Permalänk
Medlem

Affärssystemet Pyramid

Hej,

Finns det någon som är insatt i affärssystemet Pyramid här hos Sweclockers?
Jag vill börja med att säga att jag har satt Unikum (Utgivare av Pyramid) på detta fall men
de har inte lyckats lösa det på över ett dygn, därav att jag provar här...

Jag skulle vara snäll och hjälpa en kollega med en beräkning i rutin 8011, fliken utleveranser.
I min egen sökbild har jag lagt till en beräkning för att få fram priset i st och valuta.
Det funkar klockrent.

Men, när jag skulle hjälpa min kollega så har jag uppenbarligen slarvat och skrivit något
fel i beräkningen då resultatet blir att systemet hänger sig så fort man ska kolla utleveranser.
Det enda som går att göra är att stänga Pyramid via aktivitetshanteraren.
Jag misstänker att så fort jag markerar tabben "utleveranser" så startar beräkningen av min felaktiga
formel med resultat att systemet hänger sig.
Jag upplever ett moment 22 här, systemet hänger sig så jag inte kan justera formeln och formeln gör att det hänger sig...

Jag har funderat på om det skulle gå att starta upp Pyramid-klienten ”offline” så att klienten inte kan söka mot pyramid servern.
Mao att beräkningen aldrig startar.
Eller är detta något som måste justeras i register eller liknande?

Finns det möjlighet att köra tillbaka grundinställningarna för endast 8011 på en profil, eller måste
man göra det för hela profilen i så fall?

Om det underlättar något så använder vi version: 3.41A09F

Med Vänlig Hälsning
Luddtuss

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddtuss:

Hej,

Finns det någon som är insatt i affärssystemet Pyramid här hos Sweclockers?
Jag vill börja med att säga att jag har satt Unikum (Utgivare av Pyramid) på detta fall men
de har inte lyckats lösa det på över ett dygn, därav att jag provar här...

Jag skulle vara snäll och hjälpa en kollega med en beräkning i rutin 8011, fliken utleveranser.
I min egen sökbild har jag lagt till en beräkning för att få fram priset i st och valuta.
Det funkar klockrent.

Men, när jag skulle hjälpa min kollega så har jag uppenbarligen slarvat och skrivit något
fel i beräkningen då resultatet blir att systemet hänger sig så fort man ska kolla utleveranser.
Det enda som går att göra är att stänga Pyramid via aktivitetshanteraren.
Jag misstänker att så fort jag markerar tabben "utleveranser" så startar beräkningen av min felaktiga
formel med resultat att systemet hänger sig.
Jag upplever ett moment 22 här, systemet hänger sig så jag inte kan justera formeln och formeln gör att det hänger sig...

Jag har funderat på om det skulle gå att starta upp Pyramid-klienten ”offline” så att klienten inte kan söka mot pyramid servern.
Mao att beräkningen aldrig startar.
Eller är detta något som måste justeras i register eller liknande?

Finns det möjlighet att köra tillbaka grundinställningarna för endast 8011 på en profil, eller måste
man göra det för hela profilen i så fall?

Om det underlättar något så använder vi version: 3.41A09F

Med Vänlig Hälsning
Luddtuss

Är inte 100 insatt i pyramid men så vitt jag vet behöver du komma in i utleveranser för att anpassa listkontrollen...
Det du kan göra är att kopiera över den profil som du har, då kommer hans se exakt ut som din dessutom.

X:\PYDATA\DIALOG\USER\XXXX
(X=servern och XXXX=ditt/hans användarnamn)

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

@Brainsplitter:
Strålande!!
Funkade utmärkt.

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddtuss:

@jonnti:
Strålande!!
Funkade utmärkt.

Bra att det löste sig! Varsågod

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II