AMD A6-6400k 3.90GHz tillsammans med Gtx 970?

Permalänk
Medlem

AMD A6-6400k 3.90GHz tillsammans med Gtx 970?

Har precis skaffat mig ett Gtx 970 och undrar lite över det.
Processorn i min burk är ett AMD A6-6400k, och jag undrar hur bra dom fungerar tillsammans.
Kan köra spel som Shadow of mordor på ultra utan problem, men när det kommer till Cs:Go kommer jag knappt över 60 fps.
Kan det bero på processorn eller är det nått annat som spökar?

Tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av Moffezz:

Har precis skaffat mig ett Gtx 970 och undrar lite över det.
Processorn i min burk är ett AMD A6-6400k, och jag undrar hur bra dom fungerar tillsammans.
Kan köra spel som Shadow of mordor på ultra utan problem, men när det kommer till Cs:Go kommer jag knappt över 60 fps.
Kan det bero på processorn eller är det nått annat som spökar?

Tacksam för svar

Antagligen din processor. Testa att överklocka om du vill.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Det är en väldigt svag processor för ett GTX 970. 6400k är endast en 2-kärnig CPU som ibland beter sig lite som en 1-kärnig på grund av bulldozer arkitekturen. Skulle byta ut den omgående. En 4-kärnig AMD CPU är inte dyr. En Athlon X4 860K skulle nog göra susen, kostar 749kr på Inet.

Permalänk
Medlem

@Moffezz: Athlon X4 860K är en billig och bra uppgradering men du bör kolla om ditt modekort är kompatibel med denna processor innan du köper den, 840K kräver Socket FM2+ moderkort.

AMD Athlon X4 860K 3,7GHz Socket FM2+ Box http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2777349

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Det är en väldigt svag processor för ett GTX 970. 6400k är endast en 2-kärnig CPU som ibland beter sig lite som en 1-kärnig på grund av bulldozer arkitekturen. Skulle byta ut den omgående. En 4-kärnig AMD CPU är inte dyr. En Athlon X4 860K skulle nog göra susen, kostar 749kr på Inet.

Okej, vet inte så mycket om processorer så är väldigt tacksam för ditt svar Ska definitivt kolla upp ditt förslag.

Skrivet av janee:

@Moffezz: Athlon X4 860K är en billig och bra uppgradering men du bör kolla om ditt modekort är kompatibel med denna processor innan du köper den, 840K kräver Socket FM2+ moderkort.

AMD Athlon X4 860K 3,7GHz Socket FM2+ Box http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2777349

Okej, tack för ett snabbt svar och ska kolla upp alternativet