Musik från iPhone till dator

Permalänk

Musik från iPhone till dator

Jag gjorde nyligen en helt ny ominstallation av min dator. Jag har nu installerat iTunes på datorn, men hur gör jag för att lägga på mina 1700 låtar som finns på iPhonen till iTunes bibliotek så att jag kan synkronisera?

Permalänk
Medlem

Krångligt! Datorn med iTunes är ju chefen för det här.
Jag hade problem med mina fina ringsignaler och en hög med låtar som jag ville spara som jag annars hade blivit av med. Jag fick köra med ett program motsvarande detta:
http://www.syncios.com/how-to-transfer-music-from-iphone-4s-t...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Att det ska vara så (ursäkta språket) jävla svårt att överföra filer till och från en iPhone, är ju helt absurt. Med min Android-telefon, behöver jag bara ansluta telefonen till datorn vid USB och efter några sekunder dyker den upp som en ny enhet i datorn.

Men det här med iPhone då. Jag hittade för några dagar sedan en applikation som stödjer filöverföringar till och från enheter, däribland iOS-enheter. Infinit heter applikationen och självklart finns det fler liknande applikationer som gör exakt samma sak. Pushbullet är en av dem.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tänk på att om du flyttar från telefonen kommer du få de nedsamplade versionerna av låtarna, förutsagt att du nedsamplade dem när du flytta dem till telefonen tidigare.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Att det ska vara så (ursäkta språket) jävla svårt att överföra filer till och från en iPhone, är ju helt absurt. Med min Android-telefon, behöver jag bara ansluta telefonen till datorn vid USB och efter några sekunder dyker den upp som en ny enhet i datorn.

Men det här med iPhone då. Jag hittade för några dagar sedan en applikation som stödjer filöverföringar till och från enheter, däribland iOS-enheter. Infinit heter applikationen och självklart finns det fler liknande applikationer som gör exakt samma sak. Pushbullet är en av dem.

Just därför man håller sig till Android

Har du en Jailbreakad iPhone är dock problemet inte speciellt stort. Dra igång en openssh-server på telefonen och kopiera musiken och filerna över nätverket. Jag vägrar använda iTunes när jag hade en iPhone, därav jailbreak och ssh.

Visa signatur

$ /dev/null