märkligt fel i utorrent

Permalänk

märkligt fel i utorrent

jag ska ladda ner ett par filer från ett pack i utorrent men av någon anledning så följer det med en fil från packet som jag inte bockat i.
varje gång jag provar att ta bort torrenten från ut och börjar om nedladdningen så följer filen med ändå.

har provat:

ccleaner
disk cleanup i windows
omstart av datorn

hur får jag utorrent att inte ladda ner filen som jag inte vill ha?

Permalänk
Medlem

Jag hade nog avinstallerat µTorrent så snabbt som möjligt då det finns en massa adware och malware och annat skit i det, jag rekommenderar att du använder Deluge istället.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Skrivet av ponanmsi:

Jag hade nog avinstallerat µTorrent så snabbt som möjligt då det finns en massa adware och malwere och annat skit i det, jag rekommenderar att du använder Deluge istället.

så du vet inte hur man löser det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spac3man:

så du vet inte hur man löser det?

µTorrent har alltid gjort så för mig förr när jag använde det, men bara laddat ner delar av filen.

Men som sagt så rekommenderar jag att du avinstallerar µTorrent och väljer ett annat program för torrent-filer då det följer med en massa annat skit i installern.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk

Skulle också rekommendera att använda något annat än µTorrent, själv bytte jag till qBitTorrent efter deras senaste skandal.

Permalänk
Medlem

Lessen att jag hijackar har inte heller lösningen, men är grymt irriterad på utorrents ads avinstallerat och bytt till deluge tack för tipset

Permalänk
Medlem

Gå in i torrenten och högerklicka på filen du inte vill ha och ändra den till "ladda inte ner" borde funka.

Men som andra har sagt, avinstallera utorrent, installerade du det med "rekommenderade inställningar" så får du även en cryptominer installerad, inte så värst roligt

qBittorrent använder jag och funkar felfritt

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Lessen att jag hijackar har inte heller lösningen, men är grymt irriterad på utorrents ads avinstallerat och bytt till deluge tack för tipset

det går att ta bort adsen, det har jag gjort. minns dock inte hur men det kan google lösa

Skrivet av Exeo:

Gå in i torrenten och högerklicka på filen du inte vill ha och ändra den till "ladda inte ner" borde funka.

tack ska prova det!

edit: funkar inte.
alltså jag bockar ur alla det första jag gör och sen väljer jag dom 2 jag vill ha, men det blir ändå 3
har aldrig hänt förr, vad är detta??

Permalänk
Medlem

Kör deluge eller µTorrent 2.0.4

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av Spac3man:

det går att ta bort adsen, det har jag gjort. minns dock inte hur men det kan google lösa

tack ska prova det!

edit: funkar inte.
alltså jag bockar ur alla det första jag gör och sen väljer jag dom 2 jag vill ha, men det blir ändå 3
har aldrig hänt förr, vad är detta??

Om det handlar om en väldigt liten fil så kan det vara så att den är en del i ett block som krävs för att den filen du vill ladda ner skall bli komplett.

Permalänk
Skrivet av Nebudchanezzer:

Om det handlar om en väldigt liten fil så kan det vara så att den är en del i ett block som krävs för att den filen du vill ladda ner skall bli komplett.

men det är ingen liten fil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spac3man:

men det är ingen liten fil

Skit samma om det är en liten fil eller en stor fil.
Den är fortfarande en del i ett block som krävs för att den filen du vill ladda ner skall bli komplett.

UI-Settings -> När torrent läggs till -> bocka i "Visa ett fönster som visar filerna. har du ibockat?

Jag gissar att det är ett program, du vill dra ner?

Vad är det för "ett pack" du ska dra ner?
Vart drar du ner det ifrån.

Sen att många skriver att µTorrent har en massa adware och malware och annat skit, är ju rent skitsnack rent ut sagt!!

Det är bara att gå in i inställningar o fixa, så får man det, som man är van vid!

µTorrent och BitTorrent är fortfarande dom klienter som rekommenderas, hos "elitpirater" undrar varför

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LudvigLindell:

Kör deluge eller µTorrent 2.0.4

Varför 2.0.4? 2.2.1 skulle jag rekommendera.

Permalänk
Medlem

Antingen uTorrent version 2.2.1 som är ren och fin eller så kör du qBittorrent. Nyare uTorrent har gått utför länge och är långt ifrån lika bra länge och fullt med skit.

Nackdelen med uTorrent 2.2.1 är att den inte stödjer torrents som är strax över 1TB vilket kan vara väldigt jobbigt.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Varför 2.0.4? 2.2.1 skulle jag rekommendera.

Skrivet av som99:

Antingen uTorrent version 2.2.1 som är ren och fin eller så kör du qBittorrent. Nyare uTorrent har gått utför länge och är långt ifrån lika bra länge och fullt med skit.

