Automatisk markering i video vid rörelse

Permalänk
Medlem

Automatisk markering i video vid rörelse

Hej! I lördags var de rally i Klevshult å jag filmade då med min GoPro HERO 2015 (AKA budget-varianten från gopro) å sitter nu med ca 4h rallyfilm. Problemet är att det är 90% dötid mellan bilarna (i rally kör du själv från A till B, snabbast tid vinner, och bilarna släpps med 1 minuts mellanrum). Idealiskt sett hade man ju bara kunnat kolla varje minut runt samma sekund (1.23 sedan 2.23 etc) men i ett rally är uppehåll vanliga, och förarna är olika snabba etc.

Jag skulle behöva ha ett program som kan upptäcka rörelse, markera tiden (eller på något sätt dokumentera det) och sedan kan jag gå in och plocka bort sånt jag inte vill med (tex åskådare som går förbi). Har försökt med VLC men den visar bara med vita rutor att de är en röresle, den dokumenterar inte det eller markerar det på något sätt.

Någon som har förslag på något som skulle kunna fungera? Tack för svar! (Sitter för övrigt just nu och lägger över ljudfilerna till audacity å kollar på kurvorna, men de tar en jäkla massa tid att leta igenom hela tiden:P)

Permalänk
Medlem

Aldrig hört om något sådant.
Men jag förstår heller inte problemet. Att skrubba genom 4h video tar ju 1 sekund beroende på hur inzoomat det är.
Jag hade skrubbat tills jag såg en bil, klipp klipp, skrubba vidare. 20 minuters jobb, max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Aldrig hört om något sådant.
Men jag förstår heller inte problemet. Att skrubba genom 4h video tar ju 1 sekund beroende på hur inzoomat det är.
Jag hade skrubbat tills jag såg en bil, klipp klipp, skrubba vidare. 20 minuters jobb, max.

Aldrig hört uttrycket "skrubba". Kan du förklara vad du menar/vad det är?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När du lägger dina 4h video på timelinen i redigeringsprogramet och sedan drar markören längs med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

När du lägger dina 4h video på time linen i redigerings programet och sedan drar markören längs med.

Ahh, skulle faktiskt funka! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com