[SOLVED] Ta med dator ut ur entrén på DreamHack

Permalänk
Medlem

[SOLVED] Ta med dator ut ur entrén på DreamHack

Tja! Fick precis ett meddelande från bror att han inte kommer orka natten på DH, så han bad om att bli hämtad. Men portarna är stängda, så jag undrar om man kan ta ut datorn genom entrén? De tar en timme att åka och känns jobbigt att behöva lägga dubbla resor till Jönköping. Tack för svar!

Permalänk

Det första som slår mig är tanken på om vem som helst kan plocka med sig valfria datorer genom entrén ?! Där måste väl vara rätt bra bevakning i så fall. Du får fråga brorsan om han ordnat med vakterna.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

@Waxinator: Ja, de va de jag kände med, men de kanske e så att de stänger portarna för att dra ner på personal under natten när de inte e så många som drar hem. Personal finns ju alltid där (Crew), men om de finns några vid entrén vet jag inte (dagspass gäller ju bara fram till runt 10 tror ja, å har som sagt ingen annan erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Han löste de tydligen, kom ut utan något större problem verkar det som

Permalänk
Medlem

För framtida referens:
Under nattetid stänger de grindarna till området, det går att komma ut men inte in.
Bevakningen som finns är i regel ett gäng ur crew som står i Elmia entrén och kollar folk som kommer och går.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Vad jag sett är alltid dörrarna öppna.

När eventet börjar har de öppet elmias "huvudentre" men den stänger de nog i samband med invidningen tror jag. Men sen är den vanliga entren vid sidan av elmia alltid öppen.

Hur det är med bilvägarna nattetid har jag ingen aning om. Det är möjligt att det finns några grindar som stängs. Men till fots har jag aldrig haft några problem att komma in eller ut.