Datorköp - Komplett PC. Skylake + 980TI Bör något ändras?

Permalänk

Jag skulle valt ett EVGA grafikkort.
Corsair RM650 nätaggregat kommer du också långt på.

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffmode:

Aldrig haft problem med Gigabyte själv, men jag förstår hur du tänker nu. Det där blir finemang!

Det sköna med ASUS nyare moderkort är att de kan överklocka perfekt med hjälp av mjukvara. Är du osäker på hur du ska klocka processorn rätt, så kan AI Suite lösa detta åt dig galant. Du ställer in hur varmt CPU:n max får gå, så överklockar mjukvaran upp processorn så högt den kan gå, innan den når temperaturen du ställt in. Du kan även ställa in hur högt programmet får klocka din processor som max. Väldigt smidigt, och är minst lika bra som en manuell överklockning.

Vad bra! Det låter enkelt. Tusen tack för hjälpen! Blir en beställning på det här då.

Permalänk
Skrivet av Nirono:

En till anledning till att jag vill ha Asus istället för Gigabyte är för att jag gillar inte Gigabyte längre.

Finns: https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/nvidia/evga-geforcegtx980tisuperclocke/218989.8989/ också. Detta kort är precis som Asus STRIX och Gigabyte helt ljudlöst när kortet ligger under 60 grader.

Skrivet av Nirono:

Hur kommer det dock sig att alla vill köra på Fractal Design R5? Är den väldigt bra?

Smaken är som baken när det gäller chassi. Vill du ha ett tyst chassi är R5 trevligt. Vill du ha något med bättre luftflöde kolla in Phanteks Enthoo Pro, Corsair 450D t.ex.

Skrivet av Nirono:

F.ö. så har jag köpt en Asus MG279Q skärm som förhoppningsvis kommer under veckan.

Har samma skärm och ett 980Ti. Får 60-100 fps i krävande spel. 144+ i mindre krävande. Så SLI behövs inte direkt

Permalänk
Inaktiv

Broadwell har ju bättre spelprestanda enligt sweclockers tester...likaså kan man ju få en 5820K för samma pris som en Skylake? Så varför Skylake?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Vad bra! Det låter enkelt. Tusen tack för hjälpen! Blir en beställning på det här då.

Great!

Kul att det blivit lite klarare nu efter allt kaffe-babbel från mitt håll. Tangentbordet går varmt här borta.

Du kommer inte bli besviken! Have fun!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Tusen tack till alla för hjälpen och tack för så många svar. Hur kommer det dock sig att alla vill köra på Fractal Design R5? Är den väldigt bra?

Vill ha Strix för att de är helt tysta när man inte spelar. Tycker också väldigt mycket om Asus så anser att det är värt det.
Ser väldigt bra ut! Nu finns även allt i lager så skulle inte behöva vänta heller vilket är väldigt trevligt. Men de skulle väl inte montera vattenkylningen heller i så fall eftersom det väger en hel del så vet inte hur sugen jag är på att försöka på det själv.

Asus strix finns på lager på inet igen också. F.ö. så har jag köpt en Asus MG279Q skärm som förhoppningsvis kommer under veckan.

Slutet vattensystem monterar dom eftersom radiatorn sitter fastskruvad i chassit och blocket på moderkortet så där är ingen vikt som kan flytta sig i transport.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Eftersom du använder ett asus moderkort och grafikkort så borde du satsa på att bygga din dator på inet. Inte bara bygger dem din gratis, du får cirka 500kr rabbat på asus grafikkortet :). Men erbjudandet gäller bara till den 28!