Permalänk

köpråd r9 380

Hej

Ska uppgradera mitt grafikkort till ett amd r9 380 4gb.
kommer att handla på netonnet och dom har msi för 2290kr och sapphire för 2490kr, har läst att många rekommenderar sapphire men undra om det är så pass mycket bättre att det motiverar att betala mer för detta. Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koppfeldt:

Hej

Ska uppgradera mitt grafikkort till ett amd r9 380 4gb.
kommer att handla på netonnet och dom har msi för 2290kr och sapphire för 2490kr, har läst att många rekommenderar sapphire men undra om det är så pass mycket bättre att det motiverar att betala mer för detta. Mvh

Jag vet att den kylaren från msi är mycket bra. Min kompis har den på sitt gtx 970. Men vet inte om det är relevant.
Kan inte talla för sapphire för vet inget om det kortet bäst att du kollar tester emellan dom korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koppfeldt:

Hej

Ska uppgradera mitt grafikkort till ett amd r9 380 4gb.
kommer att handla på netonnet och dom har msi för 2290kr och sapphire för 2490kr, har läst att många rekommenderar sapphire men undra om det är så pass mycket bättre att det motiverar att betala mer för detta. Mvh

Det som skiljer säg mest är väl sapphires rykte om sina grymma kylare, ingen aning hur r9 380 msi's 'är, har dock msi 980 själv och den är bra, vet dock inte om det är likadana.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2