Ingen bild med 4 st. minnen (Intel i7 6700K och MSI Z170A Krait Gaming)

Permalänk
Medlem

@jon lord:

Jag hade gjort återköp minnena. Liksom trådskaparen tydligen skulle göra.

Letat efter OC enligt manual och web.

Kollat forum och tester

När man letar ddr4 2133mhz på Komlett så kommer de få hem 100+ av

Crucial

CT2K8G4DFD8213

Var inte det samma standardminne som näms tidigare. Kan det vara en slump?

Ev kolla med Inet om ditt nättagg ok för Skylake.

Allt över 2133mhz är oc.

Skylake belastar tydligen minneskontollen minst och bäst med endast 2 banker använda. De gråa enl manual. Finns det komp. 2x16 att få tag i? Läste lite i formumdelen mk, minnen och cpu.

Permalänk
Medlem

@cuagn: Men vad för anledning måste ange till Proshop för att göra ett återköp? Fråga efter reklamation?

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk
Medlem

Åmgerrätt inkompatibla minnen till ASUS Z170-A

@jon lord:

Ångerrätten för distansköp på webbutik är 14 dagar från du hämtade ut produkten-

Inom 14 dagar har du rätt att utnyttja den om du bara har varsamt testat och provat produkten. Det är bra att skicka tiibaka minnena
i dess orginalförpackning. Så nära ursprungligt skick den kan vara heter det.

Däremot så friskriver sig butiker om man öppnat en programvara eller kört igång en laptop. Med laptop så kan det gå men då för man betala en rejäl slant för återställning, typ 700;-.

Jag hade ej reklamerat dem. Proshop har ej gett dig några garantier om komp. Det är ditt ansvar.

Reklamerar du så kan du få vänta länge. Proshop lägger ju ej ner arbete på hiitta OC-minne till dig.

Proshop har säte i Danmark men något telefonnr i Stockholm som kan vara kopplat till Danmark.

Läs på deras hemsida angående rutiner för återköp. Du får betala frakten själv. Du får begära återköp via mail antar jag och när du fått återköp bekräftat (de kollar först att det är under 14 dagar) så får du skicka in dem med returnr i förpackningen.

Har aldrig handlat på Proshop. För min del enbart Inet, Komplett eller Dustin.

Du behöver ej ange någon anledning alls. Bara att "Jag vill ej ha dem"!

De skall ha konto för återbetalning också.

Med vänlig hälsning
cuagn

Permalänk
Medlem

Längst ner till vänster

@cuagn:

Jag klistrar in den här för tycker den är skriven på dålig svenska och med fler förbehåll än vad jag någonsin sett någon annanstans!

"Ångerrätt

•14-dagars ångerrätt

14-dagars ångerrätt

Information om ångerrätten

För konsumenter där beställningen av varor sker via distanshandel, har konsumenten rätt till 14 dagar ångerrätt. Ångerrätten gäller inte för företagsköp. Ångerrätten gäller endast för 1) köp via distanshandel 2) köp som är gjorda utanför Proshop AB företag. Köplagens regler kan också gälla

Ångerrätten betyder inte att konsumenten har den fulla rättighet att få hela beloppet för varan i retur. Om varan har hanterats ovarsamt och mist sitt värde, så har konsumenten inte någon rätt att få pengarna i retur. För att konsumenten ska ha rätt till att få det fulla belopp i retur, så får varan endast vara använd i samma grad som skulle vara accepterat av en fysisk butik. Konsumenten ska därför försäkra sig om att innan varan skickas i retur, så skall den vara i samma skick som en fysisk butik skulle acceptera att ta emot den. Konsumenten har rätt till att se på varan och att prova den i en viss grad. Proshop förbehåller sig rätten att göra avdrag på köpssumman om varan har provats under en längre tid, eller visar slitage.

Observera, ångerrätten gäller inte vid leverering av ett digitalt innehåll, som inte innehåller ett fysiskt medie,dvs,spelkoder,licensnyklar och liknande som sänds via e-mail, SMS och liknande levereringsformer.

