Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven78:

Hur fungerar det med pvp om det är någon?

Har lirat en del EQ2 för några år sedan och är sugen på att börja med något liknande igen.

PVP finns, på en stor karta där du som Servant of Sauron kan spela lite olika monster, eller så kan du ta din free peoples-gubbe dit.
Koden i spelet är skit, så det laggar mycket och så vidare vid större slag. För tillfället (och har så varit ett bra tag) är Free Peoples betydligt starkare, Turbinnes ända försök till att balansera det är att ge "Creeps" högre morale. Men vad gör 70k morale när en burglar dishar ut 80k på typ 5 sekunder

Här om dagen tog det oss tre Wargs för att ta ned en enda Rune-keeper... hopplöst. Det var betydligt mer balanserat för några expansioner sedan, innan turbine valde att skifta alla free peoples åt massive dps-hållet.

Märks både i PVP som i PVE. 2-3 slag per mob och dom dör... totalt skit.

Men men alla dåligheter åt siidan så kan man faktiskt ha riktigt roligt i PvMP (players vs moster players). Jag kör enbart på creep nu för tiden då jag anser det tråkigt att vara galet OP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinos:

PVP finns, på en stor karta där du som Servant of Sauron kan spela lite olika monster, eller så kan du ta din free peoples-gubbe dit.
Koden i spelet är skit, så det laggar mycket och så vidare vid större slag. För tillfället (och har så varit ett bra tag) är Free Peoples betydligt starkare, Turbinnes ända försök till att balansera det är att ge "Creeps" högre morale. Men vad gör 70k morale när en burglar dishar ut 80k på typ 5 sekunder

Här om dagen tog det oss tre Wargs för att ta ned en enda Rune-keeper... hopplöst. Det var betydligt mer balanserat för några expansioner sedan, innan turbine valde att skifta alla free peoples åt massive dps-hållet.

Märks både i PVP som i PVE. 2-3 slag per mob och dom dör... totalt skit.

Men men alla dåligheter åt siidan så kan man faktiskt ha riktigt roligt i PvMP (players vs moster players). Jag kör enbart på creep nu för tiden då jag anser det tråkigt att vara galet OP.

Ok, tackar, låter inte så hett som nybörjare att ge sig in i detta

Får väl leta vidare antar jag. EQ2 tyckte jag var riktigt bra men det dog för 3-4 år sedan och tror inte att det har återhämtat sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven78:

Hur fungerar det med pvp om det är någon?

Har lirat en del EQ2 för några år sedan och är sugen på att börja med något liknande igen.

Om vi säger så här, man ska nog inte börja spela LotRO för PvP:ns skull. Det finns ett PvP-läge som kallas PvMP eller Monster Play. Det är en separat zon som kallas Ettenmoors, där man kan ta över baser och döda fiender och spara ihop till PvP-gear med mera. Du kan även spela som en orch, spindel, varg, med mera. Problemet är bara att systemet är ungefär lika gammalt som spelet självt, och väldigt få spelar det. Det snackades om en revamp i och med Riders of Rohan-expansionen, men den lades ner. Så, tyvärr är PvP helt enkelt inte jätteskoj i LotRO just nu.

EDIT: Dinos hann före.

Någon hann före!
Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Fan... end-game nu sugar getpung! Finns nada att göra förutom att grinds dessa horribla Epic Battles xD Trollar mest runt på Black-arrow.
Men rätt skönt att vara tillbaka igen och få vara lite grinig igen över att det gått ännu mer utför haha.

Kul att se Centrala Gondor osv såklart... resan som en gång började 2007 måste jag ju ro i hamn tills den stunden dom stänger ned servrarna... bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greven78:

Ok, tackar, låter inte så hett som nybörjare att ge sig in i detta

Får väl leta vidare antar jag. EQ2 tyckte jag var riktigt bra men det dog för 3-4 år sedan och tror inte att det har återhämtat sig.

Ge det en chans, du kanske gillar det I bland är det faktiskt fantastiskt roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinos:

Kul att se Centrala Gondor osv såklart... resan som en gång började 2007 måste jag ju ro i hamn tills den stunden dom stänger ned servrarna... bara för att.

Håller med, har tjatat efter Gondor ända sen jag kom ut i Moria, så nu när det väl kommer får jag ta och spela igenom det också.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Samma här, enda trista är att jag fortfarande inte betalat för Rohan och står och stampar på lvl 65.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Bra erbjudande på alla LOTRO expansions (base edition), köpte alla för totalt 245SEK:

http://store.turbine.com/store/turbine/en_US/list/categoryID....

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Och genast blev man ett Rohan rikare. Tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Fråga ang. legendary items:

Har sedan evigheter tillbaka en maxad och uppgraderad båge med L77 som gör 140dps.
Nu är jag själv L88 (nästan 89) och det räcker ju liksom inte.
Behöver en "Tarniched Symbol Of The Elder King" så att jag kan få en L85 båge craftad. Problemet är att den kostar 665 medallions och jag har bara 42.
Förslag på åtgärd skulle uppskattas!
Ska jag försöka få ihop medallions? vad är i så fall snabbaste/enklaste sättet?
Andra metoder att skaffa en bra båge? AH är i princip tomt på min server (Riddermark). Har folk i mitt kin som kan crafta... men jag behöver som sagt i så fall symbolen.

HJÄLP!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Turbines nya producent har skrivit flitigt på deras forum de sista två dygnen och gjort många klargöranden angående innehållet i det senaste producers letter, så att vi bättre kan förstå vad som väntar under 2015.

Här kommer en sammanfattning:

Group Instances in Osgiliath
We are specifically referring to a cluster of instance content for 3 & 6 man fellowships that is neither a Big Battle or a Raid. We evaluate the type of content we build with each region for what is appropriate and feasible. So we might do a raid again some day, but Osgiliath is not the time to do it.

Osgiliath PvMP map
This will be a different "layer" to the map. This way players will be able to explore Osgiliath in PvE mode in Update 16 and the goal is to then also provide a PvMP version shortly thereafter (not on the same release date).

Music
We currently have our sound engineers looking into the issues with the newer version of the music system that we pulled out late last year. Our hopes is that we can have it fixed with or next update, but I am still awaiting implementation and testing of the fixes to see if they are affective. Once we have it in we will of course be placing it on Bullroarer so we can get feedback before it is released. More info once I have it.

EU Servers
This will simply be a move of the physical servers to Amsterdam. The service will still remain in the hands of Turbine, so we will all still have the same downtime, updates, etc in sync with one another. Better location and newer hardware should result in better performance all around.

Server Populations
We are still working through the details, but part of our efforts here are to make the transition as seamless as possible for Kinship leaders to keep the players together. The idea is to bring you together, not spread further apart. This effort also includes upgraded hardware and a move to a better location for internet traffic for the US servers. This is a large and complicated process which I am fully focused on. More details on this in the coming weeks as more of the timelines and tech solidify.

The Server moves will be started with a listing of preferred servers, their new locations and an opening of free transfers to the servers. None of this will be limited by EU or NA. You can play on whichever server you like on the preferred server list regardless of where you might physically be located. We are working on some tech that will make transfers smoother and more beneficial which is why this has not yet begun. More info as we get closer to that.

I know that many are worries about Server transfers. It is a scary thing to have to change a much settled in environment. This is why there will be many articles, announcements, communication and requests for feedback before anything actually happens. The goal is to be able to give you the ability to move to a more populous and stable environment of your choosing (EU or NA), with your friends and kinships, and the things you have acquired over the years with as little loss, downtime or hassle as possible.

Level Cap increases
Not in the cards for this year

Group & Solo content
Both of these styles of play are very important to the development team, so there is never an intention to only do one for the foreseeable future. In fact, just the opposite. We are constantly trying to balance the availability of play for all styles of adventure. Just because one update has group content in it, does not mean that it will not also have content that is solo-able or that the next update wont fit that bill. I personally, due to the random times I have to jump in and out of game, tend to be a solo player, so I would hate to see that option go away.

Minas Tirith
Will not be an expansion. It will be another large regional update slated for the second half of the year.

Itemization
We are constantly looking into ways to improve itemization. I wont jump into that heavily because it is very detail specific and is better handled by the developers working directly on it. As we get closer to the Osgiliath release you should see Dev Diaries and posts outlining the specific design ideas and asking for feedback.

Release Schedule
We are looking at 2 major region releases for the year. Osgiliath in the Spring and Minas Tirith in the Fall. Between those releases will be smaller updates with other features, fixes, etc. I do not believe in assigning or announcing dates on updates until we are nearing a completed state as that impedes the opportunity to make corrections based on feedback or testing. This is why I also dont talk in details about things you might not see for a couple months or more, because details change.

Permalänk
Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Inaktiv

Spelar folk fortfarande lotro eller är det dött?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Spelar folk fortfarande lotro eller är det dött?

