Permalänk
Medlem

Problem med svart skärm.

Jag hat råkat ut för ett underligt problem. Datorn gick på batteriet då jag tyckte det var dax att ladda den, men då jag sätter i laddaren blir skärmen svart efter 2 sekunder eller så, testade då att ta ur batteriet och sedan starta den med hjälp av laddaren, då fungerar det som vanligt, jag har nyss lagt in windows 10 pro i den, så vet någon om det finns någon inställning som jag missat? Eller om det finns någon annan lösning på mitt problem, för datorn har gått med laddare och batteri innan, datorn är inte ett år gammal så borde inte vara åldern som ställer till det, och laddaren fungerar eftersom den startar utan batteriet.

Tacksam för svar..

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Samma problem med nyinköpt

Jag har råkat ut för samma problem med en nyinköpt Lenovo B50-30 som jag omgående uppgraderade till Windows 10.

När jag sätter i sladden i datorn för batteriladdning så slocknar skärmen för att åter tändas när jag drar ut den.
Det har inte något med strömtillförseln att göra eftersom fenomenet dyker upp oavsett om stickkontakten är i eluttaget eller ej. Det hjälper det inte att ta bort batteriet och låta den gå på el från nätet - skärmen förblir svart tills jag drar ut elkontakten från datorn

När datorn startas med nätkabeln inkopplad så syns Lenovo loggan i starten men sedan så slocknar den när Windows startar .

Någon som har ett svar?

Permalänk
Medlem

Löst?

För min del löste sig problemet med att trycka på funktionstangenterna F11/F12.
Efter ett par tryck var skärmen normal igen.
Vad som hände vid installation av Windows 10 begriper jag inte.

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att göra en ren installation, uppdatera skulle jag aldrig ha gjort, blir tydligen en del problem då.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.