Använda sig av ångerrätten

Önskar du att använda dig av ångerrätten, så skall du kontakta oss senast 14 dagar efter att du har mottagit din vara. Kontakten ska vara tydlig och skriftlig Det räcker inte med att bara ringa in och använda sig av ångerrätten.

Paketet returneras till vår adress:

Proshop ApS

Michael Drewsens Vej 22

8270 Højbjerg

Danmark

Paketet ska märkas "ångerrätt" I paketet bifogas en kopia av fakturan, som visar att varan är köpt hos Proshop AB. Köpssumman returneras till det samma betalningsmedel som du använde när du gjorde köpet,om det inte har avtalats något annat.

Proshop rekommenderar att man retunerar via posten Sverige med utkörning. Notera track&trace nummer så att du har möjlighet till att spåra försändelsen, om levereringen ej har kommit fram.

Kostnaden för att returnera varan faller på konsumenten, men en returfraktsedel kan ev. köpas av Proshop för 50 kr.

Proshop återlämnar köpsumman inom 30 dagar i enlighet med Konsumentverkets bestämmelser.

Observera :Varor som returneras på efterkrav, utan postomdelning eller utan porto nekas mottagning av Proshop AB.

Observera: Proshop gör inga tillbakabetalningar för extra kostnader i samband med levereringar, om konsumenten har valt en annan levereringsform än den minst kostsamma standarleverering som Proshop har hänvisat till.

Villkor för retunering av varan

Kostnaden för att returnera varan faller på konsumenten. Eventuella kostnader som kommer till Proshop på grund av nekelse av en försändelse faller på konsumenten, och Proshop förbehåller sig rätten att dra av denna kostnad vid en kreditering av returen.

Undantag för ångerrätten

Enligt konsumentköplagen gäller inte ångerrätten vid 1) köp när varan och köpssumman utvecklas samtidigt utanför Proshop företag om beloppet inte överstiger 350 kr 2) utförd ej financiel tjänst om tjänsten har påbörjats med ditt godkännande om att ångerrätten bortfaller när tjänsten är utförd 3)leverans av varor som är framställda efter dina specifikationer eller har fått en tydlig personlig prägel 4) leverering av varor som anntas bli obrukbara snabbt 5)leverering av plomberade varor som av hygienmässiga orsaker inte är lämpliga att returnera ,och där plomberingen är bruten 6) leverering av varor som som på grund av deras art blir blandad ihop med andra varor vid en leverering 7)avtal om specifika brådskande reparationsarbeten som du på förhand uttryckligen har efterfrågat på 8)leverering av plomberade ljud och bildinspelningar eller data mjukvara som du har brutit plomberingen på

9)leverering av digitalt innehåll som inte är leveretat på ett fysiskt medium.

För att använda dig av ångerrätten ska varan vara skickad till Proshop AB adress på Michael Drewsens vej 22, 8270 Højbjerg,senast 14 dagar efter att vi har mottagit din tydliga önskan om att använda dig av ångerrätten.

Försämring av varans värde

Du ansvarar för en värdeminskning av varan om den har hanterats på ett annat sätt än vad som är nödvändigt för att fastslå varans sort, egenskaper och hur den fungerar. Eller med andra ord-du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en butik.

Om varan har hanterats och provats på ett annat sätt än vad som är angett ovan betraktar vi varan som använd vilket betyder att du vid en ångerrätt bara kan få en del eller ingenting tillbaka av köpssumman, beroende på varans värdeminskning. Vid en värdeminskning utgår man från värdet av en vara vid försäljning av en använd vara. Eksempel där varor får en värdeminskning är vid:

•Start och installation av en dator
•Start och installation av en mobiltelefon
•Isättning av färgpatroner i en skrivare

Om varan har monterats, installerats och/eller tagits i användning förbehåller sig Proshop AB rätten till att göra avdrag på återbetalningen till det som motsvarar försämringen av varans värde.

Vid retur vid ångerrätten skall varan returneras i originalförpackning. Om originalförpackningen saknas leder detta vanligvis till en försämring av försäljningsvärdet och Proshop kan då debitera kunden för denna värdeminskning . I värsta fall kan avsaknaden av originalförpackning leda till att köpet ej kan ångras.

Observera: Vid montering av PC-system samansatta efter kundens önskemål gäller inte längre ångerrätten från den tidspunkt som kunden ger sitt godkännande till att monteringen kan starta.

Observera: ångerrätten gäller inte vid leverering av ett digitalt innehåll som inte levereras på ett varaktigt fysiskt medie. Ångerrätten bortfaller även om plomberingen är bruten på plomberade ljud-eller bildinspelningar eller på data mjukvara.

Observera: om din vara levereras med ett tillhörande spel-också kallad gamebundle-så får du endast den fulla köpssumman tillbaka om kuvertet som innehåller spelets serienycklar är obruten. Vid en bruten försegling förbehåller vi oss rätten att dra av spelets värde vid en återbetalning. Spelets värde ligger på DKK 300,-

Konsumentens ansvar vid användning av ångerrätten

Alla produkter som returneras till Proshop skall vara säkert förpackade. CPU, RAM, hårddiskar m.m. returneras i en pappkartong eller liknande. Skador som orsakas av bristfällig förpackning kan leda till att ångerrätten bortfaller.

Varor som har installerats av dig eller med ditt godkännande ska återställas till fabriksinställningen om du vill använda dig av ångerrätten med en värdeminskning på grund av användning. Det betyder att t.e.x. apple-id ska raderas från Mac-produkter.

Som konsument ansvarar du för risken av en värdeminskning av varan som orsakas innan levereringen har nått Proshop, och om varorna har skadats under transport på grund av dåligt emballage kan ångerrätten bortfalla.

Om konsumenten senare ångrar användningen av ångerrätten står konsumenten för eventuella omkostningar som Proshop har åtagit sig så som, undersökningsavgift,returfrakt,arbetstid i samband med en undersökning av en vara och/eller andra kostnader.

Klagoanmälan

Om du vill klaga över ditt köp eller en vara så ska du vända dig med ditt ärende till support@proshop.se. Om det inte lyckas oss att komma fram till en lösning kan du göra en ytterligare klagoanmälan hos konsumentverket.

Ytterligare frågor

För ytterligare frågor kontakta support@proshop.se eller på telefon 08-50087030

Retur av varor på grund av ångrat köp bekostas av kunden! En returfraktsedel kan även köpas av Proshop, till 50 kr. Proshop rekommenderar att varorna returneras via Posten och att varorna skickas som företagspaket. På så sätt är det möjligt att spåra paketet i postens system och därmed ta reda på huruvida varorna har levererats till Proshop. Vidare har kunden möjlighet att efterlysa paketet om leverans inte har skett.

Varor som återsänds via postförskott mottages ej av Proshop"

Permalänk
Medlem

@cuagn:

Kompatibilitet (liten del av texten)

"Proshop ansvarar inte för kompatibilitetsproblem som orsakas av förändringar i en konfiguration av Proshop sammansatta komponenter.

Proshop kan inte hållas ansvariga för kompatibilitetsproblem mellan hårdvaru-lösdelar inköpta för egen montering."

Gör återköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jon lord:

@cuagn:
Har ni tips på vem jag ska kontakta (tillverkare eller butik)? För jag är lite lost på vad jag skall göra, kan man få något utbytt eller liknande kanske?

Moderkortet & Minne är köpt hos Proshop-
Nätagg Inet
GPU hos Netonnet

Om du har öppet köp alt ångerrätt, skulle jag främs försöka lämna tillbaka minnet, kanske testa annat fabrikat.

Tänk också på att det är än så länge svårt att få DDR4 minne att fungera över default hastighet (2133) om du har mer än 2 stickor på 1151 soket, du är inte den förste som har detta problem precis.

