Räcker mitt nätaggregat för SLI?

Permalänk

Räcker mitt nätaggregat för SLI?

Hej!

Jag tänkte köpa en ny dator till sommaren och hade ursprungligen tänkt köpa:

ASUS Maximus VII Ranger
Intel Core i7 4790K
Corsair Vengeance Pro 16GB 1600MHz
Fractal Design Define R5
Corsair H100i GTX
EVGA SuperNOVA G2 850W
Samsung 850 EVO Series 500GB
Seagate Desktop HDD 3TB
MSI GTX 980 Gaming

Men då sen härom dan så släppte nVidia sitt GTX 980 Ti istället och då tänkte jag att jag skulle köpa det istället för vanliga GTX 980 och planen var då också att när GTX 980 någon gång blir billigare så tänkta jag köpa ett till 980 och köra SLI.
Då kommer vi fram till själva frågan; räcker 850W för att köra 980 Ti i SLI och att ha watt över för att overclocka? Eller kommer jag då att behöva köpa ett nytt nätagg? Och om det är så att jag behöver köpa ett nytt nätagg, räcker ett 750W för att köra endast ett 980 Ti och kunna overclocka?

Tack på förhand!

Visa signatur

Setup; ASUS Ranger, i7 4790K, ADATA XPG 16GB, Fractal R5, NZXT Kraken x61, Evga Supernova 750W Guld+, Samsung EVO 850 250GB, WD RED 3TB, Gigabyte G1 Gaming 980 Ti. Inet Fraktfritt

Permalänk

Det skall inte vara några problem! Den nätdelen krämar ut tillräckligt mycket för att driva runt två utan problem. Sen LÄR du aldrig behöva överklocka 2st 980ti i SLI inom de närmsta 10 åren ändå men kan man så vill man ju oftast! )

Permalänk

kör typ samma uppsättning som dig fast med dubbla överklockade 970 kort

funkar fint på 600W

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Bananjagarjonte:

Det skall inte vara några problem! Den nätdelen krämar ut tillräckligt mycket för att driva runt två utan problem. Sen LÄR du aldrig behöva överklocka 2st 980ti i SLI inom de närmsta 10 åren ändå men kan man så vill man ju oftast! )

Okej tack, jag tänkte mera på om det går att overclocka CPUn, inte GPUn

Visa signatur

Setup; ASUS Ranger, i7 4790K, ADATA XPG 16GB, Fractal R5, NZXT Kraken x61, Evga Supernova 750W Guld+, Samsung EVO 850 250GB, WD RED 3TB, Gigabyte G1 Gaming 980 Ti. Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananjagarjonte:

Det skall inte vara några problem! Den nätdelen krämar ut tillräckligt mycket för att driva runt två utan problem. Sen LÄR du aldrig behöva överklocka 2st 980ti i SLI inom de närmsta 10 åren ändå men kan man så vill man ju oftast! )

Skrivet av ludvigwesterholm:

Okej tack, jag tänkte mera på om det går att overclocka CPUn, inte GPUn

Finns inte en chans att två 980 Ti kommer räcka till i tio år, lol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4