Nackdelen med uTorrent 2.2.1 är att den inte stödjer torrents som är strax över 1TB vilket kan vara väldigt jobbigt.

Varför inte µTorrent 3.2 (build 27850) ?

Nyare uTorrent har gått utför länge: Det är inte sant! Confa det, som du vill ha det

Och är långt ifrån lika bra länge och fullt med skit: Som sagt, in o confa och du blir av med allt skit

Min µTorrent 3.2 ser ut exakt som µTorrent 2.2.1.
Och min 3.2 uppför sig bättre än 2.2.1.

Kan man, ska man

Orkar man inte tweaka, ska man nog inte

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har absolut 0 problem med senaste utorrent, fungerar klockrent.
Fungerar dessutom betydligt bättre än 2.2.1.
Installerar massa skräp? Ja som ungefär 50% av programmen idag om man spammar NEXT bara, användarfel helt enkelt.

Ser bättre ut i mitt tycke iaf, fungerar bättre, ingen anledning att köra något annat eller gå tillbaka till 2.2.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Varför 2.0.4? 2.2.1 skulle jag rekommendera.

Både 2.0.4 och 2.2.1 är stabila och funkar bra. 2.2.1 har dock appar av nåt slag och ser förjävligt ut. Det kan dessutom beté sig lite annorlunda när man hämtar till långsammare hårddiskar. Det går att fixa rätt enkelt med allokering av filer (svenska översättningen?:p). Men att problemet nu finns där i 2.2.1 och nyare gör det till no go.. Dessutom ser ju 2.0.4 mycket bättre ut.

Varför ska man byta ut något som fungerar bättre?

Edit: jag har visserligen bytt ut det men det är för att jag vill köra ubuntu och rtorrent+rutorrent

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Skit samma om det är en liten fil eller en stor fil.
Den är fortfarande en del i ett block som krävs för att den filen du vill ladda ner skall bli komplett.

UI-Settings -> När torrent läggs till -> bocka i "Visa ett fönster som visar filerna. har du ibockat?

Jag gissar att det är ett program, du vill dra ner?

Vad är det för "ett pack" du ska dra ner?
Vart drar du ner det ifrån.

Sen att många skriver att µTorrent har en massa adware och malware och annat skit, är ju rent skitsnack rent ut sagt!!

Det är bara att gå in i inställningar o fixa, så får man det, som man är van vid!

µTorrent och BitTorrent är fortfarande dom klienter som rekommenderas, hos "elitpirater" undrar varför

det är inget block, det är ett gäng med matcher där jag vill ha 2 st av dom, har laddat sånna pack förut och bockat i vad jag vill ha utan problem.

jag gick in på inställningar - ui settings - när torrent läggs till, jag har inte "Visa ett fönster som visar filerna" jag har
"aktivera programfönstret" men det är väll samma, i alla fall så var den redan ibockad.

precis! jag har aldrig haft problem med adware eller nått annat junk, bara dom där j*vla annonserna, men det fanns nått sätt att ta bort dom som jag googlade fram, utorrent är bäst! har använt det hur länge som helst och jag tänker inte byta om jag inte måste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Varför inte µTorrent 3.2 (build 27850) ?

Det är inte sant! Confa det, som du vill ha det

Som sagt, in o confa och du blir av med allt skit

Min µTorrent 3.2 ser ut exakt som µTorrent 2.2.1.
Och min 3.2 uppför sig bättre än 2.2.1.

Kan man, ska man

Orkar man inte tweaka, ska man nog inte

Jag har konfigurerat och har flertalet andra på samma ställe med samma problem, vi seedar tusentals torrents och flertalet enorma på över 1TB och det är IO problem och det bildas enorma köer på diskarna som helt stannar av all verksamhet det händer inget, spelar ingen roll hur du lägger upp cachen etc, starta om klienten och sedan rullar det tills kön är där igen och det sker väldigt snabbt. Du kan inte konfiguera förbi det utan det är spökbuggar som ställer till det, backa några versioner och det är borta.

Jag löste det temporärt en period genom att köra flertalet klienter istället, höll som tumregel att passerar det globala datan på en klient ett par TB så körde jag igågn en ny eller om jag passerade 1500 torrents (vilket som kom först).

Sen om du har mängder med torrents så kryper klienten på knä, lägg till en ny torrent och hela skiten slutar svara i minuter.

Jo problem i massor kröp in efter version 3.x och till slut fick jag ge upp utorrent efter många års trogen tjänst och tro inte det var lättvilligt jag migrerade till en ny klient, du kan inte tänka dig tiden det tog att flytta över allt och får allt checkat och fungerande på en ny klient. Så jag försökte in i det sista, inte precis rocket sience att konfigurera de avancerade inställningarna på utorrent när man gjort det i många år redan. Pratat med utvecklarna som blundade blint då det faktiskt bara drabbar "power users".

