Speldator runt 10k komplett med skärm och TGB mus 10-11k

Permalänk
Medlem

Speldator runt 10k komplett med skärm och TGB mus 10-11k

Hej efter ca 15 år av läsning här på sidan och forumet så skall jag posta min första tråd.
Jag har fått i uppdrag att fixa en speldator till min 13 åriga släkting som gall gå från konsol till PC.
Det han spelar är FPS som BF/CoD primärt.

Han behöver allt komplett dator med skärm och hela faderullan.
Jag har som förslag har jag gjort denna.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8110674/2015-06-18

Tackar för hjälp och kommentarer.

Skulle vilja få in ett kraftigare grafikkort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krikkaz:

Hej efter ca 15 år av läsning här på sidan och forumet så skall jag posta min första tråd.
Jag har fått i uppdrag att fixa en speldator till min 13 åriga släkting som gall gå från konsol till PC.
Det han spelar är FPS som BF/CoD primärt.

Han behöver allt komplett dator med skärm och hela faderullan.
Jag har som förslag har jag gjort denna.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8110674/2015-06-18http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/8110674/2015-06-18

Tackar för hjälp och kommentarer.

Skulle vilja få in ett kraftigare grafikkort

hellre skulle jag byta upp till en i5 4690k istället för en i3:a, som behövs att bytas förr eller senare pga flaskhals vid spel osv. Köp ett begagnat grafikkort 770 eller liknande.

Permalänk
Medlem

@Alle22: mm tänkt det
Skall se om jag hittar nåt bra grafikkort på begmarknaden , helst ett 280x 290 för en rimlig penning

jag hade slängt in en 4690k först med då fanns inga pengar kvar till ett grafikkort att tala om överhuvudtaget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krikkaz:

@Alle22: mm tänkt det
Skall se om jag hittar nåt bra grafikkort på begmarknaden , helst ett 280x 290 för en rimlig penning

jag hade slängt in en 4690k först med då fanns inga pengar kvar till ett grafikkort att tala om överhuvudtaget.

dessutom har du lagt in 2st 212

Permalänk
Avstängd

+ ca 1,5k för begagnad gpu

Permalänk

Det jag reagerar på mest är väl ram minnet, 8 räcker gott och väl till det mesta nu men det är jobbigt att ha 2x4 om man senare vill uppgradera, hade lagt till några hundra lappar till och köpt mig ett 2x8 istället

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maryliato:

Det jag reagerar på mest är väl ram minnet, 8 räcker gott och väl till det mesta nu men det är jobbigt att ha 2x4 om man senare vill uppgradera, hade lagt till några hundra lappar till och köpt mig ett 2x8 istället

moderkortet har 4 ddr3 platser. Det är väl bara köpa till 2x4 senare. Eller hur tänker du?

Permalänk
Skrivet av Alle22:

moderkortet har 4 ddr3 platser. Det är väl bara köpa till 2x4 senare. Eller hur tänker du?

Jo absolut det är bara att slänga i ett par 2x4 till senare aswell, men jag tänker ifall man vill ha mer än 16 så är det bättre att köpa 2x8 direkt och sedan ha möjligheten att köpa till 2x8 igen och ha 32gb. Ram är inte speciellt dyrt och därför är det ju bättre att fläska på lite när man ändå köper nytt

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maryliato:

Jo absolut det är bara att slänga i ett par 2x4 till senare aswell, men jag tänker ifall man vill ha mer än 16 så är det bättre att köpa 2x8 direkt och sedan ha möjligheten att köpa till 2x8 igen och ha 32gb. Ram är inte speciellt dyrt och därför är det ju bättre att fläska på lite när man ändå köper nytt

iof men 8 är redan tillräckligt och 16 är helt överdrivet när man ska endast spela.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

iof men 8 är redan tillräckligt och 16 är helt överdrivet när man ska endast spela.

Håller helt med dig, kom bara med ett förslag då 2x4 låter lite tråkigt

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G, EVGA Supernova G1 650W, 80+ Gold, Modulär, HyperX Savage 16GB CL9 1600Mhz XMP, MSI Z97 GAMING 5.

Razer DeathStalker, Razer Kraken Pro, Razer Naga.

Permalänk
Medlem

Allt beror på om jag hittar ett grafikkort till rimligt pris.

Ram får var 8Gb tills vidare.

Vad tycker ni om skärmen, är det en vettig skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krikkaz:

Allt beror på om jag hittar ett grafikkort till rimligt pris.

Ram får var 8Gb tills vidare.

Vad tycker ni om skärmen, är det en vettig skärm?

Nu är väl inte den skärmen förvisso inte avsevärt dyr men om nu allt ska få plats i budgeten hade jag nöjt mig med en billigare 60Hz skärm för att kunna lägga mer pengar på ett grafikkort. Går väl att kapa av drygt 1000kr och ändå få något som säkerligen duger för en 13-åring.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |