Permalänk
Medlem

Gaming-/Spellaptop Budget 7.5k

Hej! Söker en Spellaptop för runt 7500 SEK.

Vill att den ska klara av i princip alla spel på medium/låg grafik, vilket bör innebära en GTX 850M.
Processorn kan lika gärna vara en i5-4200H som en i7 4720HQ.
Datorn kommer användas till att spela CS:GO, Reign of Kings, mindre spel och kanske då lite mer krävande spel på mindre grafiknivåer som GTA V, vill helst ha en jämn FPS.
Jag bryr mig inte mycket alls om batteritiden då den inte kommer vara långt bort från laddaren här hemma, minst 4 timmar batteritid.
Datorn kommer vara använd mer än 12 timmar dagligen.
Vikt och storlek bryr jag mig inte om.
Datorn ska ha 128gb ssd, kan gå lite lägre om ni vill, och 1 tb hårddisk.
Laptoppen kommer att användas till all möjlig gaming och filmtittande här hemma, vi är 4 personer som kommer att använda den.
Jag lutar mig mot denna datorn just nu; https://www.netonnet.se/art/dator/asus-x550jk-dm034h/210057.8...
Ta en titt.
Tack.

La till lite spel som jag tänkte spela på lapptoppen
Permalänk
Medlem

@mimsen9:

Sitter själv i valet och kvalet om jag ska slå till på denna eller ej;
http://www.inet.se/produkt/1978086/lenovo-y50-70-i7-8gb-1tb-s...

Det enda som fattas är SSD:n vilket är vad som får mig att tveka också. Går ju att köpa till förstås.

Permalänk
Medlem

@aegon: aa den ser riktigt bra ut efter rean då, hmm kanske ska ta den istället dårå, men y50-70 har fått mycket kritik för den dåliga skärmen.

Permalänk
Medlem

@mimsen9:

detta är den nya IPS-panelen som ska vara bättre än den tidigare (TN) panelen, såvitt jag kunnat läsa mig till...

Permalänk
Medlem

@aegon: Ok ^^, tror att det är den bästa för priset just nu, kanske kan kolla vidare på andra rabbatter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

@mimsen9:

detta är den nya IPS-panelen som ska vara bättre än den tidigare (TN) panelen, såvitt jag kunnat läsa mig till...

Jag är faktiskt inte så säker på om den har IPS-panel. Jag vet att det står skrivet men även jag har beställt den och gjort lite research.

Har sökt på datorns artikelnummer och Inet är dom enda som skriver att det är en IPS-panel, resten står det TN. Skickade tidigare idag mail till Inet om detta och jag väntar på svar.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@sQuille:

Jaså... det ändrar ju saker. Skulle kunna förklara priset också... De skriver ju dock uttryckligen att "Vidare har Y50 nu fått en Full-HD-skärm med IPS-panel, vilket ger dig 178° betraktningsvinkel.".

Har du fått hem den redan? Hur är betraktningsvinkeln isf?

Skriv gärna när du fått svar från Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

@sQuille:

Jaså... det ändrar ju saker. Skulle kunna förklara priset också... De skriver ju dock uttryckligen att "Vidare har Y50 nu fått en Full-HD-skärm med IPS-panel, vilket ger dig 178° betraktningsvinkel.".

Har du fått hem den redan? Hur är betraktningsvinkeln isf?

Skriv gärna när du fått svar från Inet

nej har inte fått hem den ännu då den beställdes igår. Förklarar priset vet jag inte då det är rea på datorn

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Den på inet är typ den bästa om du ska ha ny.
På blocket kan det finnas bättre datorer om du inte måste ha ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

nej har inte fått hem den ännu då den beställdes igår. Förklarar priset vet jag inte då det är rea på datorn

Har du fått hem den än? Beställde också en och ska hämta ut min. Fick svar från kundtjänst att det ska vara IPS men att jag bör dubbelkolla när jag hämtat ut den (hur gör jag det lättast? ) och skulle det vara TN-panel får jag lämna tillbaka den. Får jag ju förstås oavsett under 14 dagar.

Berätta gärna när du fått hem din vad det var för panel etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Har du fått hem den än? Beställde också en och ska hämta ut min. Fick svar från kundtjänst att det ska vara IPS men att jag bör dubbelkolla när jag hämtat ut den (hur gör jag det lättast? ) och skulle det vara TN-panel får jag lämna tillbaka den. Får jag ju förstås oavsett under 14 dagar.

Berätta gärna när du fått hem din vad det var för panel etc.

nix, jag avbeställde den. Det kändes på något sätt inte 100% rätt efter lite research om problem osv Dags att leta vidare.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Har du fått hem den än? Beställde också en och ska hämta ut min. Fick svar från kundtjänst att det ska vara IPS men att jag bör dubbelkolla när jag hämtat ut den (hur gör jag det lättast? ) och skulle det vara TN-panel får jag lämna tillbaka den. Får jag ju förstås oavsett under 14 dagar.

Berätta gärna när du fått hem din vad det var för panel etc.

Fått hem den? Hur är den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Fått hem den? Hur är den?

Yes, i tisdags (snabb leverans f.ö.), och är mycket nöjd hittills. Bytte till en 240 gb SSD det första jag gjorde dvs. klonade den ursprungliga 1TB-disken och sen var det bara att tuta och köra. Inga problem med Windows-aktivering eller uppdatering till Win 10.

Är ingen expert men efter lite googlande och youtubande är jag rätt säker på att det är en IPS-panel då betraktningsvinklarna både från sidan och uppifrån/nerifrån är mycket bra. Körde Far Cry 4 igår i typ 2h på high, 60fps utan ett enda FPS-drop vad jag kunde märka. Heroes of the storm, som är rätt kasst optimerat, fungerar även det mycket bra på high/ultra (lite stuttering ibland men det är spelets fel vågar jag nästan garantera då det känns mer som nätverkslagg än låg fps/fpsdrops). Funkar bra med väldigt mycket flikar youtube m.m. i Chrome också, vilket väl är delvis tack vare processorn.

Är sammanfattningsvis mycket nöjd hittills men har väl bara hunnit leka med den en sisådär 5-6 h.

Bild på betraktningsvinkeln, ståendes nästan rakt ovanifrån (är i princip lika bra rakt från sidan), ursäkta kvalitén;

Permalänk

Hur får man kampanjpriset? Vi får bara upp det vanliga priset när vi ska köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangetrader:

Hur får man kampanjpriset? Vi får bara upp det vanliga priset när vi ska köpa.

detta var ett pris som endast gällde nu i helgen som var.

Nu när jag såg att det var IPS-panel så börjar man ju ångra sig lite smått, men det kommer väl fler chanser på bra laptopreor snart

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Hittar ni någon mer rabbatt eller rea var snälla och lägg upp den här också ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mimsen9:

Hittar ni någon mer rabbatt eller rea var snälla och lägg upp den här också ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Siba har 20% i butik (ej online) på datorn som Inet hade under reahelgen.
http://www.siba.se/datorer/barbara-datorer/barbar-speldator/l...

Sista dagen idag. Kostar under 8000kr med rabatten