Permalänk
Medlem

Köpråd Hemmabiopaket

Hej!

Skulle vilja köpa lite nytt ljud men kan inget om ljud typ.

Har kollat lite på detta paket Yamaha Rx-v479+ System one finns ju även med 3 olika förstärkare och med eller utan sub

Nån som vet om det är bra eller har nått annat tips? max pris är ca 6k, bor i lägenhet en 2a så behöver inget värsting ljud. OBS ska innehålla golvhögtalare!

Permalänk
Skrivet av d3nn05:

Hej!

Skulle vilja köpa lite nytt ljud men kan inget om ljud typ.

Har kollat lite på detta paket Yamaha Rx-v479+ System one finns ju även med 3 olika förstärkare och med eller utan sub

Nån som vet om det är bra eller har nått annat tips? max pris är ca 6k, bor i lägenhet en 2a så behöver inget värsting ljud. OBS ska innehålla golvhögtalare!

Jag lyssnade på de frontarna, de låter helt okej för sitt pris men jag köpte storebrorn H288F med 6.5 tums basar och 5 tums mellanregister och tycker att de låter bra. Subben är också helt okej, finns betydligt bättre men den hörs Tror faktiskt det blir svårt att slå det paketet iom att du får förstärkare, frontar + surround och sub för 6k.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Paketet utan bas kostar 500 mindre men basen är värd de 500kr va?

Permalänk

Jag rekommenderar ett begagnat system. Klart bättre ljud per krona och man slipper uppgradera så kort efter när man känner att man vill ha bättre. Dessa högtalare är inge vidare och mina stativhögtalare med 4" bas går djupare än subben som är länkad. Ovärt helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Jag vet att det här inte egentligen är trådrelevant, men i bästa välmening:

Köpråd, hemmabiopaket.
Det är två ord, inte fyra.

Lycka till med köpet! Mvh

Permalänk
Skrivet av d3nn05:

Paketet utan bas kostar 500 mindre men basen är värd de 500kr va?

Jag tycker i allafall att subben är värd 500kr. Jag har 12 tummaren och tycker att den var värd pengarna, men det är upp till var och en vad de föredrar.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergggren:

Jag rekommenderar ett begagnat system. Klart bättre ljud per krona och man slipper uppgradera så kort efter när man känner att man vill ha bättre. Dessa högtalare är inge vidare och mina stativhögtalare med 4" bas går djupare än subben som är länkad. Ovärt helt enkelt.

kommer nog inte köpa nått "bättre" på minst 5-10 år då jag inte har så stort intresse, vill bara ha nån som är snyggare/bättre än min gamla vanliga hemmabio med BDspelare med småhögtalare.

om man kollar blocket så är det dessa som finns i närheten nån av dessa som är bra?
Infinity prius förstärkaren är inte intressant då den ej har Wifi,BT eller DLNA samt för få HDMI ingångar

Proson, Jamo och Infinity
MDS,MDF
JBL,JAMO,JWS,Yamaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nn05:

kommer nog inte köpa nått "bättre" på minst 5-10 år då jag inte har så stort intresse, vill bara ha nån som är snyggare/bättre än min gamla vanliga hemmabio med BDspelare med småhögtalare.

om man kollar blocket så är det dessa som finns i närheten nån av dessa som är bra?
Infinity prius förstärkaren är inte intressant då den ej har Wifi,BT eller DLNA samt för få HDMI ingångar

Proson, Jamo och Infinity
MDS,MDF
JBL,JAMO,JWS,Yamaha

Tror garanterat vilket paket du än väljer blir det en uppgradering från nuvarande. Men kan tipsa om XTZ 95 serie är riktigt fint och XTZ 99 W10.16 subben är riktigt fin.

DEt du kan göra är helt enkelt köpa högtalarna och följer receiver med på köpet så kan du sälja den eller något och köpa egen (högtalarna går garanterat installera till en annan receiver). Men kolla så högtalarna har 6 eller 8 Ohm (Ohm står för trögheten så att säga kortfattat, inte med ljudet direkt egentligen). Men bättre med 8 Ohm just för det är enklare att driva.

Kan du så åk och lyssna på dom på blocket (så dom fungerar och låter okej).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tror garanterat vilket paket du än väljer blir det en uppgradering från nuvarande. Men kan tipsa om XTZ 95 serie är riktigt fint och XTZ 99 W10.16 subben är riktigt fin.

DEt du kan göra är helt enkelt köpa högtalarna och följer receiver med på köpet så kan du sälja den eller något och köpa egen (högtalarna går garanterat installera till en annan receiver). Men kolla så högtalarna har 6 eller 8 Ohm (Ohm står för trögheten så att säga kortfattat, inte med ljudet direkt egentligen). Men bättre med 8 Ohm just för det är enklare att driva.

Kan du så åk och lyssna på dom på blocket (så dom fungerar och låter okej).

hamnar ju runt 15k med de du rekomendera inget jag tänker lägga direkt

är det nån av dom du rekommenderar? känner knappt igen hälften av namen

Permalänk
Skrivet av d3nn05:

kommer nog inte köpa nått "bättre" på minst 5-10 år då jag inte har så stort intresse, vill bara ha nån som är snyggare/bättre än min gamla vanliga hemmabio med BDspelare med småhögtalare.

om man kollar blocket så är det dessa som finns i närheten nån av dessa som är bra?
Infinity prius förstärkaren är inte intressant då den ej har Wifi,BT eller DLNA samt för få HDMI ingångar

Proson, Jamo och Infinity
MDS,MDF
JBL,JAMO,JWS,Yamaha

Jag menar bara att det är synd att betala så mycket för dåliga högtalare.
Av dom du länkade är Infinitypaketet klart mest intressant. Och en receiver på det med funktionerna du vill ha så blir det kalas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nn05:

hamnar ju runt 15k med de du rekomendera inget jag tänker lägga direkt

är det nån av dom du rekommenderar? känner knappt igen hälften av namen

Kan ju fynda det på blocket tänkte jag mer I för sig såg jag ett paket för 2 år sen för 12.000kr ca med receiver, så inte jätte billigt det denne sålde.

Men kan ju ha tur att fynda. Så länge högtalarna är hela, så åldras inte högtalare nämnvärt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

finns inget billigt att köpa från utlandet? nån som vet nån bra sida?