Permalänk

W10 funkar inte:(

Jag har nyligen köpt nytt mb+cpu så jag tänkte återställa W10 innan jag bytte, så jag gick in i W10 inställningarna och valde att "återställ datorn och rensa enheter" halvägs genom installationen/återställningen så stod det att det inträffat något fel så jag startade om datorn och när jag statare stod det att något os inte kunde hittas.

Efter detta tänkte jag oh shit men sedan kom jag på att jag lade över installations filerna på en dvd så jag provade att ändra boot till cd/dvd och det värkar som att allt då som det ska och W10 ikonen kommit upp och allt men sedan ser det ut såhär och bilden fryser.

Vad ska jag göra? Tacksam för svar
Mvh// macke

Edit.
Med hjälp av installations dvd lyckades ta mig till det där sstället där man fixar med hdd partition och där kan jag ej formatera, installera eller något annat med disken utan det står bara ett felmeddelande med koden 0x8004242d

Edit2.
När jag är inne där man ändrar partition står det i listan på min hdd "Enhet 0 Partition 1" och när jag trycker på varningstexten längst ner så står det så här "Det går inte installera Windows på den här disken. Den markerade disken har en MRB-partitionstabell. I EFI-baserade system kan Windows endast installeras på GPT-diskar ", det är som rena rama grekiskan för mig så jag är hjärtligt tacksam för all hjälp.

Permalänk

Vet inte om bilden går att se här är länken http://imgur.com/E7IER0s

Permalänk
Medlem

Vad är det för WIN 10 version du har? misstänkter att det är DRM som är problemet.

Skrivet av macke0010:

Jag har nyligen köpt nytt mb+cpu så jag tänkte återställa W10 innan jag bytte, så jag gick in i W10 inställningarna och valde att "återställ datorn och rensa enheter" halvägs genom installationen/återställningen så stod det att det inträffat något fel så jag startade om datorn och när jag statare stod det att något os inte kunde hittas.

Efter detta tänkte jag oh shit men sedan kom jag på att jag lade över installations filerna på en dvd så jag provade att ändra boot till cd/dvd och det värkar som att allt då som det ska och W10 ikonen komet upp och allt men sedan ser det ut såhär och bilden fryser.
http://imgur.com/E7IER0s

Vad ska jag göra? Tacksam för svar
Mvh// macke

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X470-F Gaming,
Corsair Vengeance Black 64GB (4x16GB) 2666MHz DDR4 CL16,
AMD Ryzen 9 5950X, Corsair AX 1500i, GeForce ASUS TUF RTX 4080 oc edition ,
HyperX Savage SSD 480GB,
HyperX Savage SSD 240GB SATA, Win 10, Noctua NH-D15, Fractal Design Meshify 2XL.

Permalänk

@Letintin:
Det är W10pro

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på om du har köpt en skiva (retailer) eller har du uppgraderat i samband med att det lanserades. det jag vill komma åt är att jag misstänker att du får göra en Clean install och formatera hårddisken som win installerades på.

Skrivet av macke0010:

@Letintin:
Det är W10pro

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X470-F Gaming,
Corsair Vengeance Black 64GB (4x16GB) 2666MHz DDR4 CL16,
AMD Ryzen 9 5950X, Corsair AX 1500i, GeForce ASUS TUF RTX 4080 oc edition ,
HyperX Savage SSD 480GB,
HyperX Savage SSD 240GB SATA, Win 10, Noctua NH-D15, Fractal Design Meshify 2XL.

Permalänk
Skrivet av Letintin:

Jag tänkte på om du har köpt en skiva (retailer) eller har du uppgraderat i samband med att det lanserades. det jag vill komma åt är att jag misstänker att du får göra en Clean install och formatera hårddisken som win installerades på.

När jag försökte installera om w10 så hade jag bränt ISO filen till en dvd och jag tror det var där problemet låg för när jag grävde jag fram min w7dvd och provade med den så funkade det prima

Utan din kommentar hade jag aldrig kommit på tanken att prova min gamla w7dvdn så jag får ta å tacka dig för det

Permalänk
Medlem

Uppdatera hur det gick

@macke0010:

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X470-F Gaming,
Corsair Vengeance Black 64GB (4x16GB) 2666MHz DDR4 CL16,
AMD Ryzen 9 5950X, Corsair AX 1500i, GeForce ASUS TUF RTX 4080 oc edition ,
HyperX Savage SSD 480GB,
HyperX Savage SSD 240GB SATA, Win 10, Noctua NH-D15, Fractal Design Meshify 2XL.

Permalänk
Avstängd

win 10 gör 3st partitioner var av en återställ , funkar på ett annat sätt med win 10 än win 8 , den bootar från en konstig partion

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Skrivet av Letintin:

Uppdatera hur det gick

@macke0010:

Tror jag blir tokig! när jag väl får skiten att fungera så börjar min w7 licens att strula

Permalänk
Skrivet av Hytin:

win 10 gör 3st partitioner var av en återställ , funkar på ett annat sätt med win 10 än win 8 , den bootar från en konstig partion

Jadu, w10 är rätt könstigt du tror jag stannar kvar på w7 nu

Permalänk
Medlem

Ok vad är det som händer med win 7 nu?
@macke0010:

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X470-F Gaming,
Corsair Vengeance Black 64GB (4x16GB) 2666MHz DDR4 CL16,
AMD Ryzen 9 5950X, Corsair AX 1500i, GeForce ASUS TUF RTX 4080 oc edition ,
HyperX Savage SSD 480GB,
HyperX Savage SSD 240GB SATA, Win 10, Noctua NH-D15, Fractal Design Meshify 2XL.

Permalänk
Medlem

Nytt mobo+cpu, så det behövs väl en telefonaktivering.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara