Köpråd SpelHeadset 500-2500kr

Permalänk
Medlem

Köpråd SpelHeadset 500-2500kr

Tjo!

Då mitt headset jag har nu har börjat strejka så letar jag efter ett nytt, bryr mig inte om att ha något trådlöst eller något, bara ett bra prisvärt headset att spela med samt snacka med polarna över skype.

Tack på förhand!

Jerka

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Jag älskade mitt Qpad qh-90. Bra ljud och bra isolerande. Man hörde inte mycket utanför lurarna. De gjorde inte heller ont att ha på sig ett längre tag.

Mitt gick tyvärr sönder för några dagar sedan eftersom kabeln blivit ryckt i. Först blev vänster lur glapp och sedan försvann ljudet helt i det. Men det var självföevållat och kvalitén är f.ö riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Jag älskade mitt Qpad qh-90. Bra ljud och bra isolerande. Man hörde inte mycket utanför lurarna. De gjorde inte heller ont att ha på sig ett längre tag.

Mitt gick tyvärr sönder för några dagar sedan eftersom kabeln blivit ryckt i. Först blev vänster lur glapp och sedan försvann ljudet helt i det. Men det var självföevållat och kvalitén är f.ö riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha precis samma fel hände mig med mitt Qh90 i fredags Fast jag har inte rykt i kabeln så anser väl att det är något måndags exemplar eller något.

I varje fall så hade jag velat testa något annat nu!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Kollat runt lite (såklart), och undrar om Sennheiser PC 363D är bra för sin prisklass? Eller om jag ska kolla på andra ist?

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Titta in Audio Technica ATH-AD500X och köp till en modmic

Permalänk
Medlem

Hade blivit mycket bättre bygg-, ljud-, & mikrofonkvalitet om du köpte ett par hörlurar med en separat mic.

T.ex ett par DT990 (1400kr) med en modmic (600kr) eller en Zalman ZM-MIC1 (100kr). Om du väljer de lurarna så har du även råd med ett ljudkort till för att få dem att låta ännu bättre. Eller så väljer du ett par dyrare par lurar som kanske passar dig bättre.

För 2500kr får du en Fiio E10K amp/dac, en ZM-MIC1 samt ett par Bayerdynamic DT990/DT770, eller Sennheiser HD558/598. Finns säkert fler bra lurar för samma summor.

Föredrar du öppna eller slutna hörlurar?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Köpte själv ett par corsair h2100 när sladden till mina turtlebeach började glappa. Riktigt nöjd än så länge och överraskande skönt utan sladd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Hade blivit mycket bättre bygg-, ljud-, & mikrofonkvalitet om du köpte ett par hörlurar med en separat mic.

T.ex ett par DT990 (1400kr) med en modmic (600kr) eller en Zalman ZM-MIC1 (100kr). Om du väljer de lurarna så har du även råd med ett ljudkort till för att få dem att låta ännu bättre. Eller så väljer du ett par dyrare par lurar som kanske passar dig bättre.

För 2500kr får du en Fiio E10K amp/dac, en ZM-MIC1 samt ett par Bayerdynamic DT990/DT770, eller Sennheiser HD558/598. Finns säkert fler bra lurar för samma summor.

Föredrar du öppna eller slutna hörlurar?

Dök upp ett gäng alternativ nu!

Jag vet faktiskt inte om jag föredrar öppna eller slutna lurar, är van vid slutna, men det lär ju inte vara några problem att vänja om sig om ljudkvalitén skulle vara bra.

Såg lockande ut när man jämförde hörlurar med headsets att köpa hörlurar utan mic för att sedan köpa en lös mic faktiskt!

Din idé där med Fiio E10k amp, mic och headset lät bra! (Kan noll om ljud) Då är frågan vilka lurar som är bäst för mig (kan tänka mig att gå lite över budget också om inte allt för mkt).

Ska kolla upp lite om de lurarna du rekomenderade, kolla tester osv så får vi se om jag kan bestämma mig!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Dök upp ett gäng alternativ nu!

Jag vet faktiskt inte om jag föredrar öppna eller slutna lurar, är van vid slutna, men det lär ju inte vara några problem att vänja om sig om ljudkvalitén skulle vara bra.

Såg lockande ut när man jämförde hörlurar med headsets att köpa hörlurar utan mic för att sedan köpa en lös mic faktiskt!

Din idé där med Fiio E10k amp, mic och headset lät bra! (Kan noll om ljud) Då är frågan vilka lurar som är bäst för mig (kan tänka mig att gå lite över budget också om inte allt för mkt).

Ska kolla upp lite om de lurarna du rekomenderade, kolla tester osv så får vi se om jag kan bestämma mig!

Roligt

Personligen så föredrar jag öppna lurar med hästlängder, förutom när man ska på lan eller när någon dammsuger i närheten. Jag tycker att öppenheten ger så mycket "naturligare" ljud som låter mindre "instängt", samt ger bättre ventilation för öronen.

Återkom gärna med ditt beslut, jag ska själv beställa nytt ljud för samma budget snart.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen nämn sennheiser pc 363D

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1642688
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2369263
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2369262

Olika men samma hörlurar. det första är med usb eller 3.5mm, är med en liten dac för surround/externt ljudkort. kör med det själv. kan ignet annat än att prisa det till skyarna.

Känns inte att du har det på dig, låter fantastiskt bra. väger lite. riktigt bra mic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Roligt

Personligen så föredrar jag öppna lurar med hästlängder, förutom när man ska på lan eller när någon dammsuger i närheten. Jag tycker att öppenheten ger så mycket "naturligare" ljud som låter mindre "instängt", samt ger bättre ventilation för öronen.

Återkom gärna med ditt beslut, jag ska själv beställa nytt ljud för samma budget snart.

Tänkte något sådant här.
Från Inet:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8201840/2015-07-19

Från komplett:
https://www.komplett.se/fiio-e10k-olympus-2/830580?cks=ASS&as...

Blir lite över budget men det är de kylen som får lida utav!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC 363D

Skulle inte ens kolla på renodlade gaming företag

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Blev att jag beställde de jag länkade ovanför Tack för all hjälp och då får vi hoppas att jag blir nöjd då jag blir utan mat ett tag framöver

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Blev att jag beställde de jag länkade ovanför Tack för all hjälp och då får vi hoppas att jag blir nöjd då jag blir utan mat ett tag framöver

Haha! Skriv gärna dina åsikter sen!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Haha! Skriv gärna dina åsikter sen!

Ska jag göra! kommer nog dröja innan jag kan lämna åsikter om micen då dom inte hade den i lager, så la två separate beställningar. Men det övriga återkommer jag om i veckan

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Haha! Skriv gärna dina åsikter sen!

Fick Hörlurarna och ampen idag, micen väntar jag just nu på men det är inte lika viktigt trots allt

Hörlurarna sitter kanon på huvudet, trycker inte åt men sitter ändå på plats, känns knappt att man har dom på sig, mjuka tyg kuddar runt öronen istället för de där billiga kalla fejk skinnet som de senaste lurarna jag haft har använt sig utav.

Jag spelar ju med hörlurarna och ljudet är kanon också. Har absolut inga problem med att höra riktningar eller något alls och det är ett rent ljud.

Helt klart nöjd iaf!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Inaktiv

HD598 var ett otroligt bra val. Har haft sådana sedan release (2010?) och de funkar lika bra som första dagen. Om kabeln skulle gå paj så är det bara att byta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Fick Hörlurarna och ampen idag, micen väntar jag just nu på men det är inte lika viktigt trots allt

Hörlurarna sitter kanon på huvudet, trycker inte åt men sitter ändå på plats, känns knappt att man har dom på sig, mjuka tyg kuddar runt öronen istället för de där billiga kalla fejk skinnet som de senaste lurarna jag haft har använt sig utav.

Jag spelar ju med hörlurarna och ljudet är kanon också. Har absolut inga problem med att höra riktningar eller något alls och det är ett rent ljud.

Helt klart nöjd iaf!

Kul att du blev nöjd!
Har beställt Fiion samt DT990 som borde komma idag, hoppas jag blir nöjd jag med.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500