Märkligt problem när jag laddar ner spel på steam (tex)

Permalänk
Medlem

Märkligt problem när jag laddar ner spel på steam (tex)

Hej!

Har fått ett konstigt problem.

När jag laddar ner saker, tex via chrome eller steam så stannar nedladdningarna av hela tiden. Har haft det här problemet under hela dagen och det blev extra tydligt när jag försökte ladda ner ett spel på steam.

Såhär ser det ut när jag försöker tanka:

Som ni ser så stannar den av lite då och då. Jag trodde spontant att detta berodde på att min externa hdd var för seg så jag testade att ladda ner till min ssd, men det blev inte bättre.

Om jag spelar tex cs eller battlefield så fungerar det perfekt, inget lagg eller liknande. Verkar endast ha dessa problem medans jag laddar ner saker.

Vad kan detta bero på?

Specs:

i5 4670k
8gb ram
Samsung 840 Basic
Äkta Windows 7
100/100 mbs fiber Telia

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Att nedladdningarna stannar av lite på Steam eller större filer på Chrome är normalt, det kan vara lastbalansering och liknande som sker i bakgrunden. Bör vara bättre vissa dagar än andra. Imorrn kanske det är bättre

Permalänk
Avstängd

En fråga, kan man ge bort spel man köper eller köpt till andra konton?

Permalänk
Skrivet av Farbror Krut:

En fråga, kan man ge bort spel man köper eller köpt till andra konton?

När du köper ett spel på Steam så kan du välja om du köper till dig själv eller vill ge bort det. Annars tror jag spelen är låst till kontot det är köpt på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Avstängd