Inte dött, men det är gott om plats på servarna. Om man som jag, tycker det är mer atmosfär i att inte se andra hela tiden är det ju kalas ;). Nu kommer dock folk att fösas ihop på färre servrar så det blir nog lite mer liv framöver.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aldric T:

Inte dött, men det är gott om plats på servarna. Om man som jag, tycker det är mer atmosfär i att inte se andra hela tiden är det ju kalas ;). Nu kommer dock folk att fösas ihop på färre servrar så det blir nog lite mer liv framöver.

Tack för uppdateringen! Sist jag spelade så var det redigt dött på Eriador kartorna. Det var helt omöjligt att göra vissa monster raids och instanser mm eftersom man var tvungen att para ihop sig med flera för att klara dem. Speciellt i Angmar där det nästan intill alltid var tomt när jag körde runt där sist. Jag gissar att alla har så hög level att de kör på på kartorna till de senaste expansionerna. Annat var det 2007-2010!

Permalänk

Några som fortfarande lirar detta? Funderade dra igång lite smått (i pauserna på Rainbow 6)..

Har lirat till typ lvl 30 tidigare men började med nåt annat så det tog fast där.. Tyckte dock miljöerna och allt sånt var fina så ha detta som ett litet på sidan om lir

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Några som fortfarande lirar detta? Funderade dra igång lite smått (i pauserna på Rainbow 6)..

Har lirat till typ lvl 30 tidigare men började med nåt annat så det tog fast där.. Tyckte dock miljöerna och allt sånt var fina så ha detta som ett litet på sidan om lir

Några finns det allt 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att höra om det finns SC:are som spelar LoTRO på Laurelin-servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengti:

Skulle vara roligt att höra om det finns SC:are som spelar LoTRO på Laurelin-servern.

De flesta av mina karaktärer finns där men det blir kanske någon timma per månad spelat just nu.. 😞

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

LoTRO

Tack för ditt svar.

Det är samma för mig - de flesta toons är på Laurelin. Jag spelade LoTRO frekvent fram tills de revampade min favoritklass (Warden) och då hade jag precis köpt Lifetime abb. så jag blev rätt sur då att från ena dagen till den andra behöva lära om. I samma veva fick jag annat att prioritera så det blev väldigt lite spelat men jag har loggat in sporadiskt ändå. Nu har jag bestämt mig för att "köra" upp ett par/tre chars till åtminstone level 90 för att spela mer i höst och vinter.

Permalänk

Vi har ett aktivt kinship i LotRO, men dessvärre inte på Laurelin. Skulle ni få för er att starta nya karaktärer och vill ha fler att spela med, är ni välkomna till Evernight.

Permalänk
Medlem

Fortfarande folk som spelar detta? Har själv fortsatt i Mordor då det kom ny expansion i år.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Fortfarande folk som spelar detta? Har själv fortsatt i Mordor då det kom ny expansion i år.

Jag spelar men det är ytterst sporadisk. Svårt att avinstallera det här spelet av någon anledning. Blir väl en level i månaden på sin höjd.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Även om jag är Lifetimer så spelar jag inte regelbundet. Igår var jag inne ett par timmar på Laurelin-servern. Numera spelar jag mest solo för att slippa stressen i raids och i viss mån fellowship.

Nu när det närmar sig vinter kommer det att bli mera spelande dock.

Permalänk
Medlem

Spelar sedan hösten 2013.
Server: Crickhollow (bytt ett par gånger)..

Spelar också ganska mycket solo, aktiv i Lotros forum och Lotros Discord.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

https://lotro.com/en/minasithil/

Stout-axe Dwarf Race, var ett tag sen ny race lades till.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

De lade ju till High Elf, ja det är kanske inte så nyligen, men jag är tveksam till värdet.

Varför inte bara förbättra befintliga klasser, Beorning var iofs en helt ny ras, dessa är en fork av befintliga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Homdax: Kör high elf nu när jag startade på nytt på en EU-server. Finner mest att rörelserna känns mer uppdaterade, men håller med om att de bör uppdatera de befintliga.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Nedan kan vara intressant för de som redan spelar eller som funderar på att prova:

https://www.lotro.com/news/lotro-free-questing-coupon-2022-en

Information från webbsidan:

Get caught up in time for the upcoming Before the Shadow Expansion with a special coupon Code that will let you acquire many currently-available quest packs permanently on your account(s)! However, you will need to act quickly, as this Coupon Code is only available to redeem through October 31st, 2022.

The Coupon Code is: FREEQUESTS2022 (1/Account, available to redeem through October 31st, 2022)

(Följ länken för lista på vad som ingår.)

Fixade länken.
Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]