Så här såg det ut i slutet, 8 klienter körandes här och det var inte alla utan fick prioritera det viktigaste, skrev ett script som startade om alla klienter upprepade gånger per dag. Inte behagligt, har ingen aning om hur mycket du använder utorrent, men jag var en flitig användare och inte grön på utorrent och hade det som primärt program för seedning i många år.

Tyvärr är statistik lådan från en av de mindre aktiva klienterna i den här bilden men du förstår poängen.

gick riktigt dåligt i slutet och så fort jag migrerade till en ny klient så försvann alla problem eller körde in 2.x av utorrent men då kunde jag inte seeda 1TB+ torrents.

Så jo saker har hänt med uTorrent till det sämre.

Edit: kan tillägga att hårdvaran är en serverbräda med dubbla Xeon processorer i strax över 3GHz med totalt 8 kärnor 16 trådar med 48GB ram och väldigt pålitliga SAS-kort så hårdvaran var det absolut inga fel på (den används även till annat än torrents).

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av som99:

Jag har konfigurerat och har flertalet andra på samma ställe med samma problem, vi seedar tusentals torrents och flertalet enorma på över 1TB och det är IO problem och det bildas enorma köer på diskarna som helt stannar av all verksamhet det händer inget, spelar ingen roll hur du lägger upp cachen etc, starta om klienten och sedan rullar det tills kön är där igen och det sker väldigt snabbt. Du kan inte konfiguera förbi det utan det är spökbuggar som ställer till det, backa några versioner och det är borta.

Jag löste det temporärt en period genom att köra flertalet klienter istället, höll som tumregel att passerar det globala datan på en klient ett par TB så körde jag igågn en ny eller om jag passerade 1500 torrents (vilket som kom först).

Sen om du har mängder med torrents så kryper klienten på knä, lägg till en ny torrent och hela skiten slutar svara i minuter.

Jo problem i massor kröp in efter version 3.x och till slut fick jag ge upp utorrent efter många års trogen tjänst.

Så här såg det ut i slutet, 8 klienter körandes här och det var ite alla utan fick prioritera det viktigaste, skrev ett script som startade om alla klienter upprepade gånger per dag. Inte behagligt, har ingen aning om hur mycket du använder utorrent, men jag var en flitig användare och inte grön på utorrent och hade det som primärt program för seedning i många år.

http://i58.tinypic.com/eth16w.png

gick riktigt dåligt i slutet och så fort jag migrerade till en ny klient så försvann alla problem eller körde in 2.x av utorrent men då kunde jag inte seeda 1TB+ torrents.

Så jo saker har hänt med uTorrent till det sämre.

jag drar mig alltid för att uppdatera till nyare ut, dom brukar alltid ändra en massa till det sämre tycker jag.
får väll uppdatera när någon tracker tvingar mig antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag har konfigurerat och har flertalet andra på samma ställe med samma problem, vi seedar tusentals torrents och flertalet enorma på över 1TB och det är IO problem och det bildas enorma köer på diskarna som helt stannar av all verksamhet det händer inget, spelar ingen roll hur du lägger upp cachen etc, starta om klienten och sedan rullar det tills kön är där igen och det sker väldigt snabbt. Du kan inte konfiguera förbi det utan det är spökbuggar som ställer till det, backa några versioner och det är borta.

Jag löste det temporärt en period genom att köra flertalet klienter istället, höll som tumregel att passerar det globala datan på en klient ett par TB så körde jag igågn en ny eller om jag passerade 1500 torrents (vilket som kom först).

Sen om du har mängder med torrents så kryper klienten på knä, lägg till en ny torrent och hela skiten slutar svara i minuter.

Jo problem i massor kröp in efter version 3.x och till slut fick jag ge upp utorrent efter många års trogen tjänst och tro inte det var lättvilligt jag migrerade till en ny klient, du kan inte tänka dig tiden det tog att flytta över allt och får allt checkat och fungerande på en ny klient. Så jag försökte in i det sista, inte precis rocket sience att konfigurera de avancerade inställningarna på utorrent när man gjort det i många år redan. Pratat med utvecklarna som blundade blint då det faktiskt bara drabbar "power users".

Så här såg det ut i slutet, 8 klienter körandes här och det var inte alla utan fick prioritera det viktigaste, skrev ett script som startade om alla klienter upprepade gånger per dag. Inte behagligt, har ingen aning om hur mycket du använder utorrent, men jag var en flitig användare och inte grön på utorrent och hade det som primärt program för seedning i många år.

