Ta ur laptophårddisk och sätta i stationär

Permalänk

Ta ur laptophårddisk och sätta i stationär

Går det att ta en laptop hårddisk och sätta i en stationär?

'Hade en gammal laptop jag spelade på men nu har jag en ny stationär dator som heter "Acer Predator" med nvidia grafkikkort.

Redigerat bort "skrik"/caps i rubrik
Permalänk
Medlem

Skall inte vara några problem över huvud taget.
Men är det en 2.5" IDE disk så kommer du behöva en adapter eller två.

SATA funkar på samma sätt oavsett om den är 2.5 eller 3.5

Permalänk
Medlem

Beror på hur gammal den är, säg 2008 och tidigare var det inte vanligt med ren SATA i laptops, du måste definitivt formatera den isf om du hade tänkt använda den som systemdisk. Passar kablarna så fungerar det, i stort sett.

Permalänk

@str8forthakill: Okej varför sa jag gammal? vet ej men jag köpte den 2013-14 ;/

Permalänk
Medlem

@Andylatache
om den är från -13 borde det inte vara nåt problem.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylatache:

Går det att ta en laptop hårddisk och sätta i en stationär?

'Hade en gammal laptop jag spelade på men nu har jag en ny stationär dator som heter "Acer Predator" med nvidia grafkikkort.

Kolla så att du har en plats som kan användas för att fästa 2,5 HD:s i chassiet.

Annars du köpa en sån här: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/164195-deltac...

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.