Windows 7 update hittar inga fler uppgraderingar. Men inget win10

Permalänk
Medlem

Windows 7 update hittar inga fler uppgraderingar. Men inget win10

Hej

Håller på att installera om systerns dator och windows update har hållt på med en massa uppgraderingar MEN nu har den stoppat
Den säger att det senaste är installerat. Men det är det ju INTE eftersom win10 inte har dykt upp ännu, jag installerade om en dator igår med Win7 med och då gick allt igenom ganska snabbt till win10

Ska man vänta eller finns det någon lösning?

Jag har testat MS fixit men hjälper inte.

Permalänk
Avstängd

Väntar fortfarande på att Windows 10 ska dyka upp på min Lenovo Yoga 1. Är nog för gammal dator för att prioteras. Men bra att de inte släpper förrän allt fungerar. Yoga 2 har fått sina.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

Väntar fortfarande på att Windows 10 ska dyka upp på min Lenovo Yoga 1. Är nog för gammal dator för att prioteras. Men bra att de inte släpper förrän allt fungerar. Yoga 2 har fått sina.

Fick den direkt på min Asus EEE pc som är från 2011.

Och nu när jag skriver detta dyker Win10 iconen upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Fick den direkt på min Asus EEE pc som är från 2011.

Och nu när jag skriver detta dyker Win10 iconen upp

Du behöver inte installera några uppdateringar eller vänta på att ikonen ska dyka upp. Använd bara Media Creation Tool.
http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Du behöver inte installera några uppdateringar eller vänta på att ikonen ska dyka upp. Använd bara Media Creation Tool.
http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Jo men behöver ju installera windows för att nyckeln ska registreras? Gjorde ju det misstaget på min dator och var tvungen att installera om win8 igen för att gå igenom win10 uppgraderingen,

Löste problemet med denna fix
////////////////////////
"Locate the registry key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]

It should exist, but if not, create it.

Create a new DWORD (32-bit) Value with Name = "AllowOSUpgrade” (without the quotes), and set the Value = 1 (0x00000001).

Once the registry key is modified, close and reopen the desktop Control Panel, go to Windows Update and check for updates. You should now be able to click the Get Started button to upgrade to Windows 10.
////////////////////////

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Jo men behöver ju installera windows för att nyckeln ska registreras? Gjorde ju det misstaget på min dator och var tvungen att installera om win8 igen för att gå igenom win10 uppgraderingen,

Löste problemet med denna fix
////////////////////////
"Locate the registry key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]

It should exist, but if not, create it.

Create a new DWORD (32-bit) Value with Name = "AllowOSUpgrade” (without the quotes), and set the Value = 1 (0x00000001).

Once the registry key is modified, close and reopen the desktop Control Panel, go to Windows Update and check for updates. You should now be able to click the Get Started button to upgrade to Windows 10.
////////////////////////

Jag har uppgraderat tre datorer med Media Creation Tool utan att ha de senaste Windows-uppdateringarna och de aktiverades korrekt. Metoden fungerar definitivt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Media Creation Tool'en frågar om du vill uppdatera datorn du kör de på eller en annan, I vilket fall som helst, så väljer du att uppdatera den dator du kör de på, Så kör den uppdateringen som vanligt, Fast utan WinUpdate.. Annars gör den en iso, Som du mountar, O när du kör den så uppdaterar den också o registrerar hos MS.. Så de spelar ingen roll hur man går tillväga, Sålänge man inte gör en Clean installation..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |