Vilken tid släpps windows 10 uppgraderingen?

Permalänk
Avstängd

@mnsn: fråga microsoft

Permalänk
Medlem

@Makkan: Efter lite googlande verkar det som att det är precis som du säger, att det efter en installation ska gå bra att göra nyinstallationer: "Once you upgrade W10 w/ the free upgrade offer you will able to clean reinstall Windows 10 on same device any time".
Nu är ju frågan hur en bär sig åt för att göra en ISO av hela härligheten och om det faktiskt går att använda sig av USB-sticka?

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

@Makkan: Efter lite googlande verkar det som att det är precis som du säger, att det efter en installation ska gå bra att göra nyinstallationer: "Once you upgrade W10 w/ the free upgrade offer you will able to clean reinstall Windows 10 on same device any time".
Nu är ju frågan hur en bär sig åt för att göra en ISO av hela härligheten och om det faktiskt går att använda sig av USB-sticka?

Tekniskt sett så borde man väl kunna ladda ner en lämplig ISO bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

@Makkan: Efter lite googlande verkar det som att det är precis som du säger, att det efter en installation ska gå bra att göra nyinstallationer: "Once you upgrade W10 w/ the free upgrade offer you will able to clean reinstall Windows 10 on same device any time".
Nu är ju frågan hur en bär sig åt för att göra en ISO av hela härligheten och om det faktiskt går att använda sig av USB-sticka?

Tyckte jag läste någon som skrev att i samband med uppdateringen får man välja att lägga in på USB, det återstår väl egentligen bara att vänta och se.

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Hedersmedlem

Känner för att vänta och se hur andra gör här innan jag försöker mig på något själv.

Permalänk
Entusiast

Jahopp där dog min hype lite då...
Tålamod är inte min starkaste sida.

"After that, the company will slowly roll out the OS to everyone else who has reserved their place on the Windows 10 upgrade train. Those downloads will come in waves, so it may take a few days or even a few weeks before everyone gets the update."

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

är det skillnad mellan den redan släpt technical preview.?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K .Asus Prime Z390-P.
Intel Core i9 7900X 3,3GHz .Asus Prime X299-A (Hackintosh)

Permalänk
Medlem

Nu blev min katalog också 3,21Gb stor. Nyss var den 140mb. Känns lovande. Med lite tur kan vi installera vid midnatt.
Edit: Nevermind, den laddar fortfarande ner. 4,27gb and counting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluefish:

Nu blev min katalog också 3,21Gb stor. Nyss var den 140mb. Känns lovande. Med lite tur kan vi installera vid midnatt.

Min är på 5,83

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Awwww.

Edit: min är på 5.81.

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem

Nu har den stannat på 6,10. (5,08 på disk) och routern har lugnat ner sig.
Jag sitter och försöker få fram tiden nu, men utan framgång. Någon annan?

Citat:

EDIT THE FINAL: Yup, I think we figured it out. If the following show up for you, i'm very very sure you will update tomorrow:
1) If you get a last installed update failed [RES ignored duplicate link][8] and listed as Upgrade to Home/Pro [RES ignored duplicate link][9] (credit /u/NateJagger [10] )
2) Go to the windows update log by going to run-> windowsupdate.log and searching for "Setting AU scheduled install time to 2015-07-29." (This will also give you a time of update)
If the two requirements are met, i'm very sure you will update tomorrow (and probably at that time) after restarting.
If not, we will have to investigate further

Permalänk
Medlem

Min nedladdning har fortfarande inte börjat än :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Makkan:

Läste på deras hemsida att dom släpper ISO just före release, men den måste användas för att uppdatera befintligt OS till W10.
Går alltså INTE att göra en "clean install" med den.
EDIT: Den ISOn används om man vill uppdatera flera enheter, istället för att ladda ned på alla datorer.

Har du länk till den sidan?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Verkar som om dem släppt på vissa länder redan:
https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3eww0y/it_begins_...

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Min nedladdning har fortfarande inte börjat än :/

Jag fick igång den efter att jag gjorde såhär men är osäker på om det var det eller slumpen.

Förhoppningsvis är det de länder som redan passerat daychange Orkar man hålla sig vaken till tolv inatt tro..

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Min upgrade failar, men den försöker i alla fall

http://s11.postimg.org/q1uh4mou7/New_Bitmap_Image_2.jpg

Här försöker datorn inte ens, jag får nog vänta till en annan dag och hoppas jag är med i vågen då

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Inaktiv

Tänk även på att köper du nytt moderkort kan du inte installera win 10 igen om du kör uppgraderingsversionen för den blir låst till din nuvarande hårdvara och måste köpa en ny licens om du vill ha det igen.

Dock vet jag inte vad som händer med ditt gamla os du uppgraderade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Har du länk till den sidan?

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp...

Där har du en hel del info

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Min upgrade failar, men den försöker i alla fall

http://s11.postimg.org/q1uh4mou7/New_Bitmap_Image_2.jpg

Min failar också men jag har en C:\$Windows.~BT på 4.29gb, tror att den väntar på efi filen så fort den ligger startar nog installationen. Aldrig märkt att den har laddat ner något det sköttes nog i smyg

EDIT: Hmm jag gjorde något nu ligger den på 70MB

Permalänk
Medlem

Min verkar ha stannat på 5,79 GB

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Setting AU scheduled install time to 2015-07-29 01:00:00
*edit* Verkar som det kanske inte har med win10 att göra, redditpost uppdaterad.

Skrivet av Bluefish:

Nu har den stannat på 6,10. (5,08 på disk) och routern har lugnat ner sig.
Jag sitter och försöker få fram tiden nu, men utan framgång. Någon annan?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Tänk även på att köper du nytt moderkort kan du inte installera win 10 igen om du kör uppgraderingsversionen för den blir låst till din nuvarande hårdvara och måste köpa en ny licens om du vill ha det igen.

Dock vet jag inte vad som händer med ditt gamla os du uppgraderade.

Skiljer den inte på om man installerar från en OEM licens eller en Retail licens?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Skiljer den inte på om man installerar från en OEM licens eller en Retail licens?

Jo, enligt den information microsoft har gett så är det så. Vet inte var Decimal har fått sin information ifrån

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon200632:

Tänk även på att köper du nytt moderkort kan du inte installera win 10 igen om du kör uppgraderingsversionen för den blir låst till din nuvarande hårdvara och måste köpa en ny licens om du vill ha det igen.

Fast så har det väl alltid varit. Man brukar kunna ringa och förklara situationen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jink:

Skiljer den inte på om man installerar från en OEM licens eller en Retail licens?

Jo. Uppgraderar du från en OEM-version får du en OEM-version, uppgraderar du från en retail-version så får du en retail-version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syntheslizer:

@Makkan: Ah, oflyt... Hade velat ha en clean install. Av någon anledning har Win fått för sig att jag har dual-boot och ger mig två val vid boot men alternativ 2 bootar bara om datorn. Windows i ett nötskal iofs.

OT
Ladda ner EasyBCD och ta bort den ena bootinfon, men se till att ta bort rätt
http://neosmart.net/EasyBCD/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Skiljer den inte på om man installerar från en OEM licens eller en Retail licens?

Skrivet av lappen81:

Jo, enligt den information microsoft har gett så är det så. Vet inte var Decimal har fått sin information ifrån

Skrivet av Andreaz1:

Jo. Uppgraderar du från en OEM-version får du en OEM-version, uppgraderar du från en retail-version så får du en retail-version.

Microsoft har get 2 olika svar så vi vet inte vad som stämmer förrän något testar.

Svar 1: Blir OEM för alla.
Svar 2: OEM blir OEM och retail blir retail.

Alla hoppas att svar 2 stämmer.

Permalänk
Medlem

Jag håller tummarna för Alternativ 3: Alla uppgraderingar blir Retail, även OEM.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av panpo98:

Microsoft har get 2 olika svar så vi vet inte vad som stämmer förrän något testar.

Svar 1: Blir OEM för alla.
Svar 2: OEM blir OEM och retail blir retail.

Alla hoppas att svar 2 stämmer.

Du får gärna länka till de olika svaren, det enda jag nånsin har sett är svar 2.

Permalänk
Medlem

Behöver man ha aktiverings-koden till hands? Jag har nämligen den inlåst i ett förråd långt borta. Datorn jag är ivrig att uppgradera är ju dock legit aktiverad windows 8.1