Är de nån som Återstället "den här datorn" Win10

Permalänk

Är de nån som Återstället "den här datorn" Win10

Tjena!

Är de nån som Återstället "den här datorn" och tagit boer alla filer i win10 och hur lång tid tar de?

MvH// wirre

Permalänk
Avstängd

Om du menar "återställning" som återfinns under "inställningar", så ja. Jag provade det. Valde att återställa utan att behålla någonting på systemdisken. Det tar ungefär lika lång tid som att göra en vanlig installation från DVD/USB.

Permalänk
Skrivet av ReZZiE:

Om du menar "återställning" som återfinns under "inställningar", så ja. Jag provade det. Valde att återställa utan att behålla någonting på systemdisken. Det tar ungefär lika lång tid som att göra en vanlig installation från DVD/USB.

ok.. har ingen usb sticka så de va därför jag undrade.. tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarimner86:

Tjena!
Är de nån som Återstället "den här datorn" och tagit boer alla filer i win10 och hur lång tid tar de?
MvH// wirre

Hej, jag testade att gå tillbaka till W7, men det gick inte. Så jag fick gøra en factory reset, med min innbygda återstællningspartition.
Gick inte att anvænda någon av återstællnings funktionerna i mitt W10, jækla skit

Permalänk
Medlem

Är väl som vanligt med uppgradering de kan vara kört sen att backa man får installera det på nytt . har hållit på med dator sen 1988 då var det ett under att man fick igång dom

Men att backa efter en uppgradering brukar vara lite vanskligt ofta är den nån eller en bunt filer som är ändrad för det nya systemet som inte kan backa tillbaka. ta en backup före uppgradering

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Nackdelen med att använda återställningen och alternativet "behåll inget" är att om man istället köra med media från sticka/skiva så kan man faktiskt formatera disken.. Något som inte görs med återställningsverktyget..

Har man gjort en uppgradering från Win 7/8 så får man en Windows.old mapp och lite annat skräp, den mappen ligger kvar även om man kör återställningen..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Tagit bort lite onödiga otrevligheter.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag backade också från win10 till 8.1 utan konstigheter.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndroid:

Hej, jag testade att gå tillbaka till W7, men det gick inte. Så jag fick gøra en factory reset, med min innbygda återstællningspartition.
Gick inte att anvænda någon av återstællnings funktionerna i mitt W10, jækla skit

Jag kom inte ens åt att göra en Factory reset på min laptop.
Windows 10 bryr sig inte om vad jag vill och känner, det tänker bara
på sig självt.


Skämt åsido, men jag måste stoppa i min gamla disk för att få bort 10an från min laptop.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Bara att ta diskrensning och ta bort gammalt skräp de har jag gjort på win 10 sopa bort win7 old
mappen

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Jag backade också från win10 till 8.1 utan konstigheter.

Samma här. Min Lenovo Yoga version 1 buggade ur och återställningen tog några enstaka minuter. Vänta nu istället på att ikonen ska säga att det är dags att uppgradera. Kommer nog när buggarna är fixade. Japp, har inte fått grönt ljus ännu. Gjorde förra uppgraderingen från MS usb-tool.