Permalänk
Medlem

SF600 SFX PSU

Hej Johan

Har du någon aning om när man kan tänkas få lite nyheter om denna produkt?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blk:

Hej Johan

Har du någon aning om när man kan tänkas få lite nyheter om denna produkt?

Hej Blk,

Det kommer dröja ett tag till innan vi släpper mera information om den, lutar mot oktober.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

Har du något nytt att bjuda på i ämnet?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blk:

@Corsair Johan:

Har du något nytt att bjuda på i ämnet?

Hej Blk,

Nej ingenting nytt än, dröjer ett tag till.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

*petar lite på Johan med en pinne*

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blk:

@Corsair Johan:

*petar lite på Johan med en pinne*

*tar upp en egen pinne och börjar fäktas i äkta Star Wars anda*

Inget nytt om SF600 än tyvärr.

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

Verkar som vi skulle hinna spela in en trilogi eller två innan den kommer..

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=151742

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blk:

@Corsair Johan:

Verkar som vi skulle hinna spela in en trilogi eller två innan den kommer..

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=151742

Yes fick höra inatt jag med att den kommer att lanseras under CES i början av nästa år ja.

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

Dina muricanska kollegor pratar om "after Chinese new year", har du någon aning om vad det betyder för oss i köttbullarnas förlovade land?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blk:

@Corsair Johan:

Dina muricanska kollegor pratar om "after Chinese new year", har du någon aning om vad det betyder för oss i köttbullarnas förlovade land?

Kinesiska nyåret pågår just nu, så allting är i princip stängt där en vecka. Så inom 1-2 veckor.

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

ok, när finns den på hyllan hos butikerna? och 450watt:arn är det samtidigt?

Har Chassi-Jesus bokat ett ex att klämma på ?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blk:

@Corsair Johan:

ok, när finns den på hyllan hos butikerna? och 450watt:arn är det samtidigt?

Har Chassi-Jesus bokat ett ex att klämma på ?

Jag har inget datum på när det kommer ut i svenska butiker, men 450W och 600W ska komma samtidigt. Jag har denna tråden sparad så att så fort jag vet mer kommer jag posta här.

Du får fråga han!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk

Snackar vi denna månad eller snackar vi efter sommaren? Är intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Jag har inget datum på när det kommer ut i svenska butiker, men 450W och 600W ska komma samtidigt. Jag har denna tråden sparad så att så fort jag vet mer kommer jag posta här.

Du får fråga han!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Ok, gör gärna det!

@JonasT: Om du inte redan har planerat, så hoppas jag du/ni tar en titt på detta/dessa agg!

Skrivet av viggehN:

Snackar vi denna månad eller snackar vi efter sommaren? Är intresserad

De ska levereras från Kina denna vecka, sen tar det upp till 3 veckor med båt och sen ut i butik.. så borde inte komma denna månad, men helt klart innan nästa månad är slut.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Blk:

Ok, gör gärna det!

@JonasT: Om du inte redan har planerat, så hoppas jag du/ni tar en titt på detta/dessa agg!

De ska levereras från Kina denna vecka, sen tar det upp till 3 veckor med båt och sen ut i butik.. så borde inte komma denna månad, men helt klart innan nästa månad är slut.

Ska definitivt försöka kika på något av dessa aggen när de finns tillgängliga.

Permalänk
Medlem

Kommer det med ett ATX adapter? Jag avbeställde precis SilverStone SST-SX600-G när jag precis såg att det kommer en ny. Vet någon vad prislappen kommer ligga på ungefär?

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6900046/corsair-sf600-600w#/specs - 1299kr
http://www.inet.se/produkt/6900047/corsair-sf450-450w#/specs - 949kr

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Ja Inet har den för bra pris, kommer komma in i lager inom de närmaste veckorna.

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Hej Johan! Vet du om det kommer med en ATX adapter så att man kan montera PSUn i vanliga chassin också?

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

@Enic:

Jag är iofs inte Johan, men det verkar inte så...
Kollar du i manualen så ingår den inte under "package contents".

Tittar du på:

@0:23 så säger dom "the available sfx-atx adapter plate..." hade nog inte sagt available utan included om den följt med..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

@Hong:

Jag är iofs inte Johan, men det verkar inte så...
Kollar du i manualen så ingår den inte under "package contents".

Tittar du på:https://www.youtube.com/watch?v=WvGyjB_hSvs
@0:23 så säger dom "the available sfx-atx adapter plate..." hade nog inte sagt available utan included om den följt med..

Hmm, tråkigt. Jag har googlat och försökt hitta en sfx > atx adapter men hittar bara på Ebay eller liknande butiker online. Vet någon var man kan hitta sån i en svensk butik? Konstigt att Inet inte har det.

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

@Enic:
Är ju många svenska butiker som säljer silverstone grejer, borde ju kunna plocka in en ex http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=631
Kan ju vara värt att maila och kolla om de kan ta in en till dig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blk:

@Hong:
Är ju många svenska butiker som säljer silverstone grejer, borde ju kunna plocka in en ex http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=631
Kan ju vara värt att maila och kolla om de kan ta in en till dig..

Visste inte att butiker gjorde så, ska testa! Tack

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Enic:

@Corsair Johan: Hej Johan! Vet du om det kommer med en ATX adapter så att man kan montera PSUn i vanliga chassin också?

Skrivet av Blk:

@Enic:

Jag är iofs inte Johan, men det verkar inte så...
Kollar du i manualen så ingår den inte under "package contents".

Det kommer inte att följa med någon SFX till ATX adapter, men vi kommer ha en som går att köpa på sidan av.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick min idag från inet med ATX adaptern, och den förvånade mig! Mycket mindre än vad jag hade trott. Kommer passa perfekt i min Prodigy M

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Enic:

Fick min idag från inet med ATX adaptern, och den förvånade mig! Mycket mindre än vad jag hade trott. Kommer passa perfekt i min Prodigy M

Härligt!

Sweclockers postade sin recension idag med och de visar hur fint nätaggregat det är!