Hur installerar jag Windows 10 på min nya SSD 250GB

Permalänk
Medlem

Hur installerar jag Windows 10 på min nya SSD 250GB

Hej

Jag har gjort en clean install av Windows 10 på min HP desktop som jag också installerat en ny Samsung 250GB SSD. Vid installationen så fick jag operativsystemet på C drive dvs min gamla hårddisk. Jag har också provat clona C-driven med medföljande cloningsverktyg från Samsung men operativssystemet körs fortfarande från harddrive på C. Kan jag välja vilken hårddisk som operativsystemet installeras på när jag gör en ny clean install av Windows 10 ? Tacksam för hjälp !

Permalänk
Medlem

Japp du kommer kunna få välja vilken hårddisk du vill installera på.
Koppla gärna ur din gammal disk under tiden du gör installationen för undvika eventuella "krockar"

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Eller så borde du kunna välja i bios att den ska boota från din nya ssd vilket det inte verkar som den gör nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja under installationen kan du välja vilken hårddisk du vill formatera och installera på. Du kan tanka ner ISOn här.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Tack jag har gjort en ISOskiva. Hur öppnar jag BIOS ? När jag installerade Windows 10 så fick jag inte upp någon option för val av hårddisk. Vad kommer det stå i BIOS för att välja SSD disken gör Windows ?

Skickades från m.sweclockers.com