Permalänk
Avstängd

Unity funkar ej

Jag gjorde en tråd för att jag ville programera och så laddade jag ner unity personal men det gick inte att starta. Vad är det som är fel?

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte.

Permalänk
Skrivet av WilhelmP:

Jag gjorde en tråd för att jag ville programera och så laddade jag ner unity personal men det gick inte att starta. Vad är det som är fel?

Använder du Chrome? Isf är det svaret på din fråga, Chrome har nyligen slutat stödja Unity. Om så är fallet, följ denna steg-för-steg-beskrivning så skall det fungera igen:

1. Paste this into chrome: chrome://flags/#enable-npapi

2. Hit activate on that item

3. Also activate native-client underneath.

4. Bingo Unity works again

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mufasa133:

Använder du Chrome? Isf är det svaret på din fråga, Chrome har nyligen slutat stödja Unity. Om så är fallet, följ denna steg-för-steg-beskrivning så skall det fungera igen:

1. Paste this into chrome: chrome://flags/#enable-npapi

2. Hit activate on that item

3. Also activate native-client underneath.

4. Bingo Unity works again

Dold text

Jag använder crome

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mufasa133:

Använder du Chrome? Isf är det svaret på din fråga, Chrome har nyligen slutat stödja Unity. Om så är fallet, följ denna steg-för-steg-beskrivning så skall det fungera igen:

1. Paste this into chrome: chrome://flags/#enable-npapi

2. Hit activate on that item

3. Also activate native-client underneath.

4. Bingo Unity works again

Dold text

Funkar det med firefox?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@WilhelmP:
Ja, Firefox och IE funkar, dock inte Chrome.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilhelmP:

Funkar det med firefox?

Skickades från m.sweclockers.com

Bara att prova, återkom med hur det gick sen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Jag har laddat ned unity så är det någon skillnad? Och det som händer är att det kommer upp en ruta där det sår "ERROR" som rubrik och sen står det "Could not initialize license activation window."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Bara att prova, återkom med hur det gick sen.

Jag provade med firefox men det komm bara upp samma sak som innan.

Permalänk
Medlem

Första träffen på google (seriöst):

Ladda ner VC++ 2010 redistributables x64-varianten. Om det fortfarande strular, testa att kopiera MSVCR100.dll x64-versionen och lägg den i samma mapp som xul.dll.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Hur installerar installerar unity på rätt sätt?

Jag har försökt ladda ned unity men det funkar inte så jag skulle behöva lite hjälp att få veta hur man fixar det tills man bara kan öppna programmet genom att klicka på symbolen.

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte fungerar? Vilket operativsystem använder du?
Kör du Windows XP måste du minst ha SP2 installerat, kör du Windows 7 måste du minst ha SP1 installerat, på Windows 8 ska det fungera direkt. Om du kör OS X krävs minst version 10.8.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd

Kör win 7, och det som inte fungerar är att det kommer upp en popup ruta när jag försöker starta. Det står typ något med något "license window"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du måste skapa ett konto och få nyckel till "Personal edition", det vill säga gratis versionen.

Visa signatur

Dator: Ett metall chassi med varierande komponenter på insidan.

Permalänk

Du måste ha en fungerande licens för att använda Unity, finns både gratisversionen och "pro"-versionen som kostar pengar.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Avstängd

När jag försöker göra en licens godtar den inte mitt konto när jag ska skriva in mail och lösenord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilhelmP:

När jag försöker göra en licens godtar den inte mitt konto när jag ska skriva in mail och lösenord.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du skapat ett konto för den mailadressen då? Om inte, börja med det. Om du har ett konto, välj att du glömt lösenordet så kan du återställa det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, trådar sammanfogade, tråd rensad.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Hög tid att läsa på reglerna ordentligt och följa dem då det har blivit väldigt många felsteg på kort tid.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToJa92:

Har du skapat ett konto för den mailadressen då? Om inte, börja med det. Om du har ett konto, välj att du glömt lösenordet så kan du återställa det.

Jag har provat det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

någon?
den säger bara att mailen är fel

Permalänk
Medlem

"Jag bakade en kaka, men den blev inte god. Vad är felet?"

Vad jag menar med detta är att din ursprungliga fråga saknar vettig information för att man skall kunna ge något svar. Saken är att säkert tusen olika saker hade kunnat vara felet.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst enligt §4.1*

Tråd låst då vi ej tillåter bumpning, vänligen respektera forumreglerna.

Citat:

§4.1 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...