Vad tycker ni om Microsoft Edge?

Permalänk

Tycker sämre om Edge ju mer jag använder den.

Permalänk
Medlem

Det är inget fel på den, men jag har gosat in mig så i chrome att jag inte kan ta mig ut. Alla settings för snabbsökningar är speciellt svårt att klara sig utan, de sitter i muskelminnet vid det här laget.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonneback:

Tycker sämre om Edge ju mer jag använder den.

Hej, håller med till 100...har testat lite av varje med den, men, den är seg, inställningsmöjligheterna är obefintlig, ingen möjlighet att lägga till addblock ..osv nej den duger inte, tycker t o m att gamla IE var klart bättre.
Btw jag använder Seamonkey som standart, även Firefox är med här..

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Medlem

Är väl helt ok men vill ju ha Adblock. Bytte nyligen från Chrome till Firefox också bl.a för att Chrome har värdelös anti-popup

Permalänk
Skrivet av smurfzg:

Prövade typ i 10 minuter efter jag installerade windows 10. Bl.a. kunde man inte scrolla med pil-tagenterna om man inte dragit lite i scrollbaren med musen först. Det är enormt irriterande om man söker upp en ny sida.

För mig fungerar det direkt?

OnT: Tycker den är kanon, faktiskt en enda webbläsaren som inte laggar aka 1998 på min Lenovo.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Tycker den är ruskigt snabb och funkar helt okej men märkt att den inte visar visa webbsidor korrekt plus att den saknar stöd för plugins eller insticksprogram som Norton Web Safe (eller dylikt). Lär använda den lite sporadiskt som ombyte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Den stödjer inte Battlelog och det suger.

japp hatar det jag med,kan man få bort så man slipper välja"fortsätt med edge eller internett Explorer?när man ska öppna battlelog!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

japp hatar det jag med,kan man få bort så man slipper välja"fortsätt med edge eller internett Explorer?när man ska öppna battlelog!

Tror ej det

Permalänk
Medlem

Vet nån hur man sätter edge i fullscreen?

F11 fungerar inte, däremot fungerar det om man går in på youtube och spelar upp en film i helskärm med HTML spelaren. Eller switchar den till flash när man trycker på fullscreen?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Tror ej det

Det gick välj bara att göra Explorer till standardläsare,då kommer du till sidan ange standardprogram,markera Explorer så Explorer syns i högra rutan,välj sedan längst ner ange det här programmet som standard program;)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Tips: Generera QR-koder snabbt och enkelt via Microsoft Edge
http://www.windowscentral.com/how-generate-qr-code-microsoft-...

Man upptäcker nya saker hela tiden med Edge.. har ni kollat på funktionerna som finns om ni går in på sidan: about:flags

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Satte högsta betyg. Jag behöver inga plugins, så det är inte ett problem för mig.
En del barnsjukdomar verkar den ha. Som någon skrev så kunde jag inte rulla med tangenterna på youtube innan jag dragit listen med musen.
Och så det där med att ibland inte ha någon markör när man öppnar en ny flik.

Men .pdf går väl att öppna som standard? Leta reda på en pdf och välj öppna med ms edge.

Och så favoriten. Läsvyn tycker jag är riktigt trevlig! Kortare notiser kvittar, men läser man en längre artikel så är den kanon!

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

Perfekta webbläsaren att tanka ner Firefox med.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

@phreec: Den levererar snabbare än tidigare ditton så godkänd måste den vara som en väg till en browseruppdatering =D
Men nop, för mig är det Chromium (inte Chrome) pga synken mot mobil och andra Chromium läsare på nix.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag gillar edge. Jag har dock ett problem. Jag gillar att ha mång filkar öppna. Jag är van att när man öppnar en ny flik så kan man börja skriva in url eller sök på en gång. I edge har jag märkt att när jag trycker ctrkl+t och börjar skriva att inget händer! Jag måste trycka ctrl+l och sen kan jag skriva. Det är irriterande som ***. Någon mer som märkt av detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RogerP:

Så länge inte Ad-block fungerar är det inget alternativ.

Går ju, i väntan på extension, att ändra host-filen.

Ladda ner eller titta på denna textfil
https://dl.dropboxusercontent.com/u/27539567/HwcYWCi9.txt
Öppna anteckningar som administratör och klicka på öppna och skriv:
C:\Windows\System32\drivers\etc\HOST
Kopiera in texten från textfilen i HOST-filen och spara. Starta om. Tyvärr går det inte välja vilka sidor man ska slippa reklamen i. Tyvärr finns inte heller något sätt att auto-uppdatera reklamblockeraren men så länge Edge inte har extension får man ta det.

