Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Då gör man helt enkelt en egen jämförelse. Jag och den som gjorde köpkorgen ville se hur mycket billigare man kan få likvärdiga produkter för. Moderkortet och grafikkorten hade man dock kunnat få betydligt billigare. Men då försvinner funktioner och överklockningspotential.

Vilket inte är något jag ifrågasatt heller. Jag ansåg bara att jämförelsen var tämligen skev. Att paketpriset är överprisat har jag varit helt enig i, så hur du nu tolkat det som att vi har olika åsikt är jag inte helt med på.
Köper man dessutom delarna löst i samma butik så är det inte längre några 8-9000:- skillnad utan endast kring 8-900:- som är betydligt rimligare att i så fall jämföra med om det nu är självplock det gäller. Man missar dock den prisvärda t-tröjan.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Vilket inte är något jag ifrågasatt heller. Jag ansåg bara att jämförelsen var tämligen skev. Att paketpriset är överprisat har jag varit helt enig i, så hur du nu tolkat det som att vi har olika åsikt är jag inte helt med på.
Köper man dessutom delarna löst i samma butik så är det inte längre några 8-9000:- skillnad utan endast kring 8-900:- som är betydligt rimligare att i så fall jämföra med om det nu är självplock det gäller. Man missar dock den prisvärda t-tröjan.

Jag ansåg att den inte var skev och förklarade varför. Vi hade olika åsikt om den var skev eller inte. Men nog om det, poäng var att paketet är otroligt överprisat hur man än vänder på det. Går att tynga in en 5960X utan att gå över 40k.

T-skjortan kan man köpa skilt och den kostar 299 kr, inte speciellt prisvärd.
Att priset på självplock inte skiljer mycket på stora, konkurrerande kedjor är inte förvånande. Poängen var ju att man får en likvärdig dator betydligt billigare om man väljer delarna själv och låter butiken bygga den.
Din kundvagn visade ju att det går om man väljer samma delar och den jag länkade visade att det går att få den ännu billigare med bättre, samma eller likvärdiga delar.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Jag ansåg att den inte var skev och förklarade varför. Vi hade olika åsikt om den var skev eller inte. Men nog om det, poäng var att paketet är otroligt överprisat hur man än vänder på det. Går att tynga in en 5960X utan att gå över 40k.

T-skjortan kan man köpa skilt och den kostar 299 kr, inte speciellt prisvärd.
Att priset på självplock inte skiljer mycket på stora, konkurrerande kedjor är inte förvånande. Poängen var ju att man får en likvärdig dator betydligt billigare om man väljer delarna själv och låter butiken bygga den.
Din kundvagn visade ju att det går om man väljer samma delar och den jag länkade visade att det går att få den ännu billigare med bättre, samma eller likvärdiga delar.

Ja, den poängen har jag ju framhållit hela tiden att jag inte motsatt mig heller.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArcticFire:

Japp, man får till och med 5960X.

Mja, jag syftade på priset på moderkort+CPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Mja, jag syftade på priset på moderkort+CPU

Antar att du menar 5820k vs 6700k? Finns 1151-moderkort som är betydligt billigare än något X99 dock.
Jag menade att man till och med får en dator med dubbla 980 Ti, Windows och montering för under 40k.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArcticFire:

Antar att du menar 5820k vs 6700k? Finns 1151-moderkort som är betydligt billigare än något X99 dock.
Jag menade att man till och med får en dator med dubbla 980 Ti, Windows och montering för under 40k.

Ja, 6700K och det specifika moderkortet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jaeger90:

Trevligt att du hitta min annons, tänkte att folk som "köper nu" för priset man lagt som startbud skulle lägga ett rimligt bud och det fungerade skriver man 1kr tror vissa att datorn kommer säljas för 100kr. Fick för övrigt 6000kr och datorn har en supernöjd ägare.

Du fick ett fint pris för den. Inte allt för dyrt heller.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Du fick ett fint pris för den. Inte allt för dyrt heller.

