Permalänk

ingen DVI mottagning

Hej!

Igår 11/7 så byggde jag för första gången ihop en dator och undrar om det är så att jag kan eventuellt råkat missa sätt i en kabel? Jag har inget grafikkort inuti datorn ännu då det inte kommer förrän på måndag. Men tänkte att jag kunde prova starta upp datorn ändå och installera OS och föra över filer från min gamla dator (den jag använder just nu). Mitt moderkort har både HDMI, DVI och VGA uttag som jag har provat använda men har inte funkat hittills. Eller är det så att jag kanske inte kan använda mig av uttagen som finns på moderkortet? Jag gjorde en tråd där jag frågade om jag kunde starta datorn utan ett grafikkort och dem som svarade sa att man kunde göra det. Fast det funkade ju inte riktigt för mig..

Men som sagt. Kan det vara så att jag kan ha glömt att sätta i en kabel? Eller satt den på fel plats? Eller är det bara så att jag inte kan använda mig av moderkortets uttag?

System specs:
ASUS Ranger
i7 4790K
ADATA XPG 16GB
Fractal R5
NZXT Kraken x61
Evga Supernova G2 750W
Samsung EVO 850 250GB
WD RED 3TB
Gigabyte G1 Gaming 980 Ti (kommer på måndag)

Tack på förhand!

Visa signatur

Setup; ASUS Ranger, i7 4790K, ADATA XPG 16GB, Fractal R5, NZXT Kraken x61, Evga Supernova 750W Guld+, Samsung EVO 850 250GB, WD RED 3TB, Gigabyte G1 Gaming 980 Ti. Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludvigwesterholm:

Hej!

Igår 11/7 så byggde jag för första gången ihop en dator och undrar om det är så att jag kan eventuellt råkat missa sätt i en kabel? Jag har inget grafikkort inuti datorn ännu då det inte kommer förrän på måndag. Men tänkte att jag kunde prova starta upp datorn ändå och installera OS och föra över filer från min gamla dator (den jag använder just nu). Mitt moderkort har både HDMI, DVI och VGA uttag som jag har provat använda men har inte funkat hittills. Eller är det så att jag kanske inte kan använda mig av uttagen som finns på moderkortet? Jag gjorde en tråd där jag frågade om jag kunde starta datorn utan ett grafikkort och dem som svarade sa att man kunde göra det. Fast det funkade ju inte riktigt för mig..

Men som sagt. Kan det vara så att jag kan ha glömt att sätta i en kabel? Eller satt den på fel plats? Eller är det bara så att jag inte kan använda mig av moderkortets uttag?

System specs:
ASUS Ranger
i7 4790K
ADATA XPG 16GB
Fractal R5
NZXT Kraken x61
Evga Supernova G2 750W
Samsung EVO 850 250GB
WD RED 3TB
Gigabyte G1 Gaming 980 Ti (kommer på måndag)

Tack på förhand!

Borde kunna det ja. Vet inte exakt vilket moderkort du har. Men ska bara vara att plugga in kabeln och köra. Startar datorn alls?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast

Titta i inställningarna i skärmen så den kollar igenom DVI anslutningen, eller om den är satt på HDMI/DP som input källa. Förutsatt att datorn ens går igång, så klart.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Borde kunna det ja. Vet inte exakt vilket moderkort du har. Men ska bara vara att plugga in kabeln och köra. Startar datorn alls?

Datorn startar och fläktarna går igång etc. Moderkortet heter: ASUS Maximus VII Ranger

Visa signatur

Setup; ASUS Ranger, i7 4790K, ADATA XPG 16GB, Fractal R5, NZXT Kraken x61, Evga Supernova 750W Guld+, Samsung EVO 850 250GB, WD RED 3TB, Gigabyte G1 Gaming 980 Ti. Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludvigwesterholm:

Datorn startar och fläktarna går igång etc. Moderkortet heter: ASUS Maximus VII Ranger

Testa dra ur batteriet och strömmen till datorn en stund och se om du får det att fungera. För låter som något inte stämmer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar