Dålig FPS i Dying Light.

Permalänk
Medlem

Dålig FPS i Dying Light.

Får riktigt dålig FPS i Dying Light, ibland tankar den till och med under 30 fps. Lirar på Ultra men det blir knappt någon skillnad om jag kör på low. Har senaste drivers från AMD.

Nån som vet felet? Känns som att jag borde kunna spela med 60+ fps iaf, eller?

Visa signatur

Main PC: Intel Core i7-4790K@Stock, Sapphire R9 390X 8GB, MSI Z97 G5, 16GB DDR3, 240GB SSD, 2 TB HDD, Corsair 750W PSU
Telefon: Samsung Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är nu men förr har drawing distance riktigt buggat i dying light.
Drog prestanda som bara den. Men det borde vara fixat vid det här laget tycker man?
Men prova behålla dina inställningar men sänk drawing distance för att se om det blir nån skillnad.
Inställningen påverkar inte så mycket utseendet iaf inte på dom trånga gatorna i spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det är inte direkt kvalitets optimerat.
Men jag får bra mycket mer FPS med relativt hög drawing distance på min burk.
Men prova dra ner det först och främst och se om det blir bättre.
Vet att min gamla hårdvara inte tyckte om att jag hög drawing distance.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Hmm, provade att dra ner drawing distance och det fixade problemet. Skumt dock, varför har det så stor påverkan på min fps?

Visa signatur

Main PC: Intel Core i7-4790K@Stock, Sapphire R9 390X 8GB, MSI Z97 G5, 16GB DDR3, 240GB SSD, 2 TB HDD, Corsair 750W PSU
Telefon: Samsung Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrevorFranklin:

Hmm, provade att dra ner drawing distance och det fixade problemet. Skumt dock, varför har det så stor påverkan på min fps?

Som ovanstående sa va draw distance buggigt, jag själv har inte märkt av något av de än.

Gissar på att drawing distance är samma som view distance eftersom jag inte har drawing distance i mina inställningar och de bestämmer ju hur långt framför dig du ska kunna se innan det blir blurrigt desto längre du har desto mer krävande blir de för grafikkortet eftersom det får rendera fram mycket mer därmed lägre fps och desto mer vram tar de.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrevorFranklin:

Hmm, provade att dra ner drawing distance och det fixade problemet. Skumt dock, varför har det så stor påverkan på min fps?

Skrivet av BaZZe:

Som ovanstående sa va draw distance buggigt, jag själv har inte märkt av något av de än.

Gissar på att drawing distance är samma som view distance eftersom jag inte har drawing distance i mina inställningar och de bestämmer ju hur långt framför dig du ska kunna se innan det blir blurrigt desto längre du har desto mer krävande blir de för grafikkortet eftersom det får rendera fram mycket mer därmed lägre fps och desto mer vram tar de.

Minns att detta var en issue när spelet släpptes och många rekommenderade att sänka draw distance till minimum. Det gjordes tester som visade att skillnaden i draw distance mellan max och min var väldigt liten. Världen i sig är det ingen skillnad på utan mer när NPCer ritas. Men även om man hade på minimum så var det aldrig så att zombier plötsligt poppade upp en meter ifrån en utan de syntes på tillräckligt bra avstånd.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Som ovanstående sa va draw distance buggigt, jag själv har inte märkt av något av de än.

Gissar på att drawing distance är samma som view distance eftersom jag inte har drawing distance i mina inställningar och de bestämmer ju hur långt framför dig du ska kunna se innan det blir blurrigt desto längre du har desto mer krävande blir de för grafikkortet eftersom det får rendera fram mycket mer därmed lägre fps och desto mer vram tar de.

Känns skumt dock att 8GB Vram inte ska räcka?

Visa signatur

Main PC: Intel Core i7-4790K@Stock, Sapphire R9 390X 8GB, MSI Z97 G5, 16GB DDR3, 240GB SSD, 2 TB HDD, Corsair 750W PSU
Telefon: Samsung Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrevorFranklin:

Känns skumt dock att 8GB Vram inte ska räcka?

Ne jag syftade inte på just dig att vram inte skulle räcka jag bara påpekade det eftersom fler i framtiden kanske läser den här artikeln och kan ta nytta av det som har problem och då kan det ju vara en faktor.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Ne jag syftade inte på just dig att vram inte skulle räcka jag bara påpekade det eftersom fler i framtiden kanske läser den här artikeln och kan ta nytta av det som har problem och då kan det ju vara en faktor.

Ah, ber om ursäkt.

Visa signatur

Main PC: Intel Core i7-4790K@Stock, Sapphire R9 390X 8GB, MSI Z97 G5, 16GB DDR3, 240GB SSD, 2 TB HDD, Corsair 750W PSU
Telefon: Samsung Galaxy S8+