Blir inte bättre när båda parter är nöjda jag har ju inte betalat 6000:- för den om vi säger så men med hans kunskap skulle han inte kommit undan billigare heller

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk

@Tumnus: Fick svar idag att det var helt lungt att avbryta köpet. Har fått pengarna och orden är borta! Rätt schysst ändå

Visa signatur

Main: 8700K 5.0ghz, 1070, Luftkylt spektakel, 32gb ram, 1000watt och disk så att det blir över!

Permalänk
Medlem

Visst att det må vara ett monsterkort, men att ta mer än nypris för det är en annan sak.
http://www.blocket.se/vi/62315078.htm

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Visst att det må vara ett monsterkort, men att ta mer än nypris för det är en annan sak.
http://www.blocket.se/vi/62315078.htm

Hittar inget titan Z under 13k, länka gärna.

http://m.prisjakt.nu/product/2679067

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk

Lite uppdatering på denna

lite mailkorrespondens

> hej
vilken processor.
modell på vattenkylningen ?
moderkort ?
nätagg ?

-------------------------------------------------------------
Svar:
Hej!
Det är en I5 4690K - 4 kärnig processor!
Crosair hydro H110 GTX vattenkylning!
Asus Z170-A moderkort!
Evga superNOVA 850 G2 nätaggregat!
------------------------------------------------------------

det är nog bäst att du kollar igen i datorn för moderkort & processor passar inte ihop.
några fotografier ?

-------------------------------------------------------------
svar:
Konstigt han ja köpte den av sa det, det är iallafall Windows 7 på den, modekortet var hyfsat nytt! Bara bilder på datorn
-------------------------------------------------------------

om du fotar av insidan av datorn med telefonen i normalt ljus så kan man lätt se vilket moderkort det är.

finns annars program så det går att se vad det är för hårdvara
http://www.techspot.com/community/topics/how-to-easily-identi...

-------------------------------------------------------------
Svar:

----------------------------------------------------------------

det där är inget moderkort som kan ha en i5 4690K det är ett 3år gammalt moderkort.
du borde kunna se vilken processor det är med CPU-Z http://www.cpuid.com/

och nätagget är inget EVGA det står ju Chieftec samma där runt 3-4 år gammalt

kylaren är INTE en H110 GTX
http://www.corsair.com/en-us/hydro-series-h100i-gtx-extreme-p...

har du köpt datorn utan att veta vad som är i den ?

-------------------------------------------------------------
svar:
Då ska det va intel core I5 2500K 3,5GhZ
Annars så vet ja inte, han som ja köpte den av sa att det var det!
-------------------------------------------------------------

sa han i5 2500k eller i5 4690k ?
en dator med 2500k är inte värd 7500kr har du köpt den för 7500kr så har du blivit blåst, den är värd runt 2500kr

-------------------------------------------------------------
Svar:
Han sa 4670K 3,4 Hgz socket 1150 Box
Du kan få den för 7200kr lovar att den är bra, ä inte så data kunnig men lovar att den är bra och en dator du kan lita på och spela jätte bra spel med högsta grafikinställning

ännu en gång så ändrar han sig
Hej förlåt för att ja inte har haft koll! Men har tagit reda på att det är: Intel core i5 3570 3,4GHZ/6M LGA 1155 processor!
Och han sa att det var vattenkylning i5k CPU klockning, med 2 fläktar! Typ liknande hydro 100! Ärru intresserad av datorn å vill köpa den eller?
-------------------------------------------------------------
nej inte för 7500kr ja kan få en ny dator med nyare delar för samma pris.
-------------------------------------------------------------
(det här svaret fick mig att inse att han inte kollar på vad som är i datorn utan går efter andra blocket annonser.)
svar:
7000?
-------------------------------------------------------------
jag är ledsen Tobias men ja ser inte att en så gammal dator kan vara värd 7000kr det är inte hundralappar du behöver sänka priset med utan flera tusen kr.

fråga runt på olika Forum så får du se.

pojkspolingen har blivit blåst och han är uppenbarligen rejält okunnig, frågan är om ja ska skicka en bild till honom ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

Lite uppdatering på denna
http://i.imgur.com/g0o3BQv.png?1

lite mailkorrespondens
> hej
vilken processor.
modell på vattenkylningen ?
moderkort ?
nätagg ?

