Permalänk

Hemmagjord vejp-ställ i rostfritt Behöver fila upp hålen för juicen lite. Men det får bli senare när jag har ork.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Hemmagjord vejp-ställ i rostfritt Behöver fila upp hålen för juicen lite. Men det får bli senare när jag har ork.

http://i.imgur.com/UiB2l00.jpg
http://i.imgur.com/EbPLgH5.jpg

Snyggt! Nu har du en anledning till att köpa mer prylar också

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Snyggt! Nu har du en anledning till att köpa mer prylar också

Haha.. Jag såg det när jag fick alla prylarna på plats. Kan åtminstone börja att fylla på med lite juiceflaskor.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Vapemail!

Var tydligen slut på 24AWG så bad dem lägga i mer 26AWG istället.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Tjena gott folk!
Precis börjat vape:a, köpte mig ett subox mini starter-kit. Kör för tillfället en 70/30 juice. Har lite frågor:

1. Om man sitter och puffar lite då och då under dagen, borde jag stänga av den mellan rundorna eller har man den igång hela dagen?

2. Byggde ihop den medföljande mini-RBA:n med bomull etc, följde en youtube-guide. Den sprakar/knäpper rätt rejält när jag kör, men smakar bra, inget bränt etc. Är det normalt att den sprakar mycket eller har jag för mycket/ för lite bomull kanske?
(Körde 0.5ohm-OCC första dagarna och tyckte den funkade utmärkt, men blev sugen på att testa rba idag)

3. Är det nån fördel att köra rba istället för 0.5 ohm occ som satt i från början?

Tack på förhand

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem

Hej,
Kapar tråden och ställer ett par frågor.

En äldre bekant till mig bör inte röka längre och har funderat på e-cigg som ett mer hälsosamt alternativ.
Jag hade tänkt att plocka ihop lite okej startprylar åt honom, då han inte är särskilt internetkompatibel.

Själv har jag ingen koll på varken vaporizers eller vätskorna man köper.
Det sista jag vill är att han börjar andas ånga från någon hälsovådlig kinacocktail av kemikalier.

Kan ni hjälpa mig lite att komma igång?
Vilka vätskor är minst dåliga?
Finns det någon okomplicerad enhet med hygglig kvalitet?

Blir så dumt om batteriet tar slut efter några månader exempelvis.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sniglom:

Hej,
Kapar tråden och ställer ett par frågor.

En äldre bekant till mig bör inte röka längre och har funderat på e-cigg som ett mer hälsosamt alternativ.
Jag hade tänkt att plocka ihop lite okej startprylar åt honom, då han inte är särskilt internetkompatibel.

Själv har jag ingen koll på varken vaporizers eller vätskorna man köper.
Det sista jag vill är att han börjar andas ånga från någon hälsovådlig kinacocktail av kemikalier.

Kan ni hjälpa mig lite att komma igång?
Vilka vätskor är minst dåliga?
Finns det någon okomplicerad enhet med hygglig kvalitet?

Blir så dumt om batteriet tar slut efter några månader exempelvis.

För någon som är äldre och inte behöver en massa lull lull så är nog Aspires Premium kit bästa valet ger en bra vape och är vansinnigt simpelt att använda.

http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...

Länkar till Liquid Voyage då som dels säljer kitet och deras juