Hur bra/dåligt går det för Windows 10?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

*snip* //mod

Som du ser i tråden så verkar det inte vara särskilt ovanligt att uppdateringen bara startar utan att användaren är medveten om att den ska starta, det är en sak att "boka" men nått helt annat att MS bara drar igång en uppdatering helt okontrollerat när de känner för det, har man behov av datorn är det inte så roligt och det är inte heller alla gånger den fungerar efteråt.

Raderat citat
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Som du ser i tråden så verkar det inte vara särskilt ovanligt att uppdateringen bara startar utan att användaren är medveten om att den ska starta, det är en sak att "boka" men nått helt annat att MS bara drar igång en uppdatering helt okontrollerat när de känner för det, har man behov av datorn är det inte så roligt och det är inte heller alla gånger den fungerar efteråt.

Det är en helt annan sak dock. Ingen har fått Windows 10 utan att ha gjort något av följande: boka/godkänna EULA/godkänna installationen.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

Det är en helt annan sak dock. Ingen har fått Windows 10 utan att ha gjort något av följande: boka/godkänna EULA/godkänna installationen.

Ja man har gjort något av det, men det med godkänna när det passar att installera verkar MS uppenbarligen ha bommat, att man visat intresse för 10an flera veckor tidigare innebär inte att man vil ha det installerat vid vilken tid som helst.

Jag har förresten fått problem med uppdateringen på en köpelaptop, den kom som så många andra laptops med förinstallerad win 7 som nu flaggas som oäkta av nån komponent i uppdateringsprogrammen, får se om det går att lösa enkelt eller om jag måste återställa win 7 och prova igen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är en helt annan sak dock. Ingen har fått Windows 10 utan att ha gjort något av följande: boka/godkänna EULA/godkänna installationen.

Nej, därför jag lyckades hindra det. Windows update har dock försökt...
Ingen på denna arbetsplats har dock godkänt det. Ingen.
Men den försökte ändå.

Edit: Huh... nu förstår jag varför jag inte fick svar, han är avstängd.
Han må ha en udda åsikt sett från oss andra, men han måste väl ha rätt till den med...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Verkligen offtopic men nej, Microsoft spionerar inte.

http://www.zdnet.com/article/no-microsoft-is-not-spying-on-yo...

Skickades från m.sweclockers.com

Offtopic? Verkligen inte. Högst aktuellt med att vara medveten om att MS spionerar.

Skrivet av strejf:

Det är klart att det är en slags tävling. Om Windows 10 installeras på en miljard enheter har vi en miljard enheter som kör DirectX 12. Då finns det en miljard anledningar för utvecklare att skapa DirectX-12 spel m.m.

Ok. Du ser det på det så ja? Är inte med i den tävlingen. Så tyvärr. Inte intresserad.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Avstängd

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150902/windows-10-tredje-...

6% av alla datorer kör Windows 10 efter en månad. Men hela 17% kör alltså Windows 10 bland gamers. Man skulle alltså kunna dra slutsatsen att gamers är tre gånger så intresserade av Windows 10 som vanliga användare är.

Tror aldrig jag har sett en så stor ökning av ett OS någonsin på Steam Hardware & Software Survey. Rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150902/windows-10-tredje-...

6% av alla datorer kör Windows 10 efter en månad. Men hela 17% kör alltså Windows 10 bland gamers. Man skulle alltså kunna dra slutsatsen att gamers är tre gånger så intresserade av Windows 10 som vanliga användare är.

Tror aldrig jag har sett en så stor ökning av ett OS någonsin på Steam Hardware & Software Survey. Rätta mig gärna om jag har fel.

Inte så konstigt när gamers oftast är mer kunniga att instalera nytt os, än Svenssons och framförallt inte är lika fega att installera något nytt.

Dom statsen betyder ärligt inte mycket, när bara 6% har uppgraderat totalt ca.
Sen att det är gratis hjälper till.

Men nu behöver dom fixa buggar också. Enormt störande att streama film, med små lagg var 20 minut. Dessutom något slöare uppstartstid. Win 8 kändes mer polerad än win 10.

Sen fixa inställningar hamnar på ett ställe, är ju smärre katastrof med inställningar till höger och vänster. Måste ju lära sig någon gång ju.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tror aldrig jag har sett en så stor ökning av ett OS någonsin på Steam Hardware & Software Survey. Rätta mig gärna om jag har fel.

Hur snabbt uppdaterade Windows 8-användarna till 8.1? Det är den enda gratisuppdateringen som går att jämföra med från Microsoft.

Tycker inte det är speciellt konstigt att många hoppar på Windows 10, då uppdateringen är gratis. Windows 8/8.1 har ett oförtjänat dåligt rykte, vilket gör att Windows 10 känns fräscht och nytt för de flesta (även om vi är ett par Windows 8.1-kramare som fnyser åt 10:an).

Prestandamässigt så visar många benchmarks att Windows 8.1 är snabbaste OS:et. Kommer säkerligen att ändras när DX12 slår igenom på bred front. Men den dagen, den sorgen... Microsoft försökte även tvinga på användarna Vista genom DX10 en gång i tiden

Permalänk
Datavetare

@strejf: det som blir avgörande är om/när brytpunkten för ökningen kommer. Jämför med fria uppgradering för OSX, de två senaste versionerna har extremt stora ökningar första 1-2 månaderna då 30-40% av alla OSX-maskiner blivit uppgraderande.

Efter det är den betydligt mindre ökning av det nya OSet. Mitt sätt att se på det: 30-40% av OSX användarna använder inte datorn till något som är speciellt viktigt, har ju _alltid_ varit problem med nya versioner. Är först efter ~1 år som det är något man vågar köra på en kritisk maskin.

Win10 är ju knappast fritt från problem i det här läget, igår bestämde sig min Win10 maskin för att "shut down" alternativet skulle göra ingenting... Fungerande fint att använda maskinen, men hände alltså inget när man valde "shut down". Gick att logga ut och där välja "shut down", då stängde datorn av sig. Första gången jag sett detta och ingen katastrof, men det är lite skakigt än. Win10 ser ändå på det stora hela rätt bra ut.

Den stora frågan är: kommer flera än ~20% (vilket var vad Google gav mig) av alla Windows maskiner köra Win10 efter 12 månader, det var den andel Windows 7 hade efter den tiden utan att vara en fri uppgradering. Windows 8 hade tydligen precis under 10% efter samma tid, det får anses vara någon form av skamgräns då.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

@strejf: det som blir avgörande är om/när brytpunkten för ökningen kommer. Jämför med fria uppgradering för OSX, de två senaste versionerna har extremt stora ökningar första 1-2 månaderna då 30-40% av alla OSX-maskiner blivit uppgraderande.

Efter det är den betydligt mindre ökning av det nya OSet. Mitt sätt att se på det: 30-40% av OSX användarna använder inte datorn till något som är speciellt viktigt, har ju _alltid_ varit problem med nya versioner. Är först efter ~1 år som det är något man vågar köra på en kritisk maskin.

Win10 är ju knappast fritt från problem i det här läget, igår bestämde sig min Win10 maskin för att "shut down" alternativet skulle göra ingenting... Fungerande fint att använda maskinen, men hände alltså inget när man valde "shut down". Gick att logga ut och där välja "shut down", då stängde datorn av sig. Första gången jag sett detta och ingen katastrof, men det är lite skakigt än. Win10 ser ändå på det stora hela rätt bra ut.

Den stora frågan är: kommer flera än ~20% (vilket var vad Google gav mig) av alla Windows maskiner köra Win10 efter 12 månader, det var den andel Windows 7 hade efter den tiden utan att vara en fri uppgradering. Windows 8 hade tydligen precis under 10% efter samma tid, det får anses vara någon form av skamgräns då.

Jag håller med om att det blir avgörande om/när brytpunkten för ökningen kommer. Men det är helt klart en flygande start vilket jag tror är otroligt viktigt för fortsättningen.

Jag tycker att Windows 10 verkar ha mindre problem än vad både Windows 7 och 8 hade vid lanseringen, trots att det installeras i högre utsträckning på gamla datorer och dessutom _uppgraderas_ från tidigare versioner i mycket högre utsträckning än någonsin tidigare. Microsoft är redan inne på sin femte kumulativa patch för Windows 10, så de få buggarna som finns utplånas i en hög takt. Dessutom ger den här enorma adoptionen av Windows 10 ett mycket bra underlag för Microsoft att hitta de buggar som är vanligast och allvarligast.

Windows 10 tog sig till 6% på en månad så jag är tvärsäker på att man kommer nå minst 20% på 12 månader. Personligen tippar jag på 40%. Med andra ord tror jag att Windows 10 kommer överta tronen som det vanligast operativsystemet i världen redan efter de 12 första månaderna.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Alltså när Windows 10 släpps som en gratis påtvingad uppdatering så är det väl inte konstigt att antalet användare som använder det ökar fort?

Windows 7 och 8 fick man betala för om man ville ha dem.

Ni kanske inte håller med, men som jag har skrivit tidigare tycker jag att det i sammanhanget är helt ointressant hur eller varför Windows 10 anammas så fort.

Om Microsoft hade skickat med 50 TB gratis lagring i Onedrive och oändligt med Skype-minuter till Windows 10 och dessutom skickat ett presentkort på 500kr för att köpa Xbox One och PC-spel så kanske Windows 10 hade anammats ännu fortare.

Det är dock inte medlen som är viktiga, det enda som är viktigt (för Microsoft) i sammanhanget enligt mig är att man når så många installationer så snabbt som möjligt.

Windows 8.1 var också gratis men det gick inte alls lika bra som Windows 10 nu gör.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

@strejf: Jag hade aldrig installerat Windows 10 om det inte var gratis och jag tror många tänker som jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ni kanske inte håller med, men som jag har skrivit tidigare tycker jag att det i sammanhanget är helt ointressant hur eller varför Windows 10 anammas så fort.

Om Microsoft hade skickat med 50 TB gratis lagring i Onedrive och oändligt med Skype-minuter till Windows 10 och dessutom skickat ett presentkort på 500kr för att köpa Xbox One och PC-spel så kanske Windows 10 hade anammats ännu fortare.

Det är dock inte medlen som är viktiga, det enda som är viktigt (för Microsoft) i sammanhanget enligt mig är att man når så många installationer så snabbt som möjligt.

Windows 8.1 var också gratis men det gick inte alls lika bra som Windows 10 nu gör.

Berodde ju på modellen dom körde i win 8 var katastrof, därför inte många uppdaterade.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Berodde ju på modellen dom körde i win 8 var katastrof, därför inte många uppdaterade.

Är den fortfarande gömd någonstans långt in i Microsoft store?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Är den fortfarande gömd någonstans långt in i Microsoft store?

Jupp, antar du inte bytt modellen.
Är ju rätt dumt egentligen, men är väl för att minska antalet som kör win 8.1 gratis. Att bjuda på ett år win 10 tja känns ju inte så bra dock (kommer ju ändå vid moderkortsbyte behöva köpa win 10).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

Är den fortfarande gömd någonstans långt in i Microsoft store?

Nej, den är mer "in your face" än vad den är för Windows 10.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Att bjuda på ett år win 10 tja känns ju inte så bra dock (kommer ju ändå vid moderkortsbyte behöva köpa win 10).

Mycket vill ha mer.

Det är ofattbart många som tycker att det är snålt av MS att bjuda på ~1000 spänn (som uppgradering/OEM typiskt sålts för). Jag har själv väldigt svårt att förstå gratis-mentaliteten, men det beror kanske på att många kört och kör piratversionen av Windows. Det klart att de inte ger bort Windows 10 för att vara snälla, utan för att det ingår i deras affärsmodell. Det är ju valfritt att tacka ja, men att klandra Microsoft för att man behöver köpa ett OS till sin nya dator är ju bara löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Mycket vill ha mer.

Det är ofattbart många som tycker att det är snålt av MS att bjuda på ~1000 spänn (som uppgradering/OEM typiskt sålts för). Jag har själv väldigt svårt att förstå gratis-mentaliteten, men det beror kanske på att många kört och kör piratversionen av Windows. Det klart att de inte ger bort Windows 10 för att vara snälla, utan för att det ingår i deras affärsmodell. Det är ju valfritt att tacka ja, men att klandra Microsoft för att man behöver köpa ett OS till sin nya dator är ju bara löjligt.

Jag har betalt för win 7 och räknar men att få betala nästa os också. Men win 10 i nuvarande form är inte värt 1000kr. Speciellt när man behöver pro, för att slippa uppdateringar tvingar omstart av datorn när som.

Så nej inte gratis-mentaliteten för min del, hade jag fått uppgradera från 8 till 10 för ett bra pris hade jag inte tackat nej. Sen lovade MS att dom skulle fixa Win 8 , men i stället lämnade dom oss utanför som köpt 8.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Jag har betalt för win 7 och räknar men att få betala nästa os också. Men win 10 i nuvarande form är inte värt 1000kr. Speciellt när man behöver pro, för att slippa uppdateringar tvingar omstart av datorn när som.

Så nej inte gratis-mentaliteten för min del, hade jag fått uppgradera från 8 till 10 för ett bra pris hade jag inte tackat nej. Sen lovade MS att dom skulle fixa Win 8 , men i stället lämnade dom oss utanför som köpt 8.

Uppdateringar tvingar inte omstart av datorn när som helst i Windows 10. Du kan skjuta upp omstarten i flera dagar även i Windows 10 Home.

http://www.pcworld.com/article/2953010/windows/how-to-schedul...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Uppdateringar tvingar inte omstart av datorn när som helst i Windows 10. Du kan skjuta upp omstarten i flera dagar även i Windows 10 Home.

http://www.pcworld.com/article/2953010/windows/how-to-schedul...

https://cms-images.idgesg.net/images/article/2015/07/settingsapp3-100598776-orig.png

Har dom ändrat på det nyligen?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Har dom ändrat på det nyligen?

Nä det har alltid varit så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag har betalt för win 7 och räknar men att få betala nästa os också. Men win 10 i nuvarande form är inte värt 1000kr. Speciellt när man behöver pro, för att slippa uppdateringar tvingar omstart av datorn när som.

Så nej inte gratis-mentaliteten för min del, hade jag fått uppgradera från 8 till 10 för ett bra pris hade jag inte tackat nej. Sen lovade MS att dom skulle fixa Win 8 , men i stället lämnade dom oss utanför som köpt 8.

Skrivet av Broken-arrow:

Har dom ändrat på det nyligen?

Kör du Windows 10 *** raderat ***?

Onödigt flamebait
Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nä det har alltid varit så.

Skickades från m.sweclockers.com

Var väl så att man blev påtvingad uppdateringar i home? Vet att man hade mindre inställningar i home än pro, måste blivit ändrat i efterhand eller?

Skrivet av Sveklockarn:

Kör du Windows 10?

kör win 10 pro på andra datorn, så vet inte hur utvecklingen har gått efter det på home Har ju inte samma inställningar som home.

Kör ju win 7 fortfarande är ju enligt mig riktigt bra os och snabbt nog, Win 8 just nu är stabilare och snabbare än Win 10 vid uppstart, sen att jag inte kan streama från netflix appen utan lagg var 20 minut ca är inte kul. Fixas detta och alla inställningar på ett ställe är jag mer för att skaffa win 10.

Problmet är ju att jag har ett spel som jag inte kommer få tag igen om jag installerar om windows. Så väntar med 10, tills man har bättre möjligheter.

Citat redigerat
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Var väl så att man blev påtvingad uppdateringar i home? Vet att man hade mindre inställningar i home än pro, måste blivit ändrat i efterhand eller?

kör win 10 pro på andra datorn, så vet inte hur utvecklingen har gått efter det på home Har ju inte samma inställningar som home.

Du antar att det är så för att någon skrivit det på SweClockers, men argumenterar som att det vore ett faktum?

När den stora massan gått över till Windows 10 och alla myter är passé, så kommer det ändå sitta en klick internetkrigare och hävda att ME/2000/XP/Vista/7 eller något annat var mycket bättre än vad alla använder idag.

Skrivet av Broken-arrow:

Kör ju win 7 fortfarande är ju enligt mig riktigt bra os och snabbt nog, Win 8 just nu är stabilare och snabbare än Win 10 vid uppstart, sen att jag inte kan streama från netflix appen utan lagg var 20 minut ca är inte kul. Fixas detta och alla inställningar på ett ställe är jag mer för att skaffa win 10.

Trist med buggar, men det är ju inte nödvändigtvis Windows fel utan handlar nog snarare om drivrutiner från tillverkarna av hårdvaran. Upptäckte t.ex. att mitt Windows bootade mycket snabbare efter den senaste GeForce-uppdateringen.

Skrivet av Broken-arrow:

Problmet är ju att jag har ett spel som jag inte kommer få tag igen om jag installerar om windows. Så väntar med 10, tills man har bättre möjligheter.

Vad är det för spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Du antar att det är så för att någon skrivit det på SweClockers, men argumenterar som att det vore ett faktum?

När den stora massan gått över till Windows 10 och alla myter är passé, så kommer det ändå sitta en klick internetkrigare och hävda att ME/2000/XP/Vista/7 eller något annat var mycket bättre än vad alla använder idag.
Trist med buggar, men det är ju inte nödvändigtvis Windows fel utan handlar nog snarare om drivrutiner från tillverkarna av hårdvaran. Upptäckte t.ex. att mitt Windows bootade mycket snabbare efter den senaste GeForce-uppdateringen.
Vad är det för spel?

Jo, kan ha bliv fel i mitt argument. Men vad jag sett på bilder så saknades rätt mycket i home när det gäller uppdateringsinställningarna

Moderkortet står längst ner ASUS m2n (ja så har man tagit bort namnet också i sign :/)och det fungerat prickfritt i win 8. Finns inga drivers, förutom till chippet möjligen (nforce chip). Kör med windows egna drivers och även AMD grafikkortsdrivers genom det. Har jag inte fel så funkar det bra i XBMC (streming över nätverket), men inte med netflix appen.

Så inte mycket jag kan ändra från min sida, med 10 år gammalt moderkort

Anno 1404 köpt genom viaplay, som lagt ner försäljningen. Har CD nyckel, men hjälper inte så mycket dock (tror inte den fungerar i uplay).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Anno 1404 köpt genom viaplay, som lagt ner försäljningen. Har CD nyckel, men hjälper inte så mycket dock (tror inte den fungerar i uplay).

Testat nyckeln på Steam? De säljer spelet åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Testat nyckeln på Steam? De säljer spelet åtminstone.

Såg nu vad felet är fick kvitto, men ingen CD nyckel. Har kontaktat viagame men inte fått svar. Var ju inga stora summor så ingen större förlust men ändå. Lite synd, när spelet fungerar fint och rätt kul att spela det, får i så fall ta i mindre lagliga vägen i annat fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Hittade lite mer intressant statistik på Steam Hardware & Software Survey.

17,77% av alla Windowsinstallationer körde Windows 10 en månad efter release.

Hela 16,32%, dvs nästan alla Windows 10 installationer har hårdvara som kan använda DirectX 12.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Hittade lite mer intressant statistik på Steam Hardware & Software Survey.

Att antalet installationer av W10 har rasslat på i rask takt nu veckorna direkt efter släppet är väl inte så märkligt?

Det fanns ju ett enormt uppdämt behov av förnyelse efter totalfloppen med W8/8.1, det trodde jag alla fattade?
Att de sen bjuder på uppdateringen, tjatar med popups o liknande, samt att de gjort det så enkelt att det bara är ett fåtal klick med musen o lite väntan....

Min helt obetydliga gissning är att vi nu kommer se en ORDENTLIG nergång i antalet installationer, "alla" som funderat på att uppdatera sina befintliga maskiner har redan gjort det.
Från nu så kommer nästan alla nya installationer komma från nyförsäljning...... *duckar*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BiZonBonzo:

Att antalet installationer av W10 har rasslat på i rask takt nu veckorna direkt efter släppet är väl inte så märkligt?

Det fanns ju ett enormt uppdämt behov av förnyelse efter totalfloppen med W8/8.1, det trodde jag alla fattade?
Att de sen bjuder på uppdateringen, tjatar med popups o liknande, samt att de gjort det så enkelt att det bara är ett fåtal klick med musen o lite väntan....

Min helt obetydliga gissning är att vi nu kommer se en ORDENTLIG nergång i antalet installationer, "alla" som funderat på att uppdatera sina befintliga maskiner har redan gjort det.
Från nu så kommer nästan alla nya installationer komma från nyförsäljning...... *duckar*

Ja det blir spännande att se hur det går månad nummer två. Men hur är det med Windows 7? Visst måste man manuellt gå in i Windows Update och installera valfria uppdateringar för att få erbjudandet om att uppgradera till Windows 10? Eller får alla erbjudandet ändå?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...