Permalänk
Avstängd

MGS V: Phantom Pain

MGS:V måste ju gå under strategi -- knappast någon shooter eller ett RPG!

Vad tycker ni? Hur långt har ni kommit?

Tycker det är asballt!

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad->Actionspel och shooters*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Konstigt att det inte skapats nån tråd tidigare för detta spel. Har precis börjat och kommit igenom introt och första uppdraget. Kul spel men stör mig lite på att det kommer tips på hur jag ska använda min TV-spels-kontroll trots att jag inte lirar på tv-spel eller har nån kontroll inkopplad... Sen verkar bilduppdateringen vara låst till 60Hz? Låser sig på det trots att jag har gsync på och vsync av.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Håller också med om att intresset för detta spel verkar vara ganska dött hos Sweclockers medlemmar av någon anledning.

Köpte spelet igår och har bara spelat 3 timmar men måste säga att jag är väldigt imponerad. Har inte spelat något av de tidigare Metal Gear Solid så storyn funkar kanske inte riktigt för mig men jäklar vad bra det är. Riktigt, riktigt kul action där man kan välja helt fritt hur man vill lösa uppdragen i ett "open-world" scenario. Introt med Midge Ures cover på Bowies The Man Who Sold The World är fantastiskt.

Sedan blir det inte sämre av att det trots att grafiken är helt OK (bättre än helt OK faktiskt) flyter på utan att min dator ens behöver anstränga sig. Är begränsat till 60 fps tyvärr men å andra sidan så används mina grafikkort bara till runt 30%, samma med CPU:n så jag slipper fläktljud och strömförbrukning.

Rekommenderas starkt!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Läste att fpsen är låst till 60 för att fysiken är knuten till den och det kan uppstå konstiga buggar.
Hittade det här efter en snabb googling för att låsa upp fpsen om man skulle vilja det iallafall, Modify file TPP_GRAPHICS_CONFIG in Steam floder.
Change "Auto" to "Variable"

Har spelat 25 timmar hittills och är på uppdrag 12 och jag älskar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axor:

Läste att fpsen är låst till 60 för att fysiken är knuten till den och det kan uppstå konstiga buggar.
Hittade det här efter en snabb googling för att låsa upp fpsen om man skulle vilja det iallafall, Modify file TPP_GRAPHICS_CONFIG in Steam floder.
Change "Auto" to "Variable"

Har spelat 25 timmar hittills och är på uppdrag 12 och jag älskar det

Kör du med upplåsningen av fps? Funkar det bra?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Kör du med upplåsningen av fps? Funkar det bra?

Nej det har jag inte testat, så jag har faktiskt ingen aning.

Permalänk
Medlem

Någon annan som märker att inställningarna i options inte riktigt fungerar? Sänker man ljudet tillexempel så är det precis lika högt som innan och sänker man mushastigheten så är det lika snabbt som innan... kör maxad grafik på konstant 60fps undra om det ens har börjat gälla..

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Skumt att det är så tyst här inne om metal gear solid phantom pain. Ingen som spelar det eller? sj lagt beställning på det nu.

http://www.twitch.tv/directory/game/Metal%20Gear%20Solid%20V%... Twitch är bra ställe om man är sugen på nått speciellt spel.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Inaktiv

Tycker det är ett riktigt bra spel Vet inte om det finns så mycket mer att tillägga

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Tycker det är ett riktigt bra spel Vet inte om det finns så mycket mer att tillägga

men finns det inte nått i spelet som du skulle vilja få anorlunda tex eller som är helt åt skogen eller finns det nått som är lite mer extra speciellt med en viss grej i spelet osv..positivt/negativt.. mera diskusions ämne så att säga om man bryter ner ett spel i små delar osv. nått vapen som gillas mer av dig än andra eller viss person i spelet du stör dig på osv.. nått mer måste det väl gå att prata med andra om här inne på ett forum om ett spel förutom "att det är ett bra spel" våga starta eller hoppas nån annan ser detta också o vill dela med sig lite.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andyah:

men finns det inte nått i spelet som du skulle vilja få anorlunda tex eller som är helt åt skogen eller finns det nått som är lite mer extra speciellt med en viss grej i spelet osv..positivt/negativt.. mera diskusions ämne så att säga om man bryter ner ett spel i små delar osv. nått vapen som gillas mer av dig än andra eller viss person i spelet du stör dig på osv.. nått mer måste det väl gå att prata med andra om här inne på ett forum om ett spel förutom "att det är ett bra spel" våga starta eller hoppas nån annan ser detta också o vill dela med sig lite.

