Permalänk

Tack yogiblod, ska be sambon att röka ut i balkongen ett par dagar så får vi se om det gör lite skillnad.

Permalänk
Medlem

@Flexiblus: Kolla runt lite på nätet och kanske köp hem en 10ml flask av något som innehåller 20pg80vg, 30pg70vg eller/och 100vg....
Problemet är dock att de flesta tobakssmakerna är väldigt tunga på propylenglykol pga att det ger det där rivet i halsen som rökning gör...svårt att hitta tobakssmaker med högre vegetabilisk glycerin (vg). Men det finns så många intressanta smaker...hon kanske skulle pröva lite andra spännande smaker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

@Flexiblus: Kolla runt lite på nätet och kanske köp hem en 10ml flask av något som innehåller 20pg80vg, 30pg70vg eller/och 100vg....
Problemet är dock att de flesta tobakssmakerna är väldigt tunga på propylenglykol pga att det ger det där rivet i halsen som rökning gör...svårt att hitta tobakssmaker med högre vegetabilisk glycerin (vg). Men det finns så många intressanta smaker...hon kanske skulle pröva lite andra spännande smaker?

skulle säga att 70/30 VG/PG är max med ett nybörjar kit som jag antar att hon har.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

skulle säga att 70/30 VG/PG är max med ett nybörjar kit som jag antar att hon har.

Lol...det glömde jag bort...så länge sedan jag använde sådana varianter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det gick fort att gå från vanliga cigg till e-cigg när cigoteket flyttade in i en av jobbets lokaler XD
Kör just nu Aspire Nautilus Mini.
Men ska nog byta till en Subox Mini imorgon

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av db_sweet:

Det gick fort att gå från vanliga cigg till e-cigg när cigoteket flyttade in i en av jobbets lokaler XD
Kör just nu Aspire Nautilus Mini.
Men ska nog byta till en Subox Mini imorgon

Du kommer bli helnöjd

Ska förmodligen dit imorn med. Se till att inte spendera hela lönen nu

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Du kommer bli helnöjd

Ska förmodligen dit imorn med. Se till att inte spendera hela lönen nu

Kanske, min upplevelse är ju hitills att jag föredrar Aspire Nautilus Mini, har båda. Får se om subtank var ett måndagsex då jag beställt en ny..
Kolla in Aspire Odyssey Kit som ska komma i augusti, går att förbeställa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kanske, min upplevelse är ju hitills att jag föredrar Aspire Nautilus Mini, har båda. Får se om subtank var ett måndagsex då jag beställt en ny..
Kolla in Aspire Odyssey Kit som ska komma i augusti, går att förbeställa..

Vad var det för fel på Subtank? Har själv två Subtank Mini och de bolmar på bra

Vart förbeställer man enklast? Du har förbeställt?

Såg att Apsire Pegasus dyker upp i Augusti också. Mod med laddställ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Du kommer bli helnöjd

Ska förmodligen dit imorn med. Se till att inte spendera hela lönen nu

Fan ska också tid idag efter jobbet

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

@Flexiblus: Kolla runt lite på nätet och kanske köp hem en 10ml flask av något som innehåller 20pg80vg, 30pg70vg eller/och 100vg....
Problemet är dock att de flesta tobakssmakerna är väldigt tunga på propylenglykol pga att det ger det där rivet i halsen som rökning gör...svårt att hitta tobakssmaker med högre vegetabilisk glycerin (vg). Men det finns så många intressanta smaker...hon kanske skulle pröva lite andra spännande smaker?

Min mamma gnäller också på att ögonen svider när jag vapear hos henne när jag använde 70VG, använder nu 95%vg och fortfarande gnäll. Tror det är placebo
Alla mina familjemedlemmar gnäller även på att min ånga luktar äckligt, men när gäster kommer och lukten ligger i luften undrar dom om vi bakat äppelpaj hahah

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Vad var det för fel på Subtank? Har själv två Subtank Mini och de bolmar på bra

Vart förbeställer man enklast? Du har förbeställt?

Såg att Apsire Pegasus dyker upp i Augusti också. Mod med laddställ

Skickades från m.sweclockers.com

Min subtank läckte, sen drog jag nog åt allt för hårt, kan inte få den att sluta läcka.
Förbeställde Aspire Odyssey Kit här. Laddstället får man köpa separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Min mamma gnäller också på att ögonen svider när jag vapear hos henne när jag använde 70VG, använder nu 95%vg och fortfarande gnäll. Tror det är placebo
Alla mina familjemedlemmar gnäller även på att min ånga luktar äckligt, men när gäster kommer och lukten ligger i luften undrar dom om vi bakat äppelpaj hahah

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara...men pg allergi existerar....syrran fick utslag av hög pg halt...men jag förstår vad du säger..

