Moderkort, chassi, nätagg och hårdisk

Permalänk
Medlem

Moderkort, chassi, nätagg och hårdisk

Hejsvej, håller på att bygga ihop en dator med socket 1155, har en i7 2600k och ett styck asus p8p67 pro/gen 3 som verkar vara defekt. Mobot postar inte och hänger upp sig på vga_led. har testat allt så därför är jag ute efter ett nytt moderkort med socket 1155 sandybridge. modell spelar mindre roll bara det funkar. Formfaktor beror lite på vad jag hittar först men inget är fel.

Jag vill att grejorna skall fungera och ett plus är om de finns i linköpingstrakterna. Om någon är intresserad av det defekta asus p8p67 pro/gen 3 så säljer jag det för struntsumma, någon vet kanske hur man fixar det?

Har också ett tri-x 290 som inte postar, har testat att baka det utan framgång.
Sedan har jag en Corsair hydro series hg10 som jag säljer. Hör gärna av er i PM eller i kommentarerna!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

@henkrik92: Vad för chassi och hårddiskr du ute efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugom3:

@henkrik92: Vad för chassi och hårddiskr du ute efter?

Allt, ssd eller mekanisk kvittar, Chassit bör vara hyffsat komplett iallafall, gör inget om det saknas lite skruv osv. Vad sitter du på?

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

@henkrik92: Jag ska eventuellt uppgradera datorn i början av augusti och ska antagligen byta mitt Define R5 mot något mindre, skulle du vara intresserad???

OBS! Gör dock ingen affär förrens jag uppgraderat datorn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugom3:

@henkrik92: Jag ska eventuellt uppgradera datorn i början av augusti och ska antagligen byta mitt Define R5 mot något mindre, skulle du vara intresserad???

OBS! Gör dock ingen affär förrens jag uppgraderat datorn...

Ja för rätt pris absolut! Var befinner du dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

@henkrik92: chassit befinner sig i Skövde

Permalänk
Medlem

@Hugom3: allright. Dyker något annat upp snabbare så kanske jag slår till på det. Men säg gärna till när du uppgraderat

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Intressant. Jag har exakt samma moderkort, det postar inte cirka 50 % av gångerna vid boot. Har dock ingen pc-speaker för att lyssna efter felmeddelanden.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av plixness:

Intressant. Jag har exakt samma moderkort, det postar inte cirka 50 % av gångerna vid boot. Har dock ingen pc-speaker för att lyssna efter felmeddelanden.

Riktigt kasst mobo med andra ord =). googla på det så får man miljoner resultat med samma problem...

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Självklart säger jag till när det blir aktuellt!

Permalänk
Medlem

Har detta 1155 ATX moderkort till salu,
http://www.inet.se/produkt/1902014/asrock-p67-pro3-rev-b3

Finns att hämta i Linköping!