The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Är det Ps4 som ni har en patch på 7gig? Min dator säger 2 gb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@napahlm: Min med. För PC är den lite över 2Gb.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag behövde tanka ~7 GB.

Det nya "movement mode" är rätt nice. Kanske inte lika realistiskt, men snabbar upp gameplay lite.

Jag har fått problem med mouse sensitivity. Tycks inte funka att ändra i options längre. Config-filen kallad user.settings i Documents/The Witcher 3 har en parameter som heter MouseSensitivity som funkar bra att ändra istället.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad det flöt på bra efter patchen, inget hackande längre som blev fastän man hade bra fps. Synd att patchen inte dök upp tidigare bara då jag strax klarat ut spelet...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Tackar!
7.5GB måste vara bland de största, ej dag-0, patcharna som kommit de senaste åren?

Fan sjukt...

Antagligen har de gått igenom och städat flera områden som hade problematisk fps, och måste patcha rätt mycket data.

Permalänk
Medlem

Min patch via GOG.com är 2 GB, dock står det att det krävs 7GB vid installation. Skumt att det skiljer så mycket beroende på distributionssätt.

Permalänk
Medlem

För en som inte orkar kolla changelogen, vad är det som tar sådan väldans plats?! Är det en patch eller dlc?

En patch i mina ögon är bara en uppdatering som rättar till buggar, inget annat, alltså bara till kod som rättats till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

För en som inte orkar kolla changelogen, vad är det som tar sådan väldans plats?! Är det en patch eller dlc?

En patch i mina ögon är bara en uppdatering som rättar till buggar, inget annat, alltså bara till kod som rättats till.

Om vi säger såhär: det tog ett tag att läsa igenom listan. Det är väligt mycket fixar, men också en del tillägg till spelet! En riktigt bra uppdatering!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

För en som inte orkar kolla changelogen, vad är det som tar sådan väldans plats?! Är det en patch eller dlc?

En patch i mina ögon är bara en uppdatering som rättar till buggar, inget annat, alltså bara till kod som rättats till.

Antagligen det jag skrev i något inlägg innan ditt. En bunt optimeringar i flera områden för att förbättra prestanda gör att man måste patcha en hel del data för de områdena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Om vi säger såhär: det tog ett tag att läsa igenom listan. Det är väligt mycket fixar, men också en del tillägg till spelet! En riktigt bra uppdatering!

Skrivet av Buio:

Antagligen det jag skrev i något inlägg innan ditt. En bunt optimeringar i flera områden för att förbättra prestanda gör att man måste patcha en hel del data för de områdena.

Okej, men det känns fortfarande mycket. Nåja hoppas det är värt det, tar sin lilla tid att hämta ner när man kör på koppar.

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi om en uppdatering. Det bästa som jag har märkt hittills är att nu står det vilka böcker man har läst och inte läst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Nu snackar vi om en uppdatering. Det bästa som jag har märkt hittills är att nu står det vilka böcker man har läst och inte läst.

Är de inte på en ny separat flik i inventory också? Så man slipper ha böcker och potions på samma.

Skrivet av Baxtex:

Okej, men det känns fortfarande mycket. Nåja hoppas det är värt det, tar sin lilla tid att hämta ner när man kör på koppar.

Det var i alla fall det jag fick uppfattningen av att den är så stor. Men verkar som de lyckats dåligt med optimeringen, i alla fall för konsolerna. Men är kanske värt uppdateringen enbart på grund av nyheterna och andra förbättringarna.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-should-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Min patch via GOG.com är 2 GB, dock står det att det krävs 7GB vid installation. Skumt att det skiljer så mycket beroende på distributionssätt.

Hahahah, min var på ca 5 GB, PC Steam, Windows 10.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

Finns det inget sätt att dumpa ett specifikt antal i sin stash? T.ex jag har 10st Weapon Reapair Kit men jag vill lägga 5 i kistan?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Finns det inget sätt att dumpa ett specifikt antal i sin stash? T.ex jag har 10st Weapon Reapair Kit men jag vill lägga 5 i kistan?

Oj, där måste de har missat något, haha... Gissar på att om detta är fallet så måste du temporärt droppa det du vill hålla kvar!

"set it free and if it comes back it was meant to be"

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Någon annans Geralt som börjar spontan-hoppa ibland?
Har hänt ett par gånger, medan jag möter en boss, att Geralt helt plötsligt börjar hoppa runt så fort jag går i någon riktning. Löser sig om jag laddar tidigare sparning men rätt så irriterande ändå.

