The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TObbeSkatt:

Lånar tråd lite, denna fråga har säkert blivit ställd innan men hittar inget svar! Är runt level 30 och är klar med "main quest" Så nu har jag det roliga kvar! side-quest osv osv! Men sett folk i tråden som är level 40+ vart hittar ni mobbsen som är i denna level? Eller följer mobbleveln ens egen level? Eller hur får man vettig xp nu?

Ingen i denna tråd är väl 40+? Har inte sett någon över 35.
Har du kört genom mainstory utan att göra side quests måste jag tyvärr säga att du missat mycket :/
Finns högre mobs lite varstans. Sällan i större mängder dock.
Exp får du från contracts och tydligen Gwent (inget jag själv spelat).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Ingen i denna tråd är väl 40+? Har inte sett någon över 35.
Har du kört genom mainstory utan att göra side quests måste jag tyvärr säga att du missat mycket :/
Finns högre mobs lite varstans. Sällan i större mängder dock.
Exp får du från contracts och tydligen Gwent (inget jag själv spelat).

Vet inte exakt men runt 35+ då! Nä klart jag kört side quest men långt ifrån alla! Okej okej, ah får väl fortsätta kolla runt då!

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TObbeSkatt:

Eller följer mobbleveln ens egen level?

Ska inte finnas någon skalning av monster i detta spelet.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Ingen av dessa sets är gratis Temerian kan du köpa hos merchanten du räddar från Gripen i början (White Orchard) och Nilfgaardian kan du köpa hos en av de merchants i Crow's Perch (Velen). Dessa 3 nya crossbows kan du köpa från ställen varav en också finns i Crow's Perch.

Jaha, men det hade ju varit trevligt om man hade haft en minsta aning om vart dessa ploppade upp Velen, det är andra området man kommer till va? Fast travlade bara dit igår innan jag stängde av spelet

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ni som kommit lite längre in i spelet, vad har ni för värdefulla tips för oss som nyligen påbörjat äventyret med Geralt?

Har precis vunnit ett race med Bloody Baron...

Dold text

Har knappt något guld kvar efter alla reparationer man gör.

Lagt till spoilertaggar
Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Ni som kommit lite längre in i spelet, vad har ni för värdefulla tips för oss som nyligen påbörjat äventyret med Geralt?

Har precis vunnit ett race med Bloody Baron...

Dold text

Har knappt något guld kvar efter alla reparationer man gör.

Sälj inte ditt witcher gear, det kan uppgraderas längre fram.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Skrivet av Buio:

Fasen, lyckades ta mig in i "Burned ruins" precis öster om baronens Crow's Perch. Problemet är att det inte går att ta sig ut. Såg ett hål i marken genom en glugg och blev nyfiken. Hålet i marken visade sig bara vara en grop och inte en grotta. Nu sitter man här med dumhatten och måste backa på en äldre save.

Samma sak hände mig. Min lösning blev att öppna konsolen (finns mod att hämta på nexusmod, ger dig också freecamera för fina screenshots). Finns console-commando för att teleportera sig till alla städer, eller att kunna fast travel varsomhelst på kartan.

Alt. borde du kunna släppa lite bomber där du står och dö på det sättet och reloada senaste saven.

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Sälj inte ditt witcher gear, det kan uppgraderas längre fram.

Aj då... några andra bra tips? Känner lite som den du svarade på, risigt med deg hela tiden och man känner sig stundtals rätt klen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Aj då... några andra bra tips? Känner lite som den du svarade på, risigt med deg hela tiden och man känner sig stundtals rätt klen.

Töm alla kistor och allt som går på allt Sedan sälj.
En del crafting ingredienser är värda förhållandevis mycket, men se till att behålla åtminstone en del av dessa, för framtiden.

Det har diskuterats tidigare i tråden, det är omöjligt att balansera ett spel för alla levels, det lättare med pengar längre fram och tyvärr är det lite tufft i början, prova sänka svårighetsgraden om det känns alldeles för tråkigt.

Edit: extra tips, skaffa de olika oljorna som behövs och applicera på svärdet för rätt monster. Om än något omständligt så ger det fin extra damage.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Ni som kommit lite längre in i spelet, vad har ni för värdefulla tips för oss som nyligen påbörjat äventyret med Geralt?

Har precis vunnit ett race med Bloody Baron...

Dold text

Har knappt något guld kvar efter alla reparationer man gör.

Skrivet av trickysaer:

Aj då... några andra bra tips? Känner lite som den du svarade på, risigt med deg hela tiden och man känner sig stundtals rätt klen.

Använd oljor. Tänk på att de bara håller för några slag.
Köp alla recept.
Vissa saker går att dismantla och få mer pengar för (t.ex snäckor som blir pärlor och ger 100+ crowns istället för en).
Finns skills man inte måste placera för att de ska fungera (t.ex den som ger %hp när man använder en pot).
Spara ofta så ni kan ladda om. Finns quests man bara har ett försök på. Kan då vara fint att gå tillbaka och prova igen om man misslyckats.
Sälj saker om ni saknar pengar. Hade själv kring 30 dimiterium(stavad det så) plates. Vissa npcs ger närmare 1400crowns st för dem.
Behövde knappt dem också, gick bara på mastercrafted om jag kommer ihåg rätt (lirade iofs light armor).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Någon som har spelat både detta och Dragon Age Inquisition?

1) Är spelen genomförbara rent spelmässigt?

2) Hur jämför de rent tidskrävande?

Min jämförelse skiljer sig från Oneones DA:I är verkligen inget fult spel men tycker TW3 är snyggare och har framförallt en mycket skönare känsla eftersom världen känns så levande med väder/vind.

1) TW3 har ju bara en klass och där slåss du med svärd och spells och måste lära dig hur fienderna slåss. DA:I har ju flera klasser med en uppsjö av olika skills så det skiljer sig en hel del spelmässigt. Det ena är inte bättre än det andra men kan själv tycka att TW3 kräver att man är lite mer på hugget.

2) Det sägs att TW3 tar mer än 100 timmar att klara av om man gör en del sidoquests och POIs. Skall man göra allt och samtidigt inte rusha lär det nog ta 200 timmar eller mer. DA:I har jag fortfarande inte varvat men det tog sin tid det med.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Töm alla kistor och allt som går på allt Sedan sälj.
En del crafting ingredienser är värda förhållandevis mycket, men se till att behålla åtminstone en del av dessa, för framtiden.

Det har diskuterats tidigare i tråden, det är omöjligt att balansera ett spel för alla levels, det lättare med pengar längre fram och tyvärr är det lite tufft i början, prova sänka svårighetsgraden om det känns alldeles för tråkigt.

Edit: extra tips, skaffa de olika oljorna som behövs och applicera på svärdet för rätt monster. Om än något omständligt så ger det fin extra damage.

Jag skulle inte säga att jag finner att balanseringen är svår eller orättvis, men det känns svårt att veta vad man kan/bör göra i förhållande till sin level. Jag är en sån som gillar att flöjta runt på alla side-quest jag kan hitta innan jag för storyn vidare men när side questen var lvl 4 och 6 och jag precis hade dingat 3 och stötte på vargar som var lvl 5 och spelet varnade mig för att jag var för klen så drog jag vidare eftersom det kändes som att det gamla klassiska "levla på monster" inte fungerade speciellt bra.

Ah jo, men där har vi två problem tycker jag. Som du säger är det omständigt, jävligt omständigt. Sen har vi nästa, jag vet ju vad jag behöver för ingredienser, men oavsett vilka det är, hur vet jag var jag hittar dessa?

Skrivet av BergEr:

Använd oljor. Tänk på att de bara håller för några slag.
Köp alla recept.
Vissa saker går att dismantla och få mer pengar för (t.ex snäckor som blir pärlor och ger 100+ crowns istället för en).
Finns skills man inte måste placera för att de ska fungera (t.ex den som ger %hp när man använder en pot).
Spara ofta så ni kan ladda om. Finns quests man bara har ett försök på. Kan då vara fint att gå tillbaka och prova igen om man misslyckats.
Sälj saker om ni saknar pengar. Hade själv kring 30 dimiterium(stavad det så) plates. Vissa npcs ger närmare 1400crowns st för dem.
Behövde knappt dem också, gick bara på mastercrafted om jag kommer ihåg rätt (lirade iofs light armor).

Okey, men det verkar som om man bara kan dismantla för guld hos smedjor? Hade varit rätt mkt bättre om man kunde göra det själv via inventory. Ja, det där med att spara ofta har man fått lära sig den sura vägen

Jo, men det gör jag typ hela tiden eftersom spelet ändå inte berättar för mig vad jag bör spara på, vad som jag kan sälja osv, rätt förvirrande. Eftersom man verkar behöva en del för att göra pots osv så har det blivit att jag inte sålt nästan något av detta, man får i regel rätt kasst med deg för sakerna också.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

2) Det sägs att TW3 tar mer än 100 timmar att klara av om man gör en del sidoquests och POIs. Skall man göra allt och samtidigt inte rusha lär det nog ta 200 timmar eller mer. DA:I har jag fortfarande inte varvat men det tog sin tid det med.

Vilken av spelen tyckte du behövde mest tid? Låter som att DA:I är den?

