AMD direktsänder PC Gaming Show ikväll

Permalänk
Medlem

Fy vad mycket BS det kommer från AMD...

Note: Nej jag säger inte per automatik att Nvidia är bättre.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Priset för 390x blir desamma som för 290x 8gb mer eller mindre

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom verkar rätt självsäkra

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Fy vad mycket BS det kommer från AMD...

Note: Nej jag säger inte per automatik att Nvidia är bättre.

då får du gärna utveckla vad som är BS.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Priser från en del tillverkare: http://wccftech.com/amd-radeon-300-series-eu-pricing-leaked-s...

Priset för 390 (329 USD) stämmer så antar övriga också gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

då får du gärna utveckla vad som är BS.

Hur de pratar om GCN och DX12 i sammanhanget 360,370,390,390X. Allt ska framstå som nytt och fantastiskt. Men givetvis rör det sig om marknadsföring här.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Fy vad mycket BS det kommer från AMD...

Note: Nej jag säger inte per automatik att Nvidia är bättre.

Skrivet av Marticus:

då får du gärna utveckla vad som är BS.

Undrar detsamma. (Missade dock de första 3 minuterna)

Tycker det varit väldigt lite BS. De har snackat om deras olika nivåer av gpu:er
Entry, mid och high-end. Sen presenterade de lite ny features liknande de nvidia visat
DSR och den där power saving funktionen som gör att gpu:n inte spottar ut 100-tals fps i "onödan"

Sen snackar de ju självklart om dx12 och med några spelutvecklare
Ganska standard och inte BS enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ser du bilden! åtta fucking minneschip! inte fyra! fyra till på baksidan av hybridkretsen!
http://cdn.videocardz.com/1/2015/06/AMD_R9_Preso-25.jpg
Hoppas! Hoppas!

edit Åtta minneskretsar innebär alltså att Fury skulle få 8 GiB trots allt!

Om man ska kolla på texten så står det ASIC också, vad det nu betyder

Ja, inget man kan lita på, men vore ju bra om den kommer med 8Gb på något vis (får hoppas allt minne kör samma hastighet och inte som Nvidias 970).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

ge stackarn lite vatten...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skäggig legend

Host _ Harkel _ fukta strupen ^^

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

AHEM

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk

Avskyr sånna här presspresentationer. De vet fullt om att alla är bara intresserade av Fury, men drar ut det med en timma av nästintill ointressant information.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niklad:

Nu ska det bli intressant och till alla fanboys så räcker 4gb gott och väl för om 980 icke TI gör det så gör fury/Fiji också det

Du har rätt. Det är nog bara fanboys som kommer köpa Fury.

Permalänk
Avstängd

ljudet är osynkat nu, eller är det bara jag?
funkade i början

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Om man ska kolla på texten så står det ASIC också, vad det nu betyder

ASIC = Application Specific Integrated Circuit, dvs en integrerad krets som är specialicerad för en viss applikation (i detta fall grafikberäkningar)

Detta innebär med andra ord att i princip alla kretsar är ASICs och i detta fall syftar de på själva GPU:n

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mephiston:

ljudet är osynkat nu, eller är det bara jag?
funkade i början

Jepp, samma för mig.

Permalänk
Medlem

Ugh, kan de inte korta ned VR-delen? Det kommer ändå inte vara tillgängligt för gemene människa för än om typ 2-3 år....

Visa signatur

CPU: i5 4460 | |Minne: 8GB BallistiX Sports |GPU: ASUS GTX 960 Strix|
Chassi: CoolerMaster 430 Elite |PSU: EVGA 500w White| Hårddisk: WD 1 TB
OS: Windows 10
Mus: Corsair Raptor M40|Tangentbord: Logitech|Skärm: BenQ XL2411L

Permalänk
Medlem

Tyckte nästan att det var lite "cringe" när Fable legends visades i bakgrunden och han sa något i stil med "This is a cinematic right?"
när det inte kunde bli mer uppenbart att det var gameplay. Speciellt med tanke på att det inte var i närheten så snyggt som många andra spel som kommer :D.

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijklu:

Ugh, kan de inte korta ned VR-delen? Det kommer ändå inte vara tillgängligt för gemene människa för än om typ 2-3 år....

men det är ett tok-hett ämne, självklart är det med för att dra ut på tiden innan dom drar igång med Fury

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hjälpsam

Jag tror att jag ger fan i att lyssna på skiten! får läsa era kommentarer i stället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

fan vad jag sket ner sig, trodde man fick Bsod när det där ljudet börja

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adrimur:

Jepp, samma för mig.

nu så

Permalänk
Medlem

Jag kanske är kräsen men det känns ändå som att de fyller ut en produktlansering med massa kringliggande krimskrams som egentligen inte har med AMDs kort direkt att göra?

Trodde det skulle vara roligare och intressantare

Dessutom läser någon innantill lite väl mycket

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag kanske är kräsen men det känns ändå som att de fyller ut en produktlansering med massa kringliggande krimskrams som egentligen inte har med AMDs kort direkt att göra?

Trodde det skulle vara roligare och intressantare

det gör väl alla företag igentligen, de vill ju visa allt de har att visa upp.

om de slänger ut guldkornen i börjarn är det ju ingen kvar att se resten

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Dags för Fury mån tro?!

Permalänk

Jag hoppas verkligen dom går in i lite mer i detalj om grafikkorten...

Permalänk
Avstängd

"SHOW ME THE MONEY!!!"

ehm

"SHOW ME THE FURY!!!"
hehe

Permalänk
Medlem

och nu ska dom snacka om sjukvården i ett gaming-sammanhang? Hur lång är streamen planerad?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

det gör väl alla företag igentligen, de vill ju visa allt de har att visa upp.

om de slänger ut guldkornen i börjarn är det ju ingen kvar att se resten

Tortyr kallas det med vanliga ord

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

på med foliehatten

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.