Hoppande lik är fortfarande kvar sedan release för mig också... Nästan alla som dör (även jag) studsar iväg som om de har en spänd fjäder inuti i sig.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Flertalet buggar verkar fortfarande finnas kvar, Quen bryts fortfarande vid dialoger och nu har mutagen bonus förlusten efter save/ load drabbat mig >.<

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sweets589:

Någon annans Geralt som börjar spontan-hoppa ibland?
Har hänt ett par gånger, medan jag möter en boss, att Geralt helt plötsligt börjar hoppa runt så fort jag går i någon riktning. Löser sig om jag laddar tidigare sparning men rätt så irriterande ändå.

Hoppande lik är fortfarande kvar sedan release för mig också... Nästan alla som dör (även jag) studsar iväg som om de har en spänd fjäder inuti i sig.

Det där hopp-problemet hände för mig en gång (1.06). Jag vill minnas att det ordnade upp sig utan att ladda om dock.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med lagg i Novigrad? Får det enbart när jag springer runt med Geralt i den staden, tycker det är lite konstigt då min processor är en 4690k på 4,6 Ghz och jag har ett GTX 980. Vet att just Novigrad ska vara väldigt CPU krävande, men fortfarande, är min CPU verkligen för svag för Witcher 3?

Eller är det helt enkelt dåliga drivrutiner från någon sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Någon annan som har problem med lagg i Novigrad? Får det enbart när jag springer runt med Geralt i den staden, tycker det är lite konstigt då min processor är en 4690k på 4,6 Ghz och jag har ett GTX 980. Vet att just Novigrad ska vara väldigt CPU krävande, men fortfarande, är min CPU verkligen för svag för Witcher 3?

Eller är det helt enkelt dåliga drivrutiner från någon sida?

Kör du med ultra settings? Det och hairworks är ju väldigt krävande, bara hairworks i sig käkar upp ca:10-15fps.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFeast:

Kör du med ultra settings? Det och hairworks är ju väldigt krävande, bara hairworks i sig käkar upp ca:10-15fps.

Jo, jag kör på ultra och är även fullt medveten om att Hair works tar upp mycket kraft. Tycker dock att det borde flyta på bättre hursomhelst, har svårt att avgöra om det är senaste patchen som är orsaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Jo, jag kör på ultra och är även fullt medveten om att Hair works tar upp mycket kraft. Tycker dock att det borde flyta på bättre hursomhelst, har svårt att avgöra om det är senaste patchen som är orsaken.

Jag har inga problem och kört nästan allt på högsta i 1080 inkl hairworks.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk

Ny gratis-dlc finns nu tillgänglig! New Finisher animations heter den och låter ju spännande Det är den femtonde och nästsista gratis dlcn.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Hur många gånger har ni hunnit spela igenom spelet? Började nyss andra genomgången med en snabb genomgång/save av witcher 2. Får se om nåt har ändrats. Denna gång prioriterar jag signs och potion för Geralt, första gången lade jag allt Points på fighting. Blev ruskig rå, var ingen match mot bossar efter halva spelet fast jag hade på näst svåraste.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk

@kettu92:

Inte spelat klart en enda gång än. Precis kommit till Skellige så antar att jag har ganska mycket kvar. Tar en lite paus just nu så blir inte så mycket spelande men räknar med iaf en genomspelning till.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

@kettu92:

Inte spelat klart en enda gång än. Precis kommit till Skellige så antar att jag har ganska mycket kvar. Tar en lite paus just nu så blir inte så mycket spelande men räknar med iaf en genomspelning till.

Du har minst 60% av main storyn kvar

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Du har minst 60% av main storyn kvar

Oj är det verkligen så? Jag anlände precis också till Skellige och är level 22. Trodde jag hade kommit längre in på main storyn! Galet stort spel

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Oj är det verkligen så? Jag anlände precis också till Skellige och är level 22. Trodde jag hade kommit längre in på main storyn! Galet stort spel

Jag tror jag avslutade main storyn på ca 70 timmar Körde inte allt för mycket sido grejer heller.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Skrivet av Outlaw84:

Du har minst 60% av main storyn kvar

Fett vi får se om jag hinner klara det innan expansionen kommer ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Gör jag någon vinst i att installera om spelet på min nyinköpta ssd?
Funkar det bara att klippa och klistra in savefilerna i spelet igen? Lite nojig att 60 timmars spelande går åt skogen.