Permalänk

Tangentbord med blåa switchar sönder?

Hej, har ett sånt här tangentbord: http://www.inet.se/produkt/6101825/cm-storm-quickfire-tk-mx-b...

Tangenterna M,L,K,I,8 och F8 hoppar ur Ibland och jag måste då trycka jättehårt för att de ska fungera Igen.
T.ex om I och 8 går sönder, måste jag trycka på tangentknapparna skIthårt för att de ska funka!
Samma sak gäller för de andra tangenterna som är sönder

Har sökt på detta och det enda som kommer är att jag har skit under tangenterna men det har jag inte.
Köpte den på Inet förra ´året och har 2 års garanti! ska jag bara lämna in den och få en ny eller finns det någon som har en lösning?
har provat att koppla ut och in tangentbordet, startat om datorn och rengjort alla tangenter.

skulle vara tacksam om något funkade!

Permalänk
Medlem

Testa lämna tillbaka tangentbordet där du köpt det från, så kan dom testa om det händer på deras dator, kanske så kan de byta ut den eller lämna den till service!

Permalänk
Skrivet av Kangy:

Testa lämna tillbaka tangentbordet där du köpt det från, så kan dom testa om det händer på deras dator, kanske så kan de byta ut den eller lämna den till service!

Tack för svaret! Ska göra det i helgen!

Permalänk
Medlem

Eftersom det är dom knapparna så låter det som att en row av tangenter kan vara brott på. Men jag har inte tittat närmare på just den modellen så vet ej om de är i samma row.
Reklamera, för annars är det lödning med sladd för att brygga switcharna istället för kretskortet som gäller som reparation.
För det är inte ett "mekaniskt" fel på brytarna som jag förstår det?