Uppdatering cpu, minnen, moderbord

Permalänk
Medlem

Uppdatering cpu, minnen, moderbord

Hej!

Verkar få några tusenlappen över lite oväntat och vart sugen på en uppgradering då datorn har några år på nacken.
Så här ser min setup ut idag:
CPU: i7 960 3.2 Ghz med arctic freezer 13
GPU: GTX 960 strix
PSU: Fractal Design Newton R2, 800W 80+
MOBO: Sabertooth x58
RAM: corsair xms3 2x3 DDR3 1600 mhz
Chassi: Factal design R3

Just nu spelar jag mest csgo, men är inte omöjligt att det ändras. En utav dom processorer jag har funderat på är i7-4790k, just för att den har hög basklock men en sockel som är på utfasning. Den andra är i5-6600k, en ny socke som borde hänga med en generation till och nog är tillräckligt kraftfull för mig.

Moderkort och minnen har jag väldigt liten uppfattning om. Ge mig några förslag. Budgeten ligger på 5000-6000kr
Tack på förhand / Lassek

Permalänk
Medlem

duger inte din dator?

iaf.. en i5 6600k är nog ett bra val för dig då du inte verkar sugen på en "döende" socket som 1150..

du kan ju plocka ut en hel del utav att enbart överklocka

mvh

Permalänk
Skrivet av Larskrister:

Hej!

Verkar få några tusenlappen över lite oväntat och vart sugen på en uppgradering då datorn har några år på nacken.
Så här ser min setup ut idag:
CPU: i7 960 3.2 Ghz med arctic freezer 13
GPU: GTX 960 strix
PSU: Fractal Design Newton R2, 800W 80+
MOBO: Sabertooth x58
RAM: corsair xms3 2x3 DDR3 1600 mhz
Chassi: Factal design R3

Just nu spelar jag mest csgo, men är inte omöjligt att det ändras. En utav dom processorer jag har funderat på är i7-4790k, just för att den har hög basklock men en sockel som är på utfasning. Den andra är i5-6600k, en ny socke som borde hänga med en generation till och nog är tillräckligt kraftfull för mig.

Moderkort och minnen har jag väldigt liten uppfattning om. Ge mig några förslag. Budgeten ligger på 5000-6000kr
Tack på förhand / Lassek

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8389061/2015-08-27

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

@criscros: börjat kännas lite små seg, tyvärr är jag både okunnig och feg då det gäller överklockning..