Drömmen om den runda nätverkskontakten

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av stormense:

Vad är det som han inte gör bra?

Va ? Jag har inte skrivit att han gör nått obra bara att det är bra att mäta att det är ok när man är klar med kabeln.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Förstår vad du menar, men tror det är svårt att hitta en marknad. Med rätt data-uttag är det skitenkelt att koppla.

Permalänk
Avstängd

@jocke92: Och som jag skrev innan, kul att lära sig något nytt.

Skrivet av mrqaffe:

Det sista han gör är bra, att mäta upp om kabeln är ok underlättar mycket så man vet (och slipper tro) att man gjort rätt.

Nu vet jag inte vad just den mätutrustningen han använde i filmen kostar men lite svårt att kolla när ena änden är på våningen ovanför och man drar sladden utan kontakt för att den ska gå igenom det lilla borrhålet. Fast en Nätverkstestare för 500 kr kanske lönar sig ändå i längden.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@jocke92: Och som jag skrev innan, kul att lära sig något nytt.

Nu vet jag inte vad just den mätutrustningen han använde i filmen kostar men lite svårt att kolla när ena änden är på våningen ovanför och man drar sladden utan kontakt för att den ska gå igenom det lilla borrhålet. Fast en Nätverkstestare för 500 kr kanske lönar sig ändå i längden.
http://www.kjell.com/image/Product_130399801256688330/product/3/natverkstestare-pro

Överpriset är skrattretande.
http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_BIN=1&_nkw=rj45+tester&_sop...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

Linksys E8350

Hm, mycket märkligt. Köpte just en Linksys E8350 på NetOnNet för 1500 kr som fick ersätta min Asus RT-AC66U. Täcker ju hela huset! Jaha, då blir det inget roligt borrande och pysslande med nätverkskontakter, suck! Och jag som tänkt lära mig men det sket sig för behöver jag inte finns inte motivationen där.

Och stop i backarna. Detta är ingen reklam för vill ni använda routern som Nas och annat extra eller är ute efter lite snabbare fart så gäller Asus fortfarande. Märkligt att det kan skilja på fart vs täckning när så gott som alla routertillverkare använder likvärdiga chip prisklass för prisklass.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Det är en intressant produkt men i många lite klumpigt om man ska behöva skarva den genom att koppla ihop flera längder i värsta fall.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag undrar bara varför denna kontakt inte finns redan?

Något problem måste det ju vara?

Troligen för att den ganska lätt kan "missanvändas" så att det uppstår problem om man inte skiljer på installations och patchkabel, men konceptet har ju iofs en fördel i att man lätt kan byta ut kabeln om den går sönder pga att man använder fel kabeltyp.
Intressant pryl men jag är lite kluven till om den är bra eller en potentiell källa till problem, den kan kanske fungera bra till saker som står stilla men samtidigt ge problem om man tex har det till en mer rörlig kabel som ofta kopplas, de fall då den sitter fast i dosa eker i mediaskåpet enligt bilderna borde funka ok.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.