Permalänk
Medlem

Gaming dator sökes

Hej

Ska fixa en dator till min kusin. Den ska klara de flesta spelen utan några större problem men behöver inte ha högsta kvalité på alla spel. Datorn ska vara ordentlig och hålla i ett par år. Snyggt chassi skulle han nog uppskatta.

Så behöver allt för att en dator ska vara komplett. jag fixar skärm, mus, tangentbord, och hörlurar men behöver resten. Vill ha Windows 10 också. Den ska ha ett SSD kort och en extra hårddisk.
Bygger ihop den själv. så vill gärna att alla delar passar.
Ca 8-10k kanske, inte så jätte viktigt med pengarna.
Uppskattar snabbt svar.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vad är budgeten?

Permalänk
Avstängd

Precis, allt hänger på budgeten.

Permalänk
Skrivet av flugge00:

Hej

Ska fixa en dator till min kusin. Den ska klara de flesta spelen utan några större problem men behöver inte ha högsta kvalité på alla spel. Datorn ska vara ordentlig och hålla i ett par år. Snyggt chassi skulle han nog uppskatta.

Så behöver allt för att en dator ska vara komplett. jag fixar skärm, mus, tangentbord, och hörlurar men behöver resten. Vill ha Windows 10 också. Den ska ha ett SSD kort och en extra hårddisk.
Bygger ihop den själv. så vill gärna att alla delar passar.

Uppskattar snabbt svar.

Tack på förhand!

Budget?

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av flugge00:

@RottenEgg: 8-10 tusen ungefär, inte det största beskymmret bara att den ska hålla och va i bra skick

Klicka på Citera Flera för att .. citera flera, eller skriv in allas namn i samma inlägg. Så slipper vi scrolla förbi alla dessa inlägg som är identiska

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Vad är budgeten?

Skrivet av ostlani:

Precis, allt hänger på budgeten.

Skrivet av RottenEgg:

8-10 tusen, så länge den har bra skick och håller länge så spelar det inte så stor roll

Permalänk
Medlem

Kan de här va nåt?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8497068/2015-09-19

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Axel95: Inget RAM

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Det finns ganska många trådar där folk har postat om samma sak med precis samma budget.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 / MB: Z87-A / SSD: EVO 850 500GB / CPU: i5-4690k / CPU-Kylare: Hyper 212 EVO / GPU: Gigabyte GTX 970 / PSU: EVGA Supernova G2 / RAM: 2x Corsair Vengeance 1600Mhz 8GB / Skärm: Eizo FS2434-BK

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Detta då vi inte tillåter försäljning via forumet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityguysims:

Var visst för snabb. Det kan du välja själv istället.