Sen personligen blir jag inte förvånad över att du får problem när du väljer ett MSI moderkort, fast det kanske mest jag som har gamla fördomar mot MSIs moderkort, jag undviker dom som pesten iallafall
Dock deras grafikkort är bra...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Sen personligen blir jag inte förvånad över att du får problem när du väljer ett MSI moderkort, fast det kanske mest jag som har gamla fördomar mot MSIs moderkort, jag undviker dom som pesten iallafall
Dock deras grafikkort är bra...

Dom har ryckt upp sig nå otroligt senaste 3-4 årena när det gäller moderkort iaf. Värre är det med Asus som sunkat ner sig totalt.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem

@cuagn: @ggustavsson:
Tack för svar! Har nu skickat ett mail om öppet köp/ångerrätten till Proshop samt mailat Inet med lite frågor om dom har hört något problem med agget/Skylake.

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk
Medlem

@cuagn: Har nu skickat tillbaka RAM:et till Proshop, så nu är frågan bara vilket 32GB kit skall man köpa, jag har gjort en lista med kompatibla 32gb minnen mellan 2133-2666`mhz som inte kostar över 3000~, dock är problemet att alla kits är slut "överallt". Vågar man chansa på ett icke kompatibelt kit på över 2133mhz? eller ens 2133mhz

Listan: http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2901350&view=l

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk
Medlem

@jon lord:

Hej igen!

Kollade faktiskt själv på minnen på Komplett och då kom genast Crucial minneskonfigurator upp. Då finns ju länkar till de aktuella minnen med pris och allt. Och de var på väg in och en del kostade skjortan! Komplett skriver även vid respektive minne om kompatibilitet till nya kretsarna. Bra gjort!

Corsair har en egen:
"corsair memmory configurator"

http://www2.corsair.com/retailer/default.aspx?rid=13251

Och hos Dustin finns ju konfigurator för Kingstone.

Är ju lite pyssel att kolla som du nu har gjort om man vill jämföra även med Z170-A qvl på web och i manual.

Jag skulle ej chansa på ett ej kompatibelt minne igen.

Z170 och X99 (tror jag det var) har en annorlunda XMP-standard av vad jag har kunna läsa mig till.

Är bara att lägga order på lämpligt kit och hoppas de kommer in tidigare.

Jag halkade in på det här pga av problem med WIN10. Är ingen överklockare själv.
Men sätter säkerheten att datorn är stabil högt. Både utan och med oc.
Antar att de minnen du har hittat är qvl för Z170-A.
Var ju ett kit som skulle komma i lager på Dustin om en vecka.
Och Komplett har ju minnen på ingång såg jag igår.

Men alltid intressant med nya prylar.

Med vänlig hälsning cuagn

Permalänk
Medlem
Skrivet av cuagn:

@jon lord: Kollade faktiskt själv på minnen på Komplett och då kom genast Crucial minneskonfigurator upp. Då finns ju länkar till de aktuella minnen med pris och allt. Och de var på väg in och en del kostade skjortan! Komplett skriver även vid respektive minne om kompatibilitet till nya kretsarna. Bra gjort!

Hej,
tack igen för svar! Såg detta nu på komplett, detta missade jag då jag bara kollade på 32GB kits (komplett har bara skrivit det i mindre kits). Men nu har man blivit paranoid så vågar man köpa 2st 16GB kits(som är QVL) istället och hoppas att det inte blir problem mellan dessa?

Har även vart i kontakt med Inet om Surge felet och dom rekommenderade att jag felanmäler nätagget, jag är lite osäker om jag skall göra det eller ifall det kan ha vart pga minnena som detta uppkom efter man fipplat med "mem ok" knappen.

@Ambit: Förlåt att jag kapat din tråd, har du kommit någonvart med ditt problem?

Edit: Har nu beställt 2x "Corsair Vengeance LPX Red DDR4 PC17000/2133MHz CL13 2x8GB (CMK16GX4M2A2133C13R)" som är ungefär med i QVL, den som är med heter "CMK16GX4M4A2133C13R" och har 4x4 istället för 2x8 som jag köpte så jag ser om dessa funkar.