Permalänk
Medlem

Youtube är riktigt segt för mig i Edge.. Trots att jag använder HTML5-spelaren. Vet inte varför. Det är det enda problemet jag har med webbläsaren just nu. Annars tycker jag att den är snabb och hanterar många flikar (50+) bra. Har inställt så den sparar mina öppna flikar när jag stänger webbläsaren och trots det startar den riktigt snabbt (typ <1 sec).

Ser fram emot framtida uppdateringar. Några nyheter om när Edge ska få stöd för tillägg?

Permalänk
Medlem

Någon som får viaplay att funka i Edge?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd

Edge är bevisat långsammare och mycket sämre än Chrome.
Det är även bevisat att det inte är snabbare än det gamla explorer.
Dvs: helt värdelöst.

Det intressanta är hur folk kan rösta att det är "Riktigt snabb, enkel och bra, perfekt!" ?!??
De som röstade så, kan omöjligt ha testat en annan webläsare, eftersom ALLA andra webläsare förutom den äldre explorer , är bättre än Edge.

Safari på en Ipad är snabbare.
Opera på en Android är snabbare.

- Vilket är bevisat i ett oräkneligt stort antal webläsar tester där man testat responstider, laddningstider, kompatibilitet, etc.... Edge är den sämsta webläsaren i dagens läge med råge

Att tro något annat är bara inbillning. Placebo helt enkelt.
The numbers dont lie.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andropen:

Youtube är riktigt segt för mig i Edge.. Trots att jag använder HTML5-spelaren. Vet inte varför. Det är det enda problemet jag har med webbläsaren just nu. Annars tycker jag att den är snabb och hanterar många flikar (50+) bra. Har inställt så den sparar mina öppna flikar när jag stänger webbläsaren och trots det startar den riktigt snabbt (typ <1 sec).

Ser fram emot framtida uppdateringar. Några nyheter om när Edge ska få stöd för tillägg?

50flikar?.... Chrome för mig har klarat över 600 flikar flera gånger utan att krasha.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kör AdBlock och NoScript med Firefox, så länge dessa två inte finns till Edge, lika länge kommer jag inte använda den webbläsaren en enda gång.

Edge känns riktigt ofärdigt med en rad barnsjukdomar som man tycker att Microsoft som hållt på med detta så länge, borde vara världsmästare på. Snabbt är det, men snabbhet gör inte en webbläsare bra, det gör den endast snabb.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonneback:

Tycker sämre om Edge ju mer jag använder den.

Instämmer.. Har tröttnat på Edge för längesedan och har gått tillbaka till Firefox. Edge är som en buggigare och ostabilare version av IE med ett snyggare UI.

Skrivet av Blazin87:

50flikar?.... Chrome för mig har klarat över 600 flikar flera gånger utan att krasha.

Har du typ 128gb ram i din dator eller? #ChromeMemoryHog

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte själv använt det men än bekant använder tillochmed helldre IE!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blazin87:

Edge är bevisat långsammare och mycket sämre än Chrome.
Det är även bevisat att det inte är snabbare än det gamla explorer.
Dvs: helt värdelöst.

Det gjordes en undersökning förut, som visade att de personer med lägst IQ, faktiskt använde explorer.
jag är helt övertygad om att så är fallet med Edge också...

Håller med dig att Edge är dåligt; buggigt och UI:t är extremt tråkigt.

Men angående "undersökningen" som du nämnde så var det en bluff. Med ren logik så fattar man att IQ inte har någonting att göra med vilken webbläsare med använder.

Läs här angående "undersökningen".

Permalänk
Medlem

Okej, Edge känns helt klart bättre efter November update. Snabbare och responsivare. Fortfarande många funktioner som saknas dock, t.ex. stöd för tillägg.

Permalänk
Medlem

Har testat den lite, och önskar att den gick att avinstallera mest, totalt värdelös.
Liksom i stort sett alla Microsofts medskickade program är, mail, Foton, Groove osv
Använder inget av dessa...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

firefox ftw.. enda läsaren som inte har massa problem me ram o allt sådant som tex chrome älskar, plus att det är mer säkert o inte massa spionerande ögon som farbror google har.

FIREFOX! FIREFOX! FIREFOX!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

firefox ftw.. enda läsaren som inte har massa problem me ram o allt sådant som tex chrome älskar, plus att det är mer säkert o inte massa spionerande ögon som farbror google har.

FIREFOX! FIREFOX! FIREFOX!!

Jag håller med! Använder Firefox både på datorn och i mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Testat Edge och tycker att den är ok men precis som många andra använder jag Chrome och jag tror inte att jag kommer byta.