Svar:
Hej!
Det är en I5 4690K - 4 kärnig processor!
Crosair hydro H110 GTX vattenkylning!
Asus Z170-A moderkort!
Evga superNOVA 850 G2 nätaggregat!
------------------------------------------------------------

det är nog bäst att du kollar igen i datorn för moderkort & processor passar inte ihop.
några fotografier ?

svar:
Konstigt han ja köpte den av sa det, det är iallafall Windows 7 på den, modekortet var hyfsat nytt! Bara bilder på datorn
-------------------------------------------------------------

om du fotar av insidan av datorn med telefonen i normalt ljus så kan man lätt se vilket moderkort det är.

finns annars program så det går att se vad det är för hårdvara
http://www.techspot.com/community/topics/how-to-easily-identi...

Svar:
http://i.imgur.com/OTre5Ut.jpg?1
----------------------------------------------------------------

det där är inget moderkort som kan ha en i5 4690K det är ett 3år gammalt moderkort.
du borde kunna se vilken processor det är med CPU-Z http://www.cpuid.com/

och nätagget är inget EVGA det står ju Chieftec samma där runt 3-4 år gammalt

kylaren är INTE en H110 GTX
http://www.corsair.com/en-us/hydro-series-h100i-gtx-extreme-p...

har du köpt datorn utan att veta vad som är i den ?

pojkspolingen har blivit blåst och han är uppenbarligen rejält okunnig, frågan är om ja ska skicka en bild till honom ?
http://2.bp.blogspot.com/-QPDVfjlxMjw/TyrbGvT2qgI/AAAAAAAABx8/ZhDEnZxdqao/s400/we-all-know-that-feel.png

Tja grafikkortet stämmer ju med beskrivningen och cpu:n lite tveksamt (så på sätt och vis fick han vad han betala för). Men nätagg och cpu kylare vart riktig fult gjort, dessutom uppge fel moderkort.

Tyvärr är detta som händer när okunniga köper datorer. OEM datorer enligt mig bli man ännu mer blåst på 7000kr och få kontorsprestanda (när det står spel dator).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Tja grafikkortet stämmer ju med beskrivningen och cpu:n lite tveksamt (så på sätt och vis fick han vad han betala för). Men nätagg och cpu kylare vart riktig fult gjort, dessutom uppge fel moderkort.

Tyvärr är detta som händer när okunniga köper datorer. OEM datorer enligt mig bli man ännu mer blåst på 7000kr och få kontorsprestanda (när det står spel dator).

lite uppdateringar. denna kille tobias verkar ändra sig hela tiden & säger samma sak om igen "han ja köpte den av sa att det var det"
likväl så har han ändrat sig fyra gånger.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

lite uppdateringar. denna kille tobias verkar ändra sig hela tiden & säger samma sak om igen "han ja köpte den av sa att det var det"
likväl så har han ändrat sig tre gånger.

Hur fick du kontakt med köparen i fråga (låter som köpare, om jag inte misstar mig)?

Men i alla fall, ändrar man historian flertalet gånger speciellt när han själv kan se vad han skrivet, Så är det troligen lögn.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Hur fick du kontakt med köparen i fråga (låter som köpare, om jag inte misstar mig)?

Men i alla fall, ändrar man historian flertalet gånger speciellt när han själv kan se vad han skrivet, Så är det troligen lögn.

nja han vill sälja datorn, fast han har troligen köpt den av nån som påstått att den var bättre än den är.

fast han verkar vara rätt newb och rejält virrig. först var det 4690k sen 4670 sen 2500k och sist i5 3570
och skulle han försökt med lögn så skulle han nog inte skickat bilden då man klart ser att det är ett Z77 moderkort

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

nja han vill sälja datorn, fast han har troligen köpt den av nån som påstått att den var bättre än den är.