Det jag tycker är ovanligt bra med spelet:
+ Humorn, de vågar blanda spel med realism på ett kul vis. Typ att de säger "snake! press the right stick to sprint" etc.
+ Sinnet för detaljer. Typ att karaktärernas muskler rör sig, hur mycket olika rörelser det finns stöd för, att de rör på knapparna när man använder datorn etc etc, finns hur mycket som helst att ta upp. Finns trådar om allt möjligt på nätet.
+ Kul, varierande uppdrag. Kan lösas på många olika sätt. Finns alltid små detaljer man kan vinna på.
+ Omspelningsvärde på alla banorna med bonus objectives.
+ Det känns lönsamnt att samla saker, man kan köpa prylar som verkligen känns som uppgraderingar
+ Grafiken är mycket imponerande på alla sätt och vis, flyter mycket bra, bra kontroller.

Permalänk
Medlem

Har någon annan problem med att när man rider tex så fryser spelet i nån sekund för att sedan fortsätta normalt? Laddar de då eller är de nåt fel?

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk

Jag har väl en kanske 6h i det och gillar det.

Försöker vid varje grej jag skall ta över att vara strategisk, smyga in och ta checkpoint/lägret i smyg, men slutar alltid med att det blir en stor eldstrid av allting istället. Rätt roligt, men lite enkla fighter än så länge. Har ni någon strategi för er R&D?

Hajjar inte vad det är med mr Kojima som skall in sitt jäkla namn heeela tiden i spelet, har nog aldrig sett så mycket credits å name flashing som det här, är nästan lite löjligt.

Inte lirat Far Cry 4 ännu, men inbillar mig att det är väldigt likt?

Visa signatur

[Intel Core i9@9900K][ASUS ROG Strix Z390-F GAMING][Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16][2x1TB Samsung 970 EVO][Acer Predator X38P][Littledot MKIII + Littledot DAC 1 + DT990][SVS PC-2000 Pro + 2xGenelec 8030 + 3x Genelec 8020]

Permalänk
Entusiast

Lite tråkigt att spelet är låst till 60fps, och depth of field är buggat så den även gäller Snake själv så det fick man stänga av dirr.. Utöver det så verkar det iaf fungera fint rent prestandamässigt, verkar inte vara en så dum port ändå. MGS som spel är ju alltid fantastiskt också..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel på alla plan. Det är verkligen en Metal Gear i sin sanna bemärkelse. Visst saknar jag det linjära ibland men nu får du verkligen friheten att utforma ditt smygaruppdrag hur du vill i princip. Jag har alltid velat köra no kills i mina tidigare MGS men i detta känns det ganska schysst att använda dödligt våld också ^^

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tPelleplut:

Jag har väl en kanske 6h i det och gillar det.

Försöker vid varje grej jag skall ta över att vara strategisk, smyga in och ta checkpoint/lägret i smyg, men slutar alltid med att det blir en stor eldstrid av allting istället. Rätt roligt, men lite enkla fighter än så länge. Har ni någon strategi för er R&D?

Hajjar inte vad det är med mr Kojima som skall in sitt jäkla namn heeela tiden i spelet, har nog aldrig sett så mycket credits å name flashing som det här, är nästan lite löjligt.

Inte lirat Far Cry 4 ännu, men inbillar mig att det är väldigt likt?

Det där med credits är något jag också stör mig på, riktigt löjligt. Men gissar på att det är något återkommande genom dessa spel? Det här är första Metal Gear jag spelat.

Just det här med att ta över baser, spotta fiender och valmöjligheterna påminner mycket om Far Cry. Men det här är helt klart mer avancerat och svårare framförallt

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om spelet ännu, uppdragen har hittills känts ganska repetitiva och eftersom jag aldrig kört nått av de tidigare spelen så känner jag mig helt lost när det gäller storyn men det var förväntat.
Det känns som att det är något man kan spela en längre tid om man orkar sätta sig in i det, roligt att utveckla Motherbase. Och det är riktigt skönt att spela något som inte tar sig själv så seriöst, skön humor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag verkligen älskar det. Påminner mig väldigt mycket om Peace Walker, men mycket bättre. Var tvungen att stänga av "makers", pilarna folk får över huvudet när man markerar dem, eftersom det blev alldeles för lätt för mig. Känns lite som att spelet är gjort med dem i åtanke, vissa grejer tappar sin mening när man stänger av dem. T.ex D-Dogs förmåga att hitta fiender åt en.

Permalänk
Testpilot

Vet inte om jag är otroligt trög men jag förstår liksom inte hur spelet är tänkt att spelas, började igår och direkt på första uppdraget känner jag mig helt lost. Först var det en liten utpost med två gubbar, dessa lyckades jag väl döda med sen kom man till en liten by med en parabolantenn på taket där man ska hitta intel om sin kidnappade kollega.

Om man vill lösa det "perfekt" och smyga sig runt och ha ihjäl alla gubbar, är det tänkt att man ska lägga typ en timme på att springa runt lägret och spana av varenda millimeter av lägret för att hitta alla tänkbara gubbar?

Även när jag har hittat ganska många gubbar och ska försöka plocka dem en efter en känns det jäkligt invecklat att få till det, jag ålar runt bland alla hus i all oändlighet utan att känna att jag skulle kunna ta ut en gubbe utan att bli upptäckt. Jag kan förstå att det blir mer svårare och krävs längre spaning längre fram men första uppdraget liksom?

Eller är det överskattat att smyga sig runt (tänker att det är väl ändå det spelet går ut på) och det går lika bra att storma lägret och peppra alla fulla med kulor?

Hjälpen i spelet känns inte heller så mycket till hjälp, man får typ tipset om att det är bra att spana och smyga men inte mycket mer, inte direkt hur man åstadkommer det enklast. Om man smyger upp bakom någon och tar tag i den så kommer det exempelvis upp tre ikoner, ingen förklaring förekommer vad dessa tre ikoner innebär utan jag fick gissa mig till (på den korta stund man har på sig innan fienden sliter sig loss) att ett av alternativet var att kväva, många andra spel hade ju exempelvis förklarat det genom att pausa spelet och visa vad varje alternativ innebär men istället finns det bara en luddig hjälptext som inte innehåller någon av de tre ikonerna.

Visst, jag förstår att vissa inte tycker om att bli hållna i handen men det är ju inte riktigt det jag är ute efter heller utan en vettig introduktion för nybörjare (det är ju ändå första uppdraget) där man får grunderna inför resten av spelet.

@Xclusiv8: För mig känns det som att jag skulle behöva alla pilar på alla fiender direkt från början, snacka om skillnad

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Vet inte om jag är otroligt trög men jag förstår liksom inte hur spelet är tänkt att spelas, började igår och direkt på första uppdraget känner jag mig helt lost. Först var det en liten utpost med två gubbar, dessa lyckades jag väl döda med sen kom man till en liten by med en parabolantenn på taket där man ska hitta intel om sin kidnappade kollega.

Om man vill lösa det "perfekt" och smyga sig runt och ha ihjäl alla gubbar, är det tänkt att man ska lägga typ en timme på att springa runt lägret och spana av varenda millimeter av lägret för att hitta alla tänkbara gubbar?

Även när jag har hittat ganska många gubbar och ska försöka plocka dem en efter en känns det jäkligt invecklat att få till det, jag ålar runt bland alla hus i all oändlighet utan att känna att jag skulle kunna ta ut en gubbe utan att bli upptäckt. Jag kan förstå att det blir mer svårare och krävs längre spaning längre fram men första uppdraget liksom?

Eller är det överskattat att smyga sig runt (tänker att det är väl ändå det spelet går ut på) och det går lika bra att storma lägret och peppra alla fulla med kulor?

Hjälpen i spelet känns inte heller så mycket till hjälp, man får typ tipset om att det är bra att spana och smyga men inte mycket mer, inte direkt hur man åstadkommer det enklast. Om man smyger upp bakom någon och tar tag i den så kommer det exempelvis upp tre ikoner, ingen förklaring förekommer vad dessa tre ikoner innebär utan jag fick gissa mig till (på den korta stund man har på sig innan fienden sliter sig loss) att ett av alternativet var att kväva, många andra spel hade ju exempelvis förklarat det genom att pausa spelet och visa vad varje alternativ innebär men istället finns det bara en luddig hjälptext som inte innehåller någon av de tre ikonerna.

Visst, jag förstår att vissa inte tycker om att bli hållna i handen men det är ju inte riktigt det jag är ute efter heller utan en vettig introduktion för nybörjare (det är ju ändå första uppdraget) där man får grunderna inför resten av spelet.

@Xclusiv8: För mig känns det som att jag skulle behöva alla pilar på alla fiender direkt från början, snacka om skillnad

Håller med dig om att allt förklaras dåligt, men det ger sig med tiden och kolla videos på YouTube om tips och gameplay så lossnar det snabbare

Du har rätt i att det är tänkt att du ska spana in basen från flera vinklar för att spotta så många fiender du kan, speciellt om du vill gå in oupptäckt.
Sedan väljer du ut lätta mål, de som vandrar utanför basen och går själv, antingen skjuter med din pistol som söver folk eller går fram och knockar dom. Du kan även smyga fram med ett vapen draget så tvingar du dom att lägga ner sina vapen, tänk på att du kan förhöra soldater också om de är vakna.

Beta av en i taget o ha tålamod. Och tänk på att du lika gärna kan strunta i att smyga o istället bara skjuta hejvilt om du skulle vilja det
Edit: Skjuter du dom i huvudet med pistolen så somnar de direkt. Göm soldaterna om de ligger dåligt till, eller om du låst upp Fulton så använd den för att få bort soldaterna när du knockat ut dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Vet inte om jag är otroligt trög men jag förstår liksom inte hur spelet är tänkt att spelas, började igår och direkt på första uppdraget känner jag mig helt lost. Först var det en liten utpost med två gubbar, dessa lyckades jag väl döda med sen kom man till en liten by med en parabolantenn på taket där man ska hitta intel om sin kidnappade kollega.

Om man vill lösa det "perfekt" och smyga sig runt och ha ihjäl alla gubbar, är det tänkt att man ska lägga typ en timme på att springa runt lägret och spana av varenda millimeter av lägret för att hitta alla tänkbara gubbar?

Även när jag har hittat ganska många gubbar och ska försöka plocka dem en efter en känns det jäkligt invecklat att få till det, jag ålar runt bland alla hus i all oändlighet utan att känna att jag skulle kunna ta ut en gubbe utan att bli upptäckt. Jag kan förstå att det blir mer svårare och krävs längre spaning längre fram men första uppdraget liksom?

Eller är det överskattat att smyga sig runt (tänker att det är väl ändå det spelet går ut på) och det går lika bra att storma lägret och peppra alla fulla med kulor?

Hjälpen i spelet känns inte heller så mycket till hjälp, man får typ tipset om att det är bra att spana och smyga men inte mycket mer, inte direkt hur man åstadkommer det enklast. Om man smyger upp bakom någon och tar tag i den så kommer det exempelvis upp tre ikoner, ingen förklaring förekommer vad dessa tre ikoner innebär utan jag fick gissa mig till (på den korta stund man har på sig innan fienden sliter sig loss) att ett av alternativet var att kväva, många andra spel hade ju exempelvis förklarat det genom att pausa spelet och visa vad varje alternativ innebär men istället finns det bara en luddig hjälptext som inte innehåller någon av de tre ikonerna.

Visst, jag förstår att vissa inte tycker om att bli hållna i handen men det är ju inte riktigt det jag är ute efter heller utan en vettig introduktion för nybörjare (det är ju ändå första uppdraget) där man får grunderna inför resten av spelet.

@Xclusiv8: För mig känns det som att jag skulle behöva alla pilar på alla fiender direkt från början, snacka om skillnad

Blir mycket enklare när man forskat fram en sniper rifle då kan man ligga på avstånd och head shota.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Testpilot

Får ge det en chans till då, är ju dumt att ge upp på första försöket
Tack för tipsen båda två.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Entusiast

@hunden
Det känns som att spelet förutsätter att man spelat tidigare spel, vilket jag har gjort och därför är det mesta ganska naturligt men för nya spelare är det lite sämre förklarat. Ge det lite tid, när du smyger in och ut ur en hårt bevakad plats utan att någon märker det som ett proffs så kommer det vara värt det.

Förövrigt, är det någon som vet hur man kan göra inverted camera på Y-axeln men enbart i 3rd person mode? Det brukar finnas i de flesta spel, man vill ju gärna inte ha inverted i first person läget. Otroligt tråkigt om man måste offra en av dem.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Rekommenderar verkligen att sätta sig in i storyn, den ger väldigt mycket bakgrundsinformation men även en hel del "aha" mot slutet.

