Permalänk
Medlem

Lagomt bitter över att Cdon inte lyckades skicka min konsoll idag, dvs inget Forza fören nästa vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jaha! Ultimate edition inköpt och en Logitech G920 skickad! Blir trevlig dag imorn

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av RossoRed:

Får jag inte min konsol såld till släpp blir det nog köp. Spelat forza 3 i ca 5 timmar, det är min erfarenhet från tidigare. Är mer förtjust i gt serien även om ja inte spelat de heller sen GT5p som var awesome. Synd att GT5 tog sån tid. Det gjorde att lusten helt försvann.

Nu har jag en polare som ska skaffan F5 med så det blir ju lite roligare, samt att jag då måste investera i live.

Tyckte också GT5 är det bästa jag lirat men får långt tid kvar till GT7 för att vänta på det. Ser Forza 6 som något som kan stilla min racinghunger ett tag. Får se hur jag gillar det jämfört med GT. Måste ge det några timmar först.

Permalänk

Har jag förstått det hela rätt så är det nu en halvtimme kvar för oss som har förbokat Ultimate Edition :).
Synd att man inte har ratt som passar bara, kan inte motivera mig att köpa en ny ratt för varje konsolgeneration så det blir nog handkontrollsracing för min del :/

Permalänk
Medlem

Jag sitter och lirar nu i alla fall, om det är någon som vill kolla så kör jag twitch i bakgrunden,

Men jag sitter inte och kollar chatten eller snackar, bara gameplay.

http://www.twitch.tv/scr0ne

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Jag sitter och lirar nu i alla fall, om det är någon som vill kolla så kör jag twitch i bakgrunden,

Men jag sitter inte och kollar chatten eller snackar, bara gameplay.

http://www.twitch.tv/scr0ne

Ljudet var ur synk för mig, men kanske bara är på min sida. Edit: Det löste sig

Regnkörningen såg ruskigt kul ut, dom ser ut att verkligen ha lyckats med detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ljudet var ur synk för mig, men kanske bara är på min sida.

Regnkörningen såg ruskigt kul ut, dom ser ut att verkligen ha lyckats med detta

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo verkar så, provar att starta om streamen, men det ligger inte i mina händer egentligen, eftersom jag streamar direkt ur xboxen.

Edit : uppe igen, verkar vara i sync nu.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Mjo verkar så, provar att starta om streamen, men det ligger inte i mina händer egentligen, eftersom jag streamar direkt ur xboxen.

Edit : uppe igen, verkar vara i sync nu.

Jo funkar fint

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Jaha! Ultimate edition inköpt och en Logitech G920 skickad! Blir trevlig dag imorn

Recension på ratten sen tack! Är sugen på en själv, men den kostar ju mer än konsolen ffs... 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Jag längtar efter den dagen spel säger "oj, vi ser att du kört den här serien innan(som Forza gör), vill du skippa detta tutorialparti?".

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Gillar det hittills, själva racingen och banorna. Dom kunde dock skippat prize spins. Mods är jag inte så mycket för heller. Liknande "prize spin" med kort i Payday gjorde bara att man blev sjukt frustrerad och tröttna på s*iten

Anyway, som racingspel är det iaf kul det lilla jag hunnit testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Gillar det hittills, själva racingen och banorna. Dom kunde dock skippat prize spins. Mods är jag inte så mycket för heller. Liknande "prize spin" med kort i Payday gjorde bara att man blev sjukt frustrerad och tröttna på s*iten

Anyway, som racingspel är det iaf kul det lilla jag hunnit testa

Haha, och jag som ser fram emot just price spins

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Haha, och jag som ser fram emot just price spins

Skickades från m.sweclockers.com

Jo olika smak kan/får man ha
Själv gillar jag mer att man blir belönad vid utmaningar och prestationer än tur.
Har glömt hur det var i GT5 men har för mig man var tvungen att klara utmaningar för att få bilar och cash vilket är mer min melodi.

Spelet är dock kul ! Roligare när man kommit förbi första banorna och får börja köpa bilar
Värt köp helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Jo olika smak kan/får man ha
Själv gillar jag mer att man blir belönad vid utmaningar och prestationer än tur.
Har glömt hur det var i GT5 men har för mig man var tvungen att klara utmaningar för att få bilar och cash vilket är mer min melodi.

Spelet är dock kul ! Roligare när man kommit förbi första banorna och får börja köpa bilar
Värt köp helt klart.

Men känslan när man drar hem typ en Veyron måste väl vara nice?

Låter lovande,så ruskigt taggar på att testa. Men Cdon har inte ens skickat min konsol ännu så det ser ut att bli en extremt tråkig helg haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Kan man börja köra redan?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Överförde en lackdesign som jag gjorde i F5 till F6 via upload studio. Verkar funka ok, var enklare än att ladda upp bilder

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Men känslan när man drar hem typ en Veyron måste väl vara nice?

Låter lovande,så ruskigt taggar på att testa. Men Cdon har inte ens skickat min konsol ännu så det ser ut att bli en extremt tråkig helg haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar inte lotterisaker irl heller. Kanske för att jag har otur jämnt haha
Fick nån 1.2 miljon creditsbil på 3dje spinnen. Annars blev det bara några kassa bilar och lite cash.
Jo lite jobbigt att sitta och kolla på streams när andra lirar för man själv inte kan hehe.

Skrivet av Doktor_Krall:

Kan man börja köra redan?

Bara med ultimate edition. Skaffade vanliga först men pallade inte vänta så "uppgraderade"

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Överförde en lackdesign som jag gjorde i F5 till F6 via upload studio. Verkar funka ok, var enklare än att ladda upp bilder
L0mYusDl5_k

Snyggt, måste kika på hur man göra egna designer sen. Har inte kört nått Forza innan 6:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Gillar inte lotterisaker irl heller. Kanske för att jag har otur jämnt haha
Fick nån 1.2 miljon creditsbil på 3dje spinnen. Annars blev det bara några kassa bilar och lite cash.
Jo lite jobbigt att sitta och kolla på streams när andra lirar för man själv inte kan hehe.

Bara med ultimate edition. Skaffade vanliga först men pallade inte vänta så "uppgraderade"

Fair enough!
Jo det är en riktig plåga hehe, hade ju planer på Ultimate men den iden skrotar jag nog nu.

Vet du om det står någonstans i" garaget" hur många bilar man kan ha? Kollade nämligen på en video nyss där en kille vann en Huayra i en spin, men då kom det upp en ruta där det stod att han antingen redan hade bilen eller att hans garage var fullt. Tyckte det var lite märkligt
Edit: Och då fick han summan som stod under istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

En till

Ok, kanske ska köra lite också haha!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Någon som har kört det Forza 6 med ratt? är det bra känsla?

Känner mig personligen inte så sugen på Forza sen man har lirat Procjet Cars med ratt.
Känns som Forza är en semi-simulation jämfört mot Procjet Cars!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Och jag som gillar att spela bilspel med styrkorset och som av hela mitt hjärta hatar de analoga spakarna lär väl bli besviken igen.... (SNÄLLA... gör så man kan styra bilen med styrkorset)

Goda nyheter, man kan styra med D-pad. Men man måste aktivera det i Options

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Överförde en lackdesign som jag gjorde i F5 till F6 via upload studio. Verkar funka ok, var enklare än att ladda upp bilder
L0mYusDl5_k

riktigt proffsigt som vanligt Maniac.

Själv sitter jag och gör svensk registreringsplåt, både 520x110 och minijänk 300x110 mm
för tillfället.

Skrivet av KKay:

Goda nyheter, man kan styra med D-pad. Men man måste aktivera det i Options

Skickades från m.sweclockers.com

mjo precis

det kanske gått i tidigare spel också, inte kikat.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sakki:

Någon som har kört det Forza 6 med ratt? är det bra känsla?

Känner mig personligen inte så sugen på Forza sen man har lirat Procjet Cars med ratt.
Känns som Forza är en semi-simulation jämfört mot Procjet Cars!

Forza 6 är på en helt annan nivå när det kommer till simulering.
PCars är ett Arkadspel i jämförelse om man ska jämföra realismen i bilar och greppnivåer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

riktigt proffsigt som vanligt Maniac.