Permalänk

Någon som har lite bra förslag på större batterier till en Nautilus och Nautilus Mini? Jag vill helst inte att dem ska bli förstora då jag använder den mest ute och vill lätt kunna ta med den, mitt Aspire CF 1000 mAh batteri är lite i det minsta laget. Beroende på användning så räcker det på sin höjd en hel dag för mig och oftare än inte är det slut tidigt på kvällen innan jag har möjlighet att ladda det på nytt, det är ju inte alltid man har med sig en laddare för den delen. Hade de gått att ladda med micro-usb skulle de vara en bonus också
Ev. skulle de vara dags att skaffa en reserv av den större modellen som man kan ha i väskan/hemma och bara kunna byta emellan när det krävs.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Min subtank läckte, sen drog jag nog åt allt för hårt, kan inte få den att sluta läcka.
Förbeställde Aspire Odyssey Kit här. Laddstället får man köpa separat.

Vart läcker den?

Farligt att hänga i den här tråden... Blev riktigt sugen på Aspires nya kit. Blir nog en beställning där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Vart läcker den?

Farligt att hänga i den här tråden... Blev riktigt sugen på Aspires nya kit. Blir nog en beställning där

Skickades från m.sweclockers.com

#15548225

Javisst, lite farligt är det allt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vart läcker den?

Farligt att hänga i den här tråden... Blev riktigt sugen på Aspires nya kit. Blir nog en beställning där

Skickades från m.sweclockers.com

Livsfarligt. Borde stå en varningstext i första posten

Blev en Sigelei 150W, Aspire Triton-tank och batterier. Samt både Unicorn Blood-juicen och Namberjuicen dök upp idag Finsmakarkväll ikväll för mig!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

skulle säga att 70/30 VG/PG är max med ett nybörjar kit som jag antar att hon har.

Så vad är den bästa kombinationen för att minska allergi problemen? 80/20 VG/PG?

Och sist men inte minst , brukar ni kombinera vanliga cigaretter med e cig?

Permalänk
Medlem

Blev en subox mini idag 😀
Pratade även med chefen och alla swec medlemmar får 10% på första order, rabattkod "biteme"
Stort tack till killarna på Cigoteket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Skrivet av fRostmirE:

Någon som har lite bra förslag på större batterier till en Nautilus och Nautilus Mini? Jag vill helst inte att dem ska bli förstora då jag använder den mest ute och vill lätt kunna ta med den, mitt Aspire CF 1000 mAh batteri är lite i det minsta laget. Beroende på användning så räcker det på sin höjd en hel dag för mig och oftare än inte är det slut tidigt på kvällen innan jag har möjlighet att ladda det på nytt, det är ju inte alltid man har med sig en laddare för den delen. Hade de gått att ladda med micro-usb skulle de vara en bonus också
Ev. skulle de vara dags att skaffa en reserv av den större modellen som man kan ha i väskan/hemma och bara kunna byta emellan när det krävs.

CF Sub ohm batteri från Aspire funkar utmärkt till sub ohm, de tar inte mycket plats, har den i bilen
Har den till en Orchid, som funkar utmärkt. (Finns ifs bättre tankar nu)

Skrivet av Flexiblus:

Så vad är den bästa kombinationen för att minska allergi problemen? 80/20 VG/PG?

Och sist men inte minst , brukar ni kombinera vanliga cigaretter med e cig?

Bäseta kombinationen för att minska allergiproblem är att använda 80%+ VG juicer. Det finns 100% VG juicer med. Bara att kolla runt.
Bara Elcigg, vet att många använder både och i början sen slutar med ciggen.

Skrivet av db_sweet:

Blev en subox mini idag 😀
Pratade även med chefen och alla swec medlemmar får 10% på första order, rabattkod "biteme"
Stort tack till killarna på Cigoteket

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, ska kolla in deras sortiment

Permalänk
Medlem

Nu kör jag semester/soffläge i en vecka
Men om ni dyker förbi deras butik på Valhallavägen 51.
Så kom in på Mekonomen bredvid och fråga efter Hasse.
Om ni känner för att träffa en gammal swec medlem det vill säga.

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Livsfarligt. Borde stå en varningstext i första posten

Blev en Sigelei 150W, Aspire Triton-tank och batterier. Samt både Unicorn Blood-juicen och Namberjuicen dök upp idag Finsmakarkväll ikväll för mig!

Berätta gärna vad du tycker om Triton

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av db_sweet:

Nu kör jag semester/soffläge i en vecka
Men om ni dyker förbi deras butik på Valhallavägen 51.
Så kom in på Mekonomen bredvid och fråga efter Hasse.
Om ni känner för att träffa en gammal swec medlem det vill säga.

