Fil som inte går att ta bort?

Permalänk

Fil som inte går att ta bort?

Tjena,

Jag har ett lite problem med en video fil som inte går att ta bort, den har tidigare legat på min externa men la nyligen över videon på min dator. Nu när jag ska ta bort filen så går det tydligen inte, fick bort allt förutom just denna video...

Testade först med "delete" och då fick jag "Du måste har behörighet att utföra den här åtgärden" vilket jag borde ha.
Testade med "shift + delete", då försvan den i 5sek men kom tillbaka....

Kollade även om filen hade skrivskydd men det har den icke så jag vet inte riktigt vad som är problemet... har windows 7

Permalänk
Medlem

Testa i felsäkert läge, fungerar inte det kan du göra det med en Linux Live skiva/usb och då kringgå att Windows förhindrar borttagningen.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

KOlla egenskaper/säkerhet på filen och ta avancerat... därefter ändra ägare till tex. alla...

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk

@Brajg: testade det men det funkade inte, men nu 4h timmar senare när jag bara tänkte testa igenom genom "delete" så funkade det.... jag vet då inte vad problemet var men det har iallafall löst sig.

Får tacka för alla förslag!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rosapantern:

@Brajg: testade det men det funkade inte, men nu 4h timmar senare när jag bara tänkte testa igenom genom "delete" så funkade det.... jag vet då inte vad problemet var men det har iallafall löst sig.

Får tacka för alla förslag!

Berodde troligen på att win låst filen medan det försökte skapa förhandsvisning av den, de låsen kan ta en stund innan de släpper om det inte funkar direkt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.