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk
Medlem

@jon lord:

Ingen fara att du använder samma tråd. Jag har gjort återköp hos Komplett på minnena och har samtidigt köpt nya minnen, som borde komma senare idag eller imorgon. Mitt moderkort listade "CMK32GX4M4A2133C13" som kompatibel, vilka är Corsair Vengeance LPX Black men är ett paket med 4 st. 8 GB moduler (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2901874). Just dessa minnen finns bara i lager hos Webhallen för en ansenlig summa pengar, så jag köpte 2 st. Corsair Vengeance LPX Red (https://www.komplett.se/corsair-vengeance-lpx-ddr4-2133mhz-16...) som innehåller 2 st. 8 GB moduler (totalt 4 st.) istället. Det borde vara samma kretsar och koden skiljer sig bara i antalet moduler samt färg:

CMK 32G X4 M4 A 2133 C13
CMK 16G X4 M2 A 2133 C13 R

__GB = hur många GB det är totalt i kittet.
M_ = hur många moduler/minnen det är i kittet.
R = röd färg.

För att avkoda: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=80808

Vi får se om de nya minnena fungerar bättre. Annars fick jag nyss ett mejl från MSI och de sade att de fortfarande försöker få tag på de minnena som jag har gjort återköp på, men tyvärr löper min ångertid ut snart så jag kan inte vänta på dem. Det är dock bra gjort utav MSI

Permalänk
Medlem

@Ambit: Då har vi tänkt likadant och köpt exakt samma minnen (försökte först beställa minnet som du nämnde från webhallen men det gick inte beställa hem det från en annan butik så det blev just dom röda 16gb kitten från komplett istället!), jag återkommer med resultat sen.

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk
Medlem

@Ambit: @cuagn: Hämtade ut 2x "Corsair Vengeance LPX Red DDR4 PC17000/2133MHz CL13 2x8GB (CMK16GX4M2A2133C13R)" idag och bootade,confade dessa rätt i BIOS, datorn bootar som vanligt, testar SLEEP och samma sak händer, datorn är helt död, inga röda lampor lyser. Startar om datorn och då får jag powersurge fel. Så min slutsats är att felet måste vara nätagget, Kingston minnena hade nog funkat utmärkt. Jag skall kontakta INET och se vad dom säger om nätagget.

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk
Medlem

@jon lord:

Jag kan tyvärr ingenting om ditt problem, låter märkligt. Jag är lite kluven själv, MSI skickade en ny BIOS uppdatering (3.1, ej ute på hemsidan) och nu startar datorn med Kingston minnena. Dessutom verkar det inte vara en engångsföreteelse och datorn har startat flera gånger, vilket du hade problem med? Typiskt att datorn ska starta när man har köpt nya minnen som ligger på uthämtningsstället och jag tänkte passa på att skicka in de Kingston minnena samtidigt

Nu funderar jag på vilka minnen jag ska behålla, jag kan säkerligen avbryta återköpet och utnyttja öppet köp på Corsair minnena. Det kanske är och föredra då de är oöppnade (och inte testade). Å andra sidan finns det officiellt stöd för Corsair minnena men inte för Kingston (just nu), vad hade ni gjort?

Permalänk
Medlem

@Ambit:

MSI listar ca 50 st nätaggregat de testat för MSI Z170A Krait Gaming under Test Report.

http://us.msi.com/support/mb/Z170A-KRAIT-GAMING.html/#support...

Kan ju vara tillämpligt även på ASUS Z170 kort.

pcpartpicker

https://pcpartpicker.com/part/msi-motherboard-z170akraitgamin...

https://pcpartpicker.com/part/asus-motherboard-z170a

listar de minnen ni har bytt till som kompatibla, även den i fyrpack (slut även på Newegg)

Men inget om nätaggregat!