Vafan, var förbi precis vid lunch Trevlig semester!

Skrivet av KKay:

Berätta gärna vad du tycker om Triton

Galen.

Sjuka moln

Kör med coilen som sitter i. 0.4-coilen. Satte den på Subox:n och körde samma Watt som Subtanken. Rätt stor skillnad i moln. Riktigt skönt att man kan ställa kylningen vid driptippen. Provade 70W på Sigelei:n och stängde. Blev rätt så varm ånga. Öppnade..var bara att tuta och köra.

Kör jag med subtank så blir det varmt och jag kan oftast inte köra 10 sekunder inhale. Med Triton..tuta och kör.

Frågor? Fråga på! Kommer testa juicer och akta brandvarnaren ikväll.

Edit: Suger rätt mycket juice om någon undrar.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Så vad är den bästa kombinationen för att minska allergi problemen? 80/20 VG/PG?

Och sist men inte minst , brukar ni kombinera vanliga cigaretter med e cig?

80/20 blir väldigt svårt i ett start kit man måste ha lite mer ordentliga grejer tyvärr. 70/30 kan även det bli svårt men kan ju vara värt att testa.

Min kollega röker både vanliga cigg och vapear jag förstår inte varför dock.. (ah men det är gott ibland) nej inte direkt..

Just ja, Dagens vapemail eller vad man ska kalla det! Var ner till cigoteket idag efter jobbet

1st Derringer RDA.
1st authentic goblin RTA.
Och lite tillbehör

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Kör jag med subtank så blir det varmt och jag kan oftast inte köra 10 sekunder inhale. Med Triton..tuta och kör.

Låter lovande! Just värmen är något jag stört mig på med min subtank. Hur är det med värme i driptippen på Triton?

Jag har märkt en konstig grej med min subtank mini, om jag inte använt den på typ en timme och sedan tar ett bloss så brukar det bli en ganska ordentlig smäll. Jag gissar på att det har med bomullen o göra?

Japansk organisk bomull, 0.5 ohm, LV-juice.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

vilken tabbe.. Derringer passar inte i subox.. Får väl åka in imorgon igen och köpa sigeli 100w plus..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Låter lovande! Just värmen är något jag stört mig på med min subtank. Hur är det med värme i driptippen på Triton?

Jag har märkt en konstig grej med min subtank mini, om jag inte använt den på typ en timme och sedan tar ett bloss så brukar det bli en ganska ordentlig smäll. Jag gissar på att det har med bomullen o göra?

Japansk organisk bomull, 0.5 ohm, LV-juice.

Börjar bli varmt vid 70W. Men på Suboxe:n så är det ju 50W max, så kolla lite reviews på Triton.

Vill du slippa värmen, så plocka upp en lång driptipp. Fått mina via Cigoteket

Skrivet av Zippeer:

vilken tabbe.. Derringer passar inte i subox.. Får väl åka in imorgon igen och köpa sigeli 100w plus..

Rycker visst i flera köptarmar denna vecka

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Hur snabb brukar leveransen från 1life.dk vara med paket som bör vara i storleken att platsa i en brevlåda (tänk lägenhet)?
Mailade dom igår angående coil-skruvarna som inte går att lossa på från basen till min Goblin Mini och fick svar under eftermiddagen att dom skulle skicka ut en ny bas till mig.
Känns lite drygt att ha produkten liggandes här hemma men inte kunna använda den

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Börjar bli varmt vid 70W. Men på Suboxe:n så är det ju 50W max, så kolla lite reviews på Triton.

Vill du slippa värmen, så plocka upp en lång driptipp. Fått mina via Cigoteket

http://i.imgur.com/pOhEzq9.jpg
Rycker visst i flera köptarmar denna vecka

Vilken pjäs, ser ut som en braständare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vilken pjäs, ser ut som en braständare

Skickades från m.sweclockers.com

Blåslampa

@WP@]Wolverine / @Wolverine

Doughnut Pounder. Eller ja, alla dessa smaker från deras Epicloud-serie. Behöver de steppas? Provade precis Doughnut Pounder och ja, någon konstig motorolja var ju den närmaste smaken jag kunde tänka på.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av EyeNEye:

Blåslampa

@WP@]Wolverine / @Wolverine

Doughnut Pounder. Eller ja, alla dessa smaker från deras Epicloud-serie. Behöver de steppas? Provade precis Doughnut Pounder och ja, någon konstig motorolja var ju den närmaste smaken jag kunde tänka på.

Jag steepar aldrig någon juice. Och om din doughnut pounder smakar motorolja så kan det bero på en av två saker antingen är det fel på juicen eller är det fel på dina smaklökar!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR