Problem med nvidia. 970-kort

Permalänk
Medlem

Problem med nvidia. 970-kort

Tja, idag installerade jag windows 10 och nu fungerar nästan ingenting som rör grafikkortet samt saker som rör detta exempelvis hz på skärmen är helt vild. När jag försöker installera de nya drivrutinerna så klagar datorn och ber om en omstart av systemet. Trots att jag gör detta så fungerar inte uppdateringarna etc. Någon här som har haft samma problem eller känner till någon lösning?
Tack på förhand //

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniifn:

Tja, idag installerade jag windows 10 och nu fungerar nästan ingenting som rör grafikkortet samt saker som rör detta exempelvis hz på skärmen är helt vild. När jag försöker installera de nya drivrutinerna så klagar datorn och ber om en omstart av systemet. Trots att jag gör detta så fungerar inte uppdateringarna etc. Någon här som har haft samma problem eller känner till någon lösning?
Tack på förhand //

Jag hade samma problem, ladda ner senaste uppdateringen från nvidias sida (353.30 tror jag) och https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930. Avinstallera din grafikdrivrutin och dra sedan ut nätverkssladden, installera 353.30 och sätt i nätverkssladden igen. Kör sedan windows filen du laddade för att gömma nvidia drivrutinen från windows update.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Testa lägga in Geforce Experience från nvidia och dra ned drivrutinerna via det. Funkade för mig på mitt GT 430 i min htpc, däremot funkade det inte att ladda ner drivrutinerna manuellt och försöka installera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniifn:

Tja, idag installerade jag windows 10 och nu fungerar nästan ingenting som rör grafikkortet samt saker som rör detta exempelvis hz på skärmen är helt vild. När jag försöker installera de nya drivrutinerna så klagar datorn och ber om en omstart av systemet. Trots att jag gör detta så fungerar inte uppdateringarna etc. Någon här som har haft samma problem eller känner till någon lösning?
Tack på förhand //

Löste det sig? Jag sitter också med ett 970, men jag vet inte om jag vågar/orkar uppdatera om man får en massa problem.

(och ang. windows update så kan man faktiskt ändra inställningarna om man har Pro eller högre. Gjorde det på jobb-datorn via group policy. Min står på fråga innan och det verkar funka...)

Permalänk
Medlem

När jag installerat Win10 så fungerade inte NVCPL. Jag drog ner de senaste (.63 om jag inte minns fel) men Windows ville inte installera dem. Efter en omstart blev de dock korrekt installerade av Windows Update vad jag vet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9