Själv sitter jag och gör svensk registreringsplåt, både 520x110 och minijänk 300x110 mm
för tillfället.

mjo precis

http://i.imgur.com/pIstASI.png

det kanske gått i tidigare spel också, inte kikat.

Visst spelar du forza streamat från xboxet till datorn ?
Ifall du gör det, vet du om man kan använda sin g27:a när man streamar spelet ?

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Forza 6 är på en helt annan nivå när det kommer till simulering.
PCars är ett Arkadspel i jämförelse om man ska jämföra realismen i bilar och greppnivåer.

Tror folk ser Forza som ett arkadspel på grund av upplägget, Forza fokuserar mycket på spelglädje utöver simulering. Men fysiken sitter helt klart där i tidigare spel, hoppas det är minst lila bra i detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Visst spelar du forza streamat från xboxet till datorn ?
Ifall du gör det, vet du om man kan använda sin g27:a när man streamar spelet ?

Jag har xboxen bredvid datorn, så jag byter bara input på min skärm för att komma åt den.

Ibland streamar jag till min widnows 10 desktop också, mest när jag är i menyerna osv, så att jag slipper vänta de 2 sekunder det tar att byta input på skrämen, för att navigera en meny.

Bildkvaliteten är inte tillräckligt bra för att jag skulle vilja spela spelet på så vis permanent.

Jag lirar med en xbox one gamepad dessutom, som fortfarande är kopplad till konsollen, oavsätt om jag streamar eller ej.

När det gäller rattar osv så finns det bara ett fåtal som är kompatibla med microsofts konstiga inputgränsnitt tyvärr.

Tror det bara är några thrustmaster och madcats som funkar.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Jag har xboxen bredvid datorn, så jag byter bara input på min skärm för att komma åt den.

Ibland streamar jag till min widnows 10 desktop också, mest när jag är i menyerna osv, så att jag slipper vänta de 2 sekunder det tar att byta input på skrämen, för att navigera en meny.

Bildkvaliteten är inte tillräckligt bra för att jag skulle vilja spela spelet på så vis permanent.

Jag lirar med en xbox one gamepad dessutom, som fortfarande är kopplad till konsollen, oavsätt om jag streamar eller ej.

När det gäller rattar osv så finns det bara ett fåtal som är kompatibla med microsofts konstiga inputgränsnitt tyvärr.

Tror det bara är några thrustmaster och madcats som funkar.

Lohitechs nya ratt ska väl funka också eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Lohitechs nya ratt ska väl funka också eller?

Skickades från m.sweclockers.com

mycket möjligt, har ingen koll alls på vilka specifika rattar som stödjs, förutom det jag råkar höra i diverse intervjurer osv.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tror folk ser Forza som ett arkadspel på grund av upplägget, Forza fokuserar mycket på spelglädje utöver simulering. Men fysiken sitter helt klart där i tidigare spel, hoppas det är minst lila bra i detta

Skickades från m.sweclockers.com

Nä det är pga fysiken. Kör du med ratt eller gamepad?

Jag har hoppat FM 5 och jag la ner FM 4 rätt snabbt också frågan är om FM 6 kommer kännas tillräckligt fräscht. Har kört en hel del forza horizon nu och jag gillar nog forza mer som rent arkadlir. Grundproblemet är väl att det jag gillade mest med Forza 2 var karriären och sen gjorde man samma sak om än med något bättre känsla i varje del.

Det största abret är måhända hur är det med paywallen? Är det likt GT6 att man förväntas betala med riktiga pengar för bilar de satt på boxen eller är det inte riktigt så illa. De sålde ex antal credits för 500 kr som räckte till en superbil om ens det... FM 4 då släppte de ju bilpaket eftersom men bilar som följde med liret hindrade de en inte från att köra. Inget halva priset för att sälja, inte låta en provköra någon bil innan köp. Sätta ekonomin så bilar kostar 20 miljoner vilket betyder 4 dagars grinding av samma event som bara ger bra betalt första gången...

Sen när man frågar om FM5 hör man folk påstå de är än värre?

Får se skaffar jag en xbox one så lär man väl testa detta när det hamnar i reabacken. Främst Forza Horizon 2 jag är sugen på

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x