Jag har själv avstått DA:I för att i flera reviews sa de att man behövde: typ tre timmar om dagen i åtminstone några veckor för att spela Annars skulle man gå rastlös om dagarna och fundera på vad som händer om man gör si och så

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

Det jag verkligen saknar i spelet är att själv kunna göra markeringar på kartan med tillhörande kommentarer. Tex om man går till ett frågetecken där det finns ett monster på en högre nivå än en själv så kunde det vara schysst att sätta en markering där och skriva nivån på monstret för att sen kunna återvända vid en annan lämplig tidpunkt.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ah jo, men där har vi två problem tycker jag. Som du säger är det omständigt, jävligt omständigt. Sen har vi nästa, jag vet ju vad jag behöver för ingredienser, men oavsett vilka det är, hur vet jag var jag hittar dessa?

Jo, men det gör jag typ hela tiden eftersom spelet ändå inte berättar för mig vad jag bör spara på

Så omständligt är det inte med potions Du kan ju gå direkt till inventory mitt i striden och lägga på rätt olja striden väntar ju fint på dig Man måste dock veta i förväg vilken potion som gäller Du kan köpa ingredienser hos "herb"-folk, det är typ en blomma/kvist på kartan för dessa butiker.

Du kan snabbspara med F5.

Edit:

De finns massa såna i Novigrad, stora staden i norr på andra området, Velen.

Dold text
Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Det har väl mindre att göra med att Witcher 3 skulle vara fult och mer med att CDPR konstant ljög fram till release om att ingen degradering gjorts. De får i mina ögon plus för att grafiken faktiskt är bra, och fetminus för att de försökte ljuga.

Bethesda får o andra sidan plus för att de verkar vara ärliga med hur spelet faktiskt kommer se ut, men minus för att det inte är särskilt snyggt.

På vilket sätt ljög de konstant fram till release menar du?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Så omständligt är det inte med potions Du kan ju gå direkt till inventory mitt i striden och lägga på rätt olja striden väntar ju fint på dig Man måste dock veta i förväg vilken potion som gäller Du kan köpa ingredienser hos "herb"-folk, det är typ en blomma/kvist på kartan för dessa butiker.

Du kan snabbspara med F5.

Precis, sjukt omständigt Fick det som tips först på sidequestet där man skulle ha ihjäl någon slags våldnad vid en brunn, men hade ingen aning om vart jag skulle leta efter ingredienserna. Sen nästa gång när man skulle attackera griffonen men då hade jag alla ingredienser på mig.

Om man använder de på specifika bossar så tycker jag det är helt okey, men att hålla på med det för vanliga monster känns tradigt när det bara är korta buffar det gäller tycker jag.

Spelar med 360-kontroll i soffan så kan inte snabbspara, men det tar ju bara några sekunder att spara manuellt via menyn

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Vilken av spelen tyckte du behövde mest tid? Låter som att DA:I är den?

Jag har själv avstått DA:I för att i flera reviews sa de att man behövde: typ tre timmar om dagen i åtminstone några veckor för att spela Annars skulle man gå rastlös om dagarna och fundera på vad som händer om man gör si och så

Jag lirade DA:I i 129timmar innan jag ansåg mig klar , då gjorde jag alla quests jag hittade och dammsög alla kartor efter saker att göra , gjorde allt utom 1-2 quest som inte gick att klara av pga buggar.

Har nu kommit upp i 103timmar spelande av Witcher 3 , har massor med saker kvar i No mans land och mer än 50% av Skellige kvar och har enligt mina gissningar kanske halva storyquestsen kvar.

Witcher 3 tar mer tid men känns inte som det. Man har roligt hela tiden och man blir hela tiden distraherad av saker då man går från ett ställe till ett annat.
I DA:I fick man leta efter saker att göra hela tiden och det mesta var rätt tråkigt efter ett tag.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Vilken av spelen tyckte du behövde mest tid? Låter som att DA:I är den?

Jag har själv avstått DA:I för att i flera reviews sa de att man behövde: typ tre timmar om dagen i åtminstone några veckor för att spela Annars skulle man gå rastlös om dagarna och fundera på vad som händer om man gör si och så

Omöjligt att säga hur långt jag kom i DA:I storymässigt men jag tog för vana av att försöka köra klart allt på varje karta i DA:I och samma sak gäller i TW3. Har klockat 40 timmar i TW3 och är bara inne på 2a kartan av 5. Den första gick hyfsat snabbt men den andra är flera gånger större.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

The Witcher 3: Vaktade skatter?

Om man springer runt ute i miljön i TW3 så stöter man på skatter som är vaktade av olika monster.

Jag har märkt att man kan ta deras skatt utan att döda själva monstret, speciellt på natten kan man smyga upp och tömma kistorna, de är ju inte ens låsta.

Är detta en "feature" eller bug? Får man sämre grejer i kistorna om man inte dödat monstret eller vad är grejen? Oftast har jag dock inte dödat monstret främst för att de var mycket högre level än jag.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Outlaw84:

Om man springer runt ute i miljön i TW3 så stöter man på skatter som är vaktade av olika monster.

Jag har märkt att man kan ta deras skatt utan att döda själva monstret, speciellt på natten kan man smyga upp och tömma kistorna, de är ju inte ens låsta.

Är detta en "feature" eller bug? Får man sämre grejer i kistorna om man inte dödat monstret eller vad är grejen? Oftast har jag dock inte dödat monstret främst för att de var mycket högre level än jag.

Tog mig friheten att flytta in tråden här för att få fler svar
Jag är osäker, har testat två gånger (en med en stendum golum i en stencrikel) och det fungerade bara en gång. Jag antar att det är en bugg.

En annan intressant bugg jag hittat är att ibland när man lootar en kista så kan där ligga något commonitem. Låter man det vara, går någon meter ifrån kistan så uppgraderas det item:et till master. Är där dessutom guld som man lootar så kan ibland guldet fyllas på.
Någon annan som har sett detta?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tog mig friheten att flytta in tråden här för att få fler svar
Jag är osäker, har testat två gånger (en med en stendum golum i en stencrikel) och det fungerade bara en gång. Jag antar att det är en bugg.

Oj, det förstod jag inte Torde det var någon som spökade med min tråd

Jag har råkat ut för detta minst 3-4 gånger vid helt olika monster.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Skrivet av Outlaw84:

Oj, det förstod jag inte Torde det var någon som spökade med min tråd

Jag har råkat ut för detta minst 3-4 gånger vid helt olika monster.

Jag lyckades hitta diagram till typ bästa rustningen på det sättet, synd bara att den kräver level 36 eller nåt sånt. Tror inte det är en bug. Men däremot vill man ju gärna komma åt monstren för att få XP och samt någon djurdel för framtida oljebryggning.

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem

liten spoiler!!!

Hur tog ni er till Skelliga? betalade ni snubben som ville köra båt? =P fan dyrt alltså 1000G...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

liten spoiler!!!

Hur tog ni er till Skelliga? betalade ni snubben som ville köra båt? =P fan dyrt alltså 1000G...

Yes, det är hårda bud, men jag tror inte man har något val

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Jag är level 30 och tänkte att jag kunde be om ett tips och i utbyte ge lite tips tillbaks till nyare spelare! Jag börjar med några random tips att ge:
1. Skaffa snabbt saddlebags så att ni kan bära runt mycket skit, för att sälja. Sen jag gjorde det har jag inte haft lika mycket problem med cashflow.
2. Det finns en apotekare vid en kyrkogård nord/nordost om oxenfurt gate utanför Novigrad. Han köper gear, även vapen och armor, till riktigt bra pris, dock har han inte så mycket pengar. Killen är bara där på kvällen/natten.
3. Sälj inte witcher gear som du craftat, det går att uppgradera:) Sälj inte heller andra riktigt bra prylar, dismantla hellre så att du kan crafta witcher gear.
4. Rusha inte main questet, se till att göra side quests etc. Blir mycket roligare och storyn blir mer utförlig då side quests spelar in!

5. Liten spoiler om "kärlek" .

Försök inte bli ihop med både Yen och Triss, det är taskigt

Dold text

Tips jag söker!
Var finns det quests när man är runt level 30? Hittar inte så många?

Tack för mig.

Om ni undrar något så citera eller skicka PM så ska jag försöka svara

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

liten spoiler!!!

Hur tog ni er till Skelliga? betalade ni snubben som ville köra båt? =P fan dyrt alltså 1000G...

Hade 50k~ vid det laget så märktes inte direkt att man betalade

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Oj, det förstod jag inte Torde det var någon som spökade med min tråd

Jag har råkat ut för detta minst 3-4 gånger vid helt olika monster.

Det är precis samma grejer i, har testat att ladda om save xD
Dock får man ju inte det som monstret droppar, om man inte dödar det. Dessa grejer brukar vara bra att crafta witcher gear med

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Har inte pillat med något sånt alls!

Skrivet av Fetkoala:

Har heller inte ändrat något sådant

Kollade själv nu och verkar som att patchen tog bort det jag ändrat.

Om ni vill pröva så lägg till "HairWorksAALevel=X" under [Rendering] i user.settings som hittas i Y:\Documents\The Witcher 3

X= 8.4 eller 2. 8 är vanilla. Själv kör jag med 4. Kan göra ganska mycket för prestandan

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

liten spoiler!!!

Hur tog ni er till Skelliga? betalade ni snubben som ville köra båt? =P fan dyrt alltså 1000G...

Skrivet av BergEr:

Hade 50k~ vid det laget så märktes inte direkt att man betalade

Det går att få tillbaka pengarna efter resan dit! Kör det dock i en spoiler utifall att.
För sen efter att ni har tagit båten och...

spolats upp på stranden så ligger kaptenens lik till höger någonstans med era 1000g. Så no loss!

Dold text
Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!