uppskattas väldigt mycket då han nog är den främsta röstskådespelaren inom TV-spelen enligt mig.

Är inte Nolan North killen som gör Desmond i Assassin's Creed och Penguin i Batman?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv

Det ser lovande ut. Dock hoppas jag att man förbättrat spelet så det inte är ytterliggare ett buggigt Bethesda-spel vi har vid lanseringen. Spelen har ofta varit extremt stela och gett ett plastigt och ej trovärdigt intryck när man interakterar med NPCs. Jämför med hur CDPR löst det i Witcher 3 exempelvis.

Blir nog en förbokning oavsett, spelet lär inte vara sämre än de tidigare Bethesda-utvecklade/utgivna Fallout-titlarna och dessa har fortfarande varit riktigt trevliga bortsett från en del brister. Riktigt skönt att det tillslut är officiellt med!

Skrivet av sQuille:

Är ganska hypad, däremot så ser det ut som ett Fallout-spel med Skyrim-grafik. Jag hade hoppats på mer på den fronten.

Låter som att det är Nolan North som gör rösten och det skulle uppskattas väldigt mycket då han nog är den främsta röstskådespelaren inom TV-spelen enligt mig.

Berättarrösten är Ron Perlmans.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av 1up:

@DunderKlumpen:
Fallout 2 har ju fortfarande bättre känsla än många spel som släpps idag, och de beror inte på grafiken... Story>grafik alla dagar i veckan.

Ja, jag spelar fortfarande igenom det då och då. Jag tror du misstolkade mitt inlägg helt och hållet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Starwars:

Verkar som huvudkaraktären kommer att ha en röstskådis denna gång (han pratar med hunden på slutet av trailern)...

Ungefär det sista som jag ville se i ett Fallout spel. För fan Bethesda.

lol

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770k @ 4.2GHz w/ Noctua NH-U14S (NF-A15x2 @900RPM) | GPU: RTX 2070 | MB: Asus Z87-DELUXE | RAM: 16GB Corsair Vengance 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 760W | Chassi: Fractal Design Define XL R2 | OS-disk: Samsung 850 pro 256GB | Media-disk: Samsung 850 pro 1TB | Lurar: Sennheiser HD 660S & Sennheiser IE 80 | Mikrofon: Samson C01U

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk förbeställer spel som de vill ska bli bra..

Titta på EA's spel eller DayZ t.ex. Anledningen att de spelen är så sketna och trasiga är för att de drar in stålarna innan de gjort färdigt spelen via pre-orders eller "early access". Då finns det alltså inget som motiverar dem till att göra sitt bästa.

Jag håller iallafall i plånboken tills jag ser vad som finns i säcken.

Skrivet av Starwars:

Verkar som huvudkaraktären kommer att ha en röstskådis denna gång (han pratar med hunden på slutet av trailern)...

Ungefär det sista som jag ville se i ett Fallout spel. För fan Bethesda.

[sarkasm] Ja, spelet blir nog värdelöst eftersom karaktären kan prata. Bojkott![/sarkasm]

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Grafiken är som förväntat, ingen woweffekt. För min del kunde dom gjort en ny story på new vegas-motorn, för även om man känner sig lika klumpig som i arma3 ibland så spelar man ingenom det flera gånger per år.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Är inte Nolan North killen som gör Desmond i Assassin's Creed och Penguin i Batman?

Jo, även Drake i Uncharted samt Booker i Bioshock Infinite

Skrivet av anon5930:

Det ser lovande ut. Dock hoppas jag att man förbättrat spelet så det inte är ytterliggare ett buggigt Bethesda-spel vi har vid lanseringen. Spelen har ofta varit extremt stela och gett ett plastigt och ej trovärdigt intryck när man interakterar med NPCs. Jämför med hur CDPR löst det i Witcher 3 exempelvis.

Blir nog en förbokning oavsett, spelet lär inte vara sämre än de tidigare Bethesda-utvecklade/utgivna Fallout-titlarna och dessa har fortfarande varit riktigt trevliga bortsett från en del brister. Riktigt skönt att det tillslut är officiellt med!

Berättarrösten är Ron Perlmans.

Jaha, coolt!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit nån fan av Fallout serien (bortsett Fallout Tactics: Brotherhood of Steel då som är ett strategispel), däremot vill jag se ett nytt Elder Scrolls spel (trots att jag inte spelat färdigt nåt av de tidigare spelen)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Kände ingen lockelse alls efter att ha sett trailern. Kanske fått nog av tidigare spel i serien och är nog dessutom antagligen oerhört bortskämd med Witcher 3 som jag spelar nu och som trollbinder en känslomässigt.

Så länge man vill spela en medelålders krigare med lite magiska förmågor med förbestämd bakgrund, yrke, kön och utseende så är Witcher säkert så superduperfantastisktmagiskt så att man aldrig mera kommer behöva nya rollspel.

Men för mig väger friheten att skapa min egen karaktär som kan vara vad jag vill och göra vad jag vill, högre.
Därför kommer inga andra rollspelsmakare i närheten av Bethesda, dom ger mig frihet och vågar lita på att jag kan skapa bättre karaktärer själv än vad någon annan kan göra åt mig, samt ger mig möjligheten att inte bara glida runt och äventyra i världen, utan att faktiskt slå mig ned och faktiskt leva i den.