fast han verkar vara rätt newb och rejält virrig. först var det 4690k sen 4670 sen 2500k och sist i5 3570
och skulle han försökt med lögn så skulle han nog inte skickat bilden då man klart ser att det är ett Z77 moderkort

Det är uppenbart att han försöker lura någon. Förstår hur en okunnig inte kan ta rätt på processorn.. Den ligger ju under pumpen till kylaren.. Förstår även hur man inte alltid får rätt på själva serien av kylaren eftersom det inte står på den men seriöst? På PSUn står det "Chieftec" med stoooora bokstäver. Där handlar det inte om okunnighet. Där handlar det om att någon försöker lura en. Skulle aldrig betala 7500:- för den där.. Max 4000:- och då skulle fan nätagget åka ut så fort att det slog gnistor från chassit. Chieftec gör notoriskt dåliga och överprisade nätagg.

Ser dessutom att det är exakt samma moderkort som jag har. Blir stilpoäng på det! Dessutom är det en PATAsladd som jag skådar med mitt öga? Det var inte går kan jag ju säga..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Det är uppenbart att han försöker lura någon. Förstår hur en okunnig inte kan ta rätt på processorn.. Den ligger ju under pumpen till kylaren.. Förstår även hur man inte alltid får rätt på själva serien av kylaren eftersom det inte står på den men seriöst? På PSUn står det "Chieftec" med stoooora bokstäver. Där handlar det inte om okunnighet. Där handlar det om att någon försöker lura en. Skulle aldrig betala 7500:- för den där.. Max 4000:- och då skulle fan nätagget åka ut så fort att det slog gnistor från chassit. Chieftec gör notoriskt dåliga och överprisade nätagg.

Ser dessutom att det är exakt samma moderkort som jag har. Blir stilpoäng på det! Dessutom är det en PATAsladd som jag skådar med mitt öga? Det var inte går kan jag ju säga..

maila och kolla vad han säger, skriv att du är intresserad av datorn men borde veta mer om vad som är i.

http://www.blocket.se/vi/62257892.htm

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

maila och kolla vad han säger, skriv att du är intresserad av datorn men borde veta mer om vad som är i.

http://www.blocket.se/vi/62257892.htm

Är ganska säker på att jag vet vad som är i den. Det är en 2500K på en Z77X-UD3H bräda från Gigabyte (Samma kombination som jag har) med ett HD7870 och säg 16 GB ram. Samtidigt har han ett värdelöst budget agg och en brännare/DVD läsare som sänder signaler genom PATA-sladd (den är alltså minst 10 år gammal den läsaren). Chassit är även ett HAF 932. Har han en 240mm radiator i toppen så är det ett H100 från Corsair som kyler CPUn. Den modellen har dock utgått.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Är ganska säker på att jag vet vad som är i den. Det är en 2500K på en Z77X-UD3H bräda från Gigabyte (Samma kombination som jag har) med ett HD7870 och säg 16 GB ram. Samtidigt har han ett värdelöst budget agg och en brännare/DVD läsare som sänder signaler genom PATA-sladd (den är alltså minst 10 år gammal den läsaren). Chassit är även ett HAF 932. Har han en 240mm radiator i toppen så är det ett H100 från Corsair som kyler CPUn. Den modellen har dock utgått.

det väsentliga är inte vad du vet utan vad han svarar.

okej har hittat en av dom sämsta annonserna någonsin! första frågan är vem är san ?
http://www.blocket.se/goteborg/Data_62376515.htm?ca=11&w=3

någon som är från Norrbotten som vet, tycker man att den här är en värsting där ni bor ?
http://www.blocket.se/vasterbotten/Varsting_dator_62375658.ht...

denna har antingen varit uppe förut ?
http://www.blocket.se/stockholm/Spel_dator_ROG_Tytan_630AK_KO...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

dessa herrar får fundera en gång till runt priser.
GTX 560ti
GTX 570
GTX 660

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde997:

Jag har inte ballat ur ännu, men börjar noja lite. Hoppas den kommer nästa vecka. Kan maila imorgon för att se hur det går med min beställning. Jag tror han kommer leverera iallafall.

Hoppas jag lol

PayPal's återköp borde inte gälla för systembyggen.

Citat:

Vårt köparskydd täcker inte köp av fast egendom, fordon, specialtillverkade varor

Samma gäller Distansköplagen.

Citat:

Undantag från ångerrätten
11 § Ångerrätt gäller inte för avtal som
1. avser en tjänst som har fullgjorts, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts,
2. avser en vara eller tjänst vars pris beror på sådana svängningar på marknaden som näringsidkaren inte kan påverka och som kan inträffa under ångerfristen,
3. avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel,

1. Han har ju fullgjort en tjänst i byggandet av datorn. Det kan liknas med en snickare som bygger en friggebod som levereras färdig. 3. Kan nog kanske inte appliceras här då säljaren har designat datorpaketet. Men om man själv beställer innehåll så är det nog tufft.

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

dessa herrar får fundera en gång till runt priser.

GTX 660
rolig med PCI port "har den verkligen det" hmm trodde den skulle ha PCI-E.

GTX 560ti prata nattmössa (Klarar dagens spel) <<yeah right.

http://www.blocket.se/goteborg/PCI_express_AGP_och_PCI_Grafikkort_53669573.htm?ca=11 skulle inte tro pris för stenkort

http://www.blocket.se/stockholm/Grafikkort_BLUEFISH444_61767932.htm?ca=11 och den här men hallå det är väl inget graffekort

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pollisoong:

GTX 660
rolig med PCI port "har den verkligen det" hmm trodde den skulle ha PCI-E.

GTX 560ti prata nattmössa (Klarar dagens spel) <<yeah right.

http://www.blocket.se/goteborg/PCI_express_AGP_och_PCI_Grafikkort_53669573.htm?ca=11 skulle inte tro pris för stenkort

http://www.blocket.se/stockholm/Grafikkort_BLUEFISH444_61767932.htm?ca=11 och den här men hallå det är väl inget graffekort

Jodå, GTX 560Ti klarar typ alla spel på marknaden. Någorlunda hjälpligt iaf.

Permalänk

http://www.blocket.se/malmo/VATTENKYLD_MONSTER_SPELDATOR_nypr...

Hahaha är det här ett skämt? 24ghz? Kan jag äntligen spela Arma 3 med minimum 50 FPS?

VATTENKYLD MONSTER SPELDATOR CIRKA 24.0 ghz totalt!
OBS läs hela annonsen är ni snälla! Datorn provas hemma hos mig innan köp om så önskas!

Hej på er folk, jo det är så att jag vill bli av med min trotjänare som jag själv har ägt. Datorn är mycket prisvärd datorn som klarar av alla spel på ultra. Datorn äter upp alla spel med sitt prestanda. Datorn kostade flera tusen lappar runt 20 tusen. De delarna som finns i datorn är rätt så dyra och kostade jätte mycket. Datorn är i jätte bra skick, nästan i nyskick. Inga skador alls. Datorn har en vattenkylning system vilket gör att processorn har alltid stabil temperatur oavsett vad du gör, och detta kan ge dig möjlighet att överklocka processorn hur mycket du vill med vetenskapen om att processorn behöver inte ens överklockas eftersom den är rätt så snabb cirka 4,0 ghz. Och datorn innehåller 6 stycken CPU processors Lite info finns här:
- AMD six processor cirka 4.0 ghz ( finns 6 stycken processor i datorn ) ( totalt ) ( detta är jätte snabb prestanda )
- 6 gb ram ( special ramminne utöver de vanliga ram, de är jätte snabba med sin hastighet )
- Nvidia geforce GTX 285, denna grafikkort klarar av alla spel på ultra. Ger cirka 3gb på skärmen med högsta upplösningen. nypris var rätt så dyrt.
- Corsair liten och snygg designad chassi.
- 3,0 usb finns
- ny typ av moderkort
- Vattenkylning system ( perfekt till spel, undviker överhettning såklart ) ( dyra saker )
- Wifi USB använd kanske 3 gånger ny i förpackningen ( ger dig möjlighet att ha wifi inuti datorn var du än sätter den, som en laptop )
- GX power supply ( riktig härlig designad nättaggregat av cooler master märket )
- DVD Spelare finns.
- Windows 7 64bit fire, installerad och aktiverad med nyckel. Alla drivrutiner är installerade det e bara att spela direkt på datorn.
*Betyder det att den är speldator då betyder det att den klarar de flesta sakerna som finns! Speldatorer är ännu snabbare än dom vanliga datorerna helt enkelt.

