Trådlöst headset max ~1.5k

Permalänk
Hedersmedlem

Trådlöst headset max ~1.5k

Börjar bli lite trött på att slänga runt med sladden som fastnar i stolens hjul. Drar jag sladden över skrivbordet blir det också jobbigt då sladden faller ner bakom skrivbordet och man drar upp den osv.

Aja hur som helst, nytt trådlöst headset ska det bli. Efter letat på prisjakt och läst recensioner står jag utan en vinnare så ber om förslag här.
Max budget är väl 1500 men helst närmare 1000 kr. På 1800-talet när jag köpte mina Creative Fatality så kostade de typ 400, vad har hänt?!?

Har kikat lite på Corsair H2100 och några Sony ZX750. Corsair verkade bra men ska tydligen bli obekväma efter ett tag. Sony har någon bloatig brusreducering och NFC dock tror jag inte man fick med någon bluetooth adapter så det fick man ordna själv typ. Vill gärna ha med en dongle.

Spelas inte speciellt mycket, det är mestadels för att kolla typ youtube-klipp och lyssna på musik men något spel ibland blir det också.

Hjälp mig Sweclockers, you're my only hope.

Permalänk
Medlem

Köp inte Corsair! Brus i hörlurarna som de inte låtsas om att det finns. Det gäller alla deras headsets som har USB egentligen. Testat 3 av samma modell och även 2 andra modeller. Testat alla möjliga drivers. Flertalet datorer. Exakt samma åkomma, vet inte om jag hör ett visst frekvensomfång som är mindre vanligt att man hör kanske. Men det är _påtagligt_ brus som försvinner när man stänger av lurarna, så något vajsing är det.

Tyngden är också ganska påtaglig efter en stunds användande, annars sitter de väldigt skönt måste sägas. "7.1" är då helt värdelöst och hypeat, antagligen för att 7 är en högre siffra än 2 I guess. Marknads-knep.

Kör på ett headset likt Sony-lurarna du länkade, med fokus på ljudet. Vet inte hur just de lurarna är men går alltid köra med bords-mikrofon.

Mina två ören.

Permalänk
Medlem

Undvik även G930 från Logitech, även den körs genom USB. Kan verkligen inte rekommendera dem, har två styckena. Båda har brus problem(känt för USB headsets, finns dock lösningar som att ha jordat uttag), de båda förlorar även kopplingen till USB-dongeln vilket motsvarar till att headsetet förlorar ljudet för en eller två sekunder innan den återupptar den. Samt att basen kan ha lite distortion/brus.

Kikar du lite på Logitech hjälp forum, för audio och headsets. Så finner du fler med samma problem som jag stött på.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Hedersmedlem

Okej, har fått lite bättre koll på vad jag inte ska köpa då. Hoppas någon kan komma med lite tips på vad som har varit ett lyckat köp. Är fortfarande lite i samma sits som innan.

Permalänk
Hedersmedlem

Har hittat ett Sony headset som verkar intressant, någon som testat?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1556660

Någon som har erfarenhet av RF jämfört med bluetooth?