Tyvärr är statistik lådan från en av de mindre aktiva klienterna i den här bilden men du förstår poängen.
http://i58.tinypic.com/21mffae.png

gick riktigt dåligt i slutet och så fort jag migrerade till en ny klient så försvann alla problem eller körde in 2.x av utorrent men då kunde jag inte seeda 1TB+ torrents.

Så jo saker har hänt med uTorrent till det sämre.

Vad kör du nu då? Känns som du missade den intressantaste delen. Kör själv qBittorrent men är ingen power user.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Varför inte µTorrent 3.2 (build 27850) ?

Nyare uTorrent har gått utför länge: Det är inte sant! Confa det, som du vill ha det

Och är långt ifrån lika bra länge och fullt med skit: Som sagt, in o confa och du blir av med allt skit

Min µTorrent 3.2 ser ut exakt som µTorrent 2.2.1.
Och min 3.2 uppför sig bättre än 2.2.1.

Kan man, ska man

Orkar man inte tweaka, ska man nog inte

2.1.1 är så gott som felfri jämfört med de nyaste versionerna.

Vissa torrent-filer går inte att ladda in i nyare uTorrent... tyvärr.

Oavsett inställningar så blir det "Disk Overload" också... det händer ALDRIG i 2.2.1.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spac3man:

jag drar mig alltid för att uppdatera till nyare ut, dom brukar alltid ändra en massa till det sämre tycker jag.
får väll uppdatera när någon tracker tvingar mig antar jag

Förstår dig, var samma för mig :/

Skrivet av philipborg:

Vad kör du nu då? Känns som du missade den intressantaste delen. Kör själv qBittorrent men är ingen power user.

Jag kör en blandning av qBittorrent och äldre uTorrent, men håller på att jobba på en egen klient dedikerad för seedning men tiden är knapp just nu så går inte allt för fort framåt, det är ett större projekt än många kan tro. Power user eller ej så är faktiskt qBittorrent en bra uppstickare

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Jag bytte från uTorrent/BitTorrent till Transmission-Qt. Tycker nästan alla torrentklienter har UI från 1800-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Har absolut 0 problem med senaste utorrent, fungerar klockrent.
Fungerar dessutom betydligt bättre än 2.2.1.
Installerar massa skräp? Ja som ungefär 50% av programmen idag om man spammar NEXT bara, användarfel helt enkelt.

Ser bättre ut i mitt tycke iaf, fungerar bättre, ingen anledning att köra något annat eller gå tillbaka till 2.2.1

http://puu.sh/iO0G4/a68b3fd5a5.png

https://torrentfreak.com/utorrent-quietly-installs-riskware-b...

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Tinfoil hat activate.
Aldrig fått något sådant, så kunde inte bry mig mindre Senaste Utorrent fungerar perfekt och har gjort för mig länge nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag kör en blandning av qBittorrent och äldre uTorrent, men håller på att jobba på en egen klient dedikerad för seedning men tiden är knapp just nu så går inte allt för fort framåt, det är ett större projekt än många kan tro. Power user eller ej så är faktiskt qBittorrent en bra uppstickare

Intressant, förstår att det tar en hel energi. Jag antar du bygger över ett torrent bibliotek? Får man fråga vilket språk och om du har en GUI, vilken framework?

Rörande qBittorrent så är jag riktigt nöjd, inte haft några större bekymmer med det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

2.1.1 är så gott som felfri jämfört med de nyaste versionerna.

Vissa torrent-filer går inte att ladda in i nyare uTorrent... tyvärr.

Oavsett inställningar så blir det "Disk Overload" också... det händer ALDRIG i 2.2.1.

Kör 128mb cache och får aldrig disk overload i 3.4.3, detta på en väldigt gammal Seagate 2TB disk med en 100/100 lina.
Inte haft några problem att ladda in torrent filer heller från mina typ 20+ olika trackers som används dagligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tinfoil hat activate.
Aldrig fått något sådant, så kunde inte bry mig mindre Senaste Utorrent fungerar perfekt och har gjort för mig länge nu

ja, det är verkligen en tinfoil activation från dig där när man förnekar källhänvisningar på det som alla andra klagat på hittills.

hur som, om OP ska köra utorrent, ska han ha max version 2.2.1. alternativt rtorrent, qbitorrent eller transmission

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

ja, det är verkligen en tinfoil activation från dig där när man förnekar källhänvisningar på det som alla andra klagat på hittills.

hur som, om OP ska köra utorrent, ska han ha max version 2.2.1. alternativt rtorrent, qbitorrent eller transmission

Har inte förnekat ett dugg Poängen var att jag inte haft något sådant iaf, så jag bryr mig inte det minsta.
Sen var det inte "alla andra", då långt ifrån alla fick detta. Det var en uppdatering som gick fel där det inte kom en frågeruta ang programmet.
3.4.3 fungerar utmärkt på allt, så ser ingen mening att gå tillbaka till 2.2.1.