Datorn levereras helt nyformaterad. Datorn säljs med tårar i ögat. OBS det e först till kvarn som gäller. Ska du ha en ärlig speldator som klarar av alla spel på ultra så kom ni rätt. Ingen skärm följer med. Ska du ha en skärm hör gärna av dig till mig så kan jag slumpa bort en stor skärm till billiga pengar.
Pris 4000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

http://www.blocket.se/malmo/VATTENKYLD_MONSTER_SPELDATOR_nypr...

Hahaha är det här ett skämt?

VATTENKYLD MONSTER SPELDATOR CIRKA 24.0 ghz totalt!
OBS läs hela annonsen är ni snälla! Datorn provas hemma hos mig innan köp om så önskas!

Hej på er folk, jo det är så att jag vill bli av med min trotjänare som jag själv har ägt. Datorn är mycket prisvärd datorn som klarar av alla spel på ultra. Datorn äter upp alla spel med sitt prestanda. Datorn kostade flera tusen lappar runt 20 tusen. De delarna som finns i datorn är rätt så dyra och kostade jätte mycket. Datorn är i jätte bra skick, nästan i nyskick. Inga skador alls. Datorn har en vattenkylning system vilket gör att processorn har alltid stabil temperatur oavsett vad du gör, och detta kan ge dig möjlighet att överklocka processorn hur mycket du vill med vetenskapen om att processorn behöver inte ens överklockas eftersom den är rätt så snabb cirka 4,0 ghz. Och datorn innehåller 6 stycken CPU processors Lite info finns här:
- AMD six processor cirka 4.0 ghz ( finns 6 stycken processor i datorn ) ( totalt ) ( detta är jätte snabb prestanda )
- 6 gb ram ( special ramminne utöver de vanliga ram, de är jätte snabba med sin hastighet )
- Nvidia geforce GTX 285, denna grafikkort klarar av alla spel på ultra. Ger cirka 3gb på skärmen med högsta upplösningen. nypris var rätt så dyrt.
- Corsair liten och snygg designad chassi.
- 3,0 usb finns
- ny typ av moderkort
- Vattenkylning system ( perfekt till spel, undviker överhettning såklart ) ( dyra saker )
- Wifi USB använd kanske 3 gånger ny i förpackningen ( ger dig möjlighet att ha wifi inuti datorn var du än sätter den, som en laptop )
- GX power supply ( riktig härlig designad nättaggregat av cooler master märket )
- DVD Spelare finns.
- Windows 7 64bit fire, installerad och aktiverad med nyckel. Alla drivrutiner är installerade det e bara att spela direkt på datorn.
*Betyder det att den är speldator då betyder det att den klarar de flesta sakerna som finns! Speldatorer är ännu snabbare än dom vanliga datorerna helt enkelt.

Datorn levereras helt nyformaterad. Datorn säljs med tårar i ögat. OBS det e först till kvarn som gäller. Ska du ha en ärlig speldator som klarar av alla spel på ultra så kom ni rätt. Ingen skärm följer med. Ska du ha en skärm hör gärna av dig till mig så kan jag slumpa bort en stor skärm till billiga pengar.
Pris 4000:-

Såg precis den. Asgarv.

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

http://www.blocket.se/malmo/VATTENKYLD_MONSTER_SPELDATOR_nypr...

Hahaha är det här ett skämt?

VATTENKYLD MONSTER SPELDATOR CIRKA 24.0 ghz totalt!
OBS läs hela annonsen är ni snälla! Datorn provas hemma hos mig innan köp om så önskas!

Hej på er folk, jo det är så att jag vill bli av med min trotjänare som jag själv har ägt. Datorn är mycket prisvärd datorn som klarar av alla spel på ultra. Datorn äter upp alla spel med sitt prestanda. Datorn kostade flera tusen lappar runt 20 tusen. De delarna som finns i datorn är rätt så dyra och kostade jätte mycket. Datorn är i jätte bra skick, nästan i nyskick. Inga skador alls. Datorn har en vattenkylning system vilket gör att processorn har alltid stabil temperatur oavsett vad du gör, och detta kan ge dig möjlighet att överklocka processorn hur mycket du vill med vetenskapen om att processorn behöver inte ens överklockas eftersom den är rätt så snabb cirka 4,0 ghz. Och datorn innehåller 6 stycken CPU processors Lite info finns här:
- AMD six processor cirka 4.0 ghz ( finns 6 stycken processor i datorn ) ( totalt ) ( detta är jätte snabb prestanda )
- 6 gb ram ( special ramminne utöver de vanliga ram, de är jätte snabba med sin hastighet )
- Nvidia geforce GTX 285, denna grafikkort klarar av alla spel på ultra. Ger cirka 3gb på skärmen med högsta upplösningen. nypris var rätt så dyrt.
- Corsair liten och snygg designad chassi.
- 3,0 usb finns
- ny typ av moderkort
- Vattenkylning system ( perfekt till spel, undviker överhettning såklart ) ( dyra saker )
- Wifi USB använd kanske 3 gånger ny i förpackningen ( ger dig möjlighet att ha wifi inuti datorn var du än sätter den, som en laptop )
- GX power supply ( riktig härlig designad nättaggregat av cooler master märket )
- DVD Spelare finns.
- Windows 7 64bit fire, installerad och aktiverad med nyckel. Alla drivrutiner är installerade det e bara att spela direkt på datorn.
*Betyder det att den är speldator då betyder det att den klarar de flesta sakerna som finns! Speldatorer är ännu snabbare än dom vanliga datorerna helt enkelt.

Datorn levereras helt nyformaterad. Datorn säljs med tårar i ögat. OBS det e först till kvarn som gäller. Ska du ha en ärlig speldator som klarar av alla spel på ultra så kom ni rätt. Ingen skärm följer med. Ska du ha en skärm hör gärna av dig till mig så kan jag slumpa bort en stor skärm till billiga pengar.
Pris 4000:-

6 cpu:er!!! vill ha

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Om det nu skulle vara en monsterdator, varför sälja den för 4000 sek? HAHA.

Permalänk
Medlem

Har en annons ute på blocket på hela min hörna, http://www.blocket.se/vastmanland/Spelhornan__Allt_pa_bild__6...

Fick detta till svars : lol 27k ny? du måste blivit lurad!!! min är bättre jag betala bara 10000
med 3Dskärm smabbare minnen två ssd 256gig en extärn 3 trbite hd. samt
besta i5an som är bättre i spel. för spelen stöder inte i7 finns
välldigt få i så fall. samt har 16 gig 2400minnen. 770 geforce som är
äldre samt bättre än amd 290. din data är bara att ha kvar. eller sälj
för den är värd 6000. sen säljer du andra skärmen separat kanske 400kr.
hahahha

Undrar vad killen har i skallen alltså..

Innehåll i min burk : Chassi: Fractal Design Define R5 (Ska beställa fönstersida)
Moderkort: Asus Z97-AR 1150 Socket
Processor: Intel Core i7 4790K Ghz
Ram-minne: Corsair Vengeance 4x4GB 1600mhz
Grafikkort: Sapphire 290 tr-x 4GB
Nätaggregat: EVGA G2 750W
SSD: Samsung EVO 840 250GB
Kylare: Phanteks PH-TC14PE 3x140mm
Kylning: 5 st corsair AF140mm Quiet Edition (Lackade silver ringar)
Operativsystem: Windows 10

& han säger att hans dator är mycket bättre än min & att i7 inte kan användas för att spela spel... :DDDDDD