Börja här tex:
http://www.pcgamer.com/how-to-become-a-metal-gear-expert-befo...

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

När man kör onlinedelen.. är ALLA Snake då? typ 16 Snakes som kutar runt och skjuter på varandra?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av röksvamp:

När man kör onlinedelen.. är ALLA Snake då? typ 16 Snakes som kutar runt och skjuter på varandra?

Har för mig att i Peace Walker så var det så iaf, men man kunde använda vem som helst man hade i motherbase. Miller, ocelot, soldater du hittat osv om du hellre kände för det. Jag har dock en känsla att man kommer att använda den vars utseende man valde i början av spelet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Precis avslutat min andra session med det här spelet och den slutade precis som den förra. Med en rage quit.
Inte för att det går särskilt dåligt, men för att allting förklaras så fruktansvärt dåligt. Inte spelat något av dem tidigare spelen så förstår mig inte på så mycket men försöker smyga på så bra det går.
Första gången klarade jag av första stället någorlunda lätt, men kontrollerna är sanslöst dåligt förklarade. Dem förklarar för bövelen gamepad kontroller när jag har tb/mus?! Anyways så rage quittade jag första gången pga combo av kontrollerna/förlorat uppdrag.

Andra gången gick det bättre och klarade mig nu till min motherbase.
Problemet här är då att jag försöker klara av själva showcase delen av motherbase och det är väl trevligt, jag har ju ingen aning om vad det här är så det är perfekt för mig tänker jag! Ha!
Ja, jag lyckas rätt bra med att testa fulton device men sen blir det svårare, jag ska knocka ut någon med cqc systemet. Ingen aning om hur man gör. Går upp till honom och tar tag, den fina hjälpen in-game visar att jag ska skaka på musen medan jag tiltar vänstra spaken (Vad i helvete?! Jag använder tangentbord!) så det är vad jag gör. Upp och ner. Åt sidorna. Inget fungerar. Testar igen. Använder alla tangenter jag kan hitta. WASD, pilar, numpad. Allt på en gång. Fan inget fungerar.

Ska ett jävla förklarings uppdrag vara såhär ointuitivt och bara rent jävligt? Nu är jag fan trött på det här.
Men jag ger det en chans till. Jag kan googla lite efter tangentbords kontroller. Hittar några youtube videos men alla visar sig vara för gamepad. Hittar lite forum, men det var tydligen bara recensioner. Som säger hur fantastiskt bra kontrollerna är?! Efter 10 minuters sökande så ger jag upp.

Vid det här laget riktigt trött på det här spelet. Oddsen att jag försöker mig på det här igen kan beskrivas som mycket små. Sen finns det en del småproblem som att det inte finns någon meny som fungerar med mus samt att det är credits överallt. Men det hade jag kunnat leva med. Jag rekommenderar således alla att hålla sig så långt bort som möjligt, om du inte använder gamepad.

Om jag nu har fått något om bakfoten eller om jag har missat något väldigt uppenbart får ni gärna säga till men det här var åtminstone min upplevelse av spelet.

Permalänk
Medlem

Vill spela detta på konsol av nostalgiska skäl samt metal gear känns ej rätt på PC imo, ungefär som dark souls som jag också vill köra på konsol.
Håller med om att det är tyst om det, man kan tycka vad man vill om IGN och Gamespot men båda gav MGS5 10 i betyg. Verkar vara ett av årets bästa titlar hittills. Av vad jag sett kommer jag nog uppskatta det mer än Witcher 3.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Entusiast

Spelet går inte att spela med mus & tangentbord, jag provade men det är helt enkelt för dåligt så som @Xeris säger, räkna inte med att ha mycket kul utan gamepad. Nu lirar jag med min Dualshock4 och det går mycket bättre såklart.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är en extremt kass port och spel det här. Har på 6 timmars speltid (inkl. 2h credits..) upplevt bland annat:
Röster från fel ljudkällor, xbox-ikoner överallt, 60fps-lock, DOF är urbuggat, ingen native anti-aliasing, går inte att ändra ljudsettings, samt ett otroligt konstant irriterande ljud när man galopperar och springer utomhus som verkligen framkallar huvudvärk. Låt mig inte ens börja med hur kassa kontrollerna är..

Nä, definitivt inte 600kr-nivå på detta spel. Ser ut och känns som ett gammalt spel man plockar upp för 50 spänn på någon steam rea.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500