Med vänlig hälsning cuagn

Permalänk
Medlem

@jon lord:

MSI listar ca 50 st nätaggregat de testat för MSI Z170A Krait Gaming under Test Report.

http://us.msi.com/support/mb/Z170A-KRAIT-GAMING.html/#support....

Kan ju vara tillämpligt även på ASUS Z170 kort.

pcpartpicker

https://pcpartpicker.com/part/msi-motherboard-z170akraitgamin....

https://pcpartpicker.com/part/asus-motherboard-z170a

listar de minnen ni har bytt till som kompatibla, även den i fyrpack (slut även på Newegg)

Men inget om nätaggregat!

Med vänlig hälsning cuagn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ambit:

@jon lord:

Jag kan tyvärr ingenting om ditt problem, låter märkligt. Jag är lite kluven själv, MSI skickade en ny BIOS uppdatering (3.1, ej ute på hemsidan) och nu startar datorn med Kingston minnena. Dessutom verkar det inte vara en engångsföreteelse och datorn har startat flera gånger, vilket du hade problem med? Typiskt att datorn ska starta när man har köpt nya minnen som ligger på uthämtningsstället och jag tänkte passa på att skicka in de Kingston minnena samtidigt

Nu funderar jag på vilka minnen jag ska behålla, jag kan säkerligen avbryta återköpet och utnyttja öppet köp på Corsair minnena. Det kanske är och föredra då de är oöppnade (och inte testade). Å andra sidan finns det officiellt stöd för Corsair minnena men inte för Kingston (just nu), vad hade ni gjort?

Har precis samma problem med mina minnen, fick du fungerande bios från msi? sa dom nåt om när en uppdatering kan tänkas?

Permalänk
Medlem

@Golany:

De har inte nämnt något om när BIOS uppdateringen skulle kunna tänkas komma, version A.3 som finns ute på hemsidan kom efter de skickade filen till mig. Datumet på hemsidan är dock märklig och allt för tidig. Har du provat version A.3? Den ska förbättra kompatibiliteten, annars kan jag skicka bios version A.31 som de skickade mig (säg till, bios versionen är troligtvis inte 100% klar).

Jag valde dock att behålla Corsair minnena och skicka tillbaka Kingston minnena då det kändes bättre att ha officiellt stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ambit:

@Golany:

De har inte nämnt något om när BIOS uppdateringen skulle kunna tänkas komma, version A.3 som finns ute på hemsidan kom efter de skickade filen till mig. Datumet på hemsidan är dock märklig och allt för tidig. Har du provat version A.3? Den ska förbättra kompatibiliteten, annars kan jag skicka bios version A.31 som de skickade mig (säg till, bios versionen är troligtvis inte 100% klar).

Jag valde dock att behålla Corsair minnena och skicka tillbaka Kingston minnena då det kändes bättre att ha officiellt stöd.

Ok tack, såg nu att du hade z170 krait, jag har z170 M5 men har precis samma problem med mina minnen. Ska kontakta msi och se om det finns nån lösning. Tack ändå för all hjälp, jag läste för slarvigt.

Permalänk
Medlem

@Ambit: @cuagn: Fick mitt nätagg utbytt till ett nytt likadan men har fortfarande samma surge fel. Så frågan är om det är grafikkortet eller mobot som jag ska börja felsöka?

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk

Hade precis samma problem som flera här, att datorn startade med ett minne i, men inte med alla fyra. Ett och ett fungerade så alla var ok.

Läste om nån som plockat ur processorn igen och kollat sockeln på moderkortet. Jaja, tänkte jag, måste väl ändå ur, mycket riktigt hade jag lyckats böja två stift i sockeln. Med förstoringsglas och radiomejsel lyckades jag böja rätt dem, återmontera allt och satte i alla fyra minnena så startade den med 4X4gb istället för 1X4gb.
Har MSI z170a gaming M5, i5 6600k, corsair vengance 4x4gb.

Kan bara sammanfatta, var jävligt försiktiga när ni monterar cpu:n, det är mycket mer pillrigt, smått och känsligt än förr!

Skickades från m.sweclockers.com