Går det fortfarande att returnera GTX 970?

Permalänk

Går det fortfarande att returnera GTX 970?

Tjena, jag har en snabb fråga, om det fortfarande bör gå att skicka tillbaka sitt GTX 970 på grund av skandalen med videominnet där "endast" 3,5gb gick på optimal prestanda, jag köpte två stycken av MSI från Inet i vintras förra året.

Permalänk
Medlem

Ring Inet och fråga om du nu är missnöjd.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Du har 3 år på dig efter inköp om du anser att du blivit lurad. Rätta mig gärna om jag har fel, är inte säker.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kappa-San:

Tjena, jag har en snabb fråga, om det fortfarande bör gå att skicka tillbaka sitt GTX 970 på grund av skandalen med videominnet där "endast" 3,5gb gick på optimal prestanda, jag köpte två stycken av MSI från Inet i vintras förra året.

Fick du just reda på 3,5gb buggen, eller har du bara tröttnat på korten och vill utnyttja detta för att få något nytt?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ain0k:

Fick du just reda på 3,5gb buggen, eller har du bara tröttnat på korten och vill utnyttja detta för att få något nytt?

Jag har vetat om det ett tag, men jag valde att vänta lite tills det faktiskt kommer andra alternativ att flytta till, till exempel AMDs 300 serie så att jag slapp sitta utan något grafikkort under en längre period.

Men hela resonemanget med att jag köpte korten för mer än ett halvår sedan var att de hade just 4gb som förhoppningsvis skulle räcka ett litet tag åtminstone.

Permalänk
Medlem

Uppvisar dina kort några faktiska fel under användande? Gör de det kan du naturligtvis reklamera dem.
Hade du velat returnera korten på basis av minnessegmenteringen och av principskäl skulle detta gjorts långt tidigare, samma sak om du velat reklamera på grund av felaktiga specifikationer. Detta skulle gjorts inom två månader från att du upptäckte felet, att du velat vänta in lämpliga alternativ är knappast skäl nog att godkänna en reklamation långt senare.

Så nej, det bör inte gå att returnera längre.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Du hade fått lämna tillbaka dom om du lämnade tillbaka dom den tiden då det var kaos här på Swec när folk började upptäcka att kortet stannar vid 3,5GB Ram. Nu är det för sent tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kappa-San:

Jag har vetat om det ett tag, men jag valde att vänta lite tills det faktiskt kommer andra alternativ

This.

Det här gör att du inte kan reklamera. Om det var ett fel som var så allvarligt att du ville reklamera skulle du gjort det inom två månader. Inte när du känner att tekniken är på en plats så att den passar dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4