Fallout 4 kan inte släppas fort nog.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Ringde numret som står längst ner på den officiella hemsidan(Fallout 4) via Skype och spelade in det. Lite roligt iallafall. 1-888-4VAULT-TEC

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Ringde numret som står längst ner på den officiella hemsidan(Fallout 4) via Skype och spelade in det. Lite roligt iallafall. 1-888-4VAULT-TEC

Du sa A, vart tog b vägen?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Plot twist.... Du får spela som hunden.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hello beautiful, come to papa

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Så länge man vill spela en medelålders krigare med lite magiska förmågor med förbestämd bakgrund, yrke, kön och utseende så är Witcher säkert så superduperfantastisktmagiskt så att man aldrig mera kommer behöva nya rollspel.

Men för mig väger friheten att skapa min egen karaktär som kan vara vad jag vill och göra vad jag vill, högre.
Därför kommer inga andra rollspelsmakare i närheten av Bethesda, dom ger mig frihet och vågar lita på att jag kan skapa bättre karaktärer själv än vad någon annan kan göra åt mig, samt ger mig möjligheten att inte bara glida runt och äventyra i världen, utan att faktiskt slå mig ned och faktiskt leva i den.

Fallout 4 kan inte släppas fort nog.

AMEN!
Different strokes for different folks! Är glad för att alla Witcher dyrkare är nöjda, men Witcher 3 var inte alls i min personliga smak.
Älskade Fallout 3 och Newvegas, tycker att Fallout4 kommer bli spännande att testa i framtiden

Permalänk
Medlem

lite för färgglatt för att måla upp en trovärdig dystopisk värld som tidigare spel.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Meh, obsidian borde fått göra fyran, New Vegas är ju bättre än trean på ungefär varenda punkt.
Trailern gav helt klart fo3 vibbar mer än något annat.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Nu hänger jag inte riktigt med; uteslöt jag något?

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Nja. Inte så hypad. Efter buggfesten som var Fallout 3 måste det här vara riktigt bra. Animationerna i F3 var ju katastrof samt att man behövde ca. 100 mods för att spelet skulle vara dugligt.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Så det blir en Call of Dog alltså? Tycker inte spelet ser SÅ risigt ut som alla säger, däremot var animationen på hunden något som mer påminde om ett riktigt gammalt spel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Fallout 4 presenterades av Winamp
Det är för tidigt att säga hur det blir, men jag gillade trean i alla fall. Har väntat länge på det här!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starwars:

Verkar som huvudkaraktären kommer att ha en röstskådis denna gång (han pratar med hunden på slutet av trailern)...

Ungefär det sista som jag ville se i ett Fallout spel. För fan Bethesda.

Om det du säger stämmer så kommer man inte kunna vara en tjej heller vilket inte kommer gillas bland sjw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Om det du säger stämmer så kommer man inte kunna vara en tjej heller vilket inte kommer gillas bland sjw.

Tänk om de har kvinnliga röstskådespelare också, exempelvis som Mass Effect? Eller ville du bara ta billiga poäng?

Permalänk
Medlem

Hade nedräknaren uppe på en tabb sen den dök upp, helt underbart när trailern kom! Hoppas på release i år så är 2015 räddad!

Har spelat alla fallout spel och älskar dem så har väntat sen NV på detta så är överlycklig! Tusentals timmar FO och med ett nytt kniper jag några hundra timmar till (om inte närmare 1000).

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

ALLA... på interwebben säger att det ser daterat ut.. helt rätt.

Permalänk
Medlem

Grafiken ser ju inte så nice ut jämfört med Witcher 3......

Permalänk
Medlem

Bara ja som vill kunna köra detta coop? Finns väl ingen VÄL fungerande mod som gör att man kan coopa 3an?

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk

Har alla som klagar över Fallout serien spelat igenom dem? Man får en känsla att oavsett hur snyggt ett spel är så är det aldrig "snyggt nog" och det är bara hur finslipat det är grafiskt som är värt något.

Personligen så har jag nog lätt att svälja det mesta som jag tycker ger mig underhållning utan att syna varenda detalj. Jag kan tycka att Bioshock (hela serien) är underbar, men det var inte för än Infinite kom som det såg hyfsat ut. Lika så med Fallout, Masseffect Dragonage Etc.

New Vegas med alla tillägg var helt klart spelvärt och det finns nog fler än jag som tycker att FA4 kommer att bli intressant med.

Permalänk
Medlem

@MultiMan:
Tror inte att dem gör en trailer så "ful" som du säger det, ser ut att vara rendrerat i spelmotorn och är mer trovärdigt än andra spel. The Witcher 3 är inte så snyggt btw, ett fallout spel i Witcher 3 motorn? katastrofalt dåligt skulle det vara, speciellt movement, stå nära en klippa och tryck på en knapp i en millisekund, gubben kutar över kanten.

Witcher 3 är ett bra spel men gameplay i sig är rätt så uselt. Det är inte bara grafiken som gör spelet.

Permalänk

Jag kanske var en av de få som hoppades att när timern gick ut så skulle länken uppdateras till elderscrolls.bethsoft och det skulle börja flyga massa pilar och eldbollar tvärsöver och en stor drake skulle komma flygandes och dra in mig igenom skärmen, men så var dessvärre inte fallet..

Kan ju dock fortsätta och vara optimistisk och tro att Bethesda kanske medvetet gör tvärtom mot för vad CD project RED gjorde med Witcher 3, släpper något "dåligt" för att sedan göra något mycket bättre

Och på tal om att sätta stämning med "dålig grafik". Red Dead Redemptions grafik är nog lite dated nu men jag vill minnas att stämningen är helt fantastisk! (miljöerna främst)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Jo, även Drake i Uncharted samt Booker i Bioshock Infinite

Jaha, coolt!

Är Troy Baker som gör Bookers röst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO