Hur mycket data burkar man i en månad om man spelar runescape?

Permalänk
Medlem

Hur mycket data burkar man i en månad om man spelar runescape?

Hej!
jag kommer flytta till ett nytt lägenhet och kommer använda internet från min mobil som är 100GB i månaden.
jag undrar hur mycket spenderar man data när man spelar runescape?
kommer 100Gb räcka för spel, om man spelar 5-6h per dag?
kommer det räcka om man pratar i skype ungefär 3h per dag?
tack för svar.

Permalänk
Medlem

Ja det ska inte vara några problem skulle jag tro, somsagt man använder inte så mycket internet egentligen det som tar mest är när man behöver uppdatera spel eller när man konsumerar media material som musik film serier osv , dvs youtube och alla andra play tjänster.

Men spel i sig under spelandet tar inte så himla mycket.

Vad jag läst mig till kring runescape så ska de ligga som max runt 10-20MB timmen så de kommer inte nyttja så mycket om det stämmer, eller mindre om det är låg population men somsagt sånt e alltid svårt uttala sig om du får helt enkelt testa och se.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Rekordmedlem

Varför mäter du inte förbrukningen i datorn så vet du exakt vad just du använder ?
https://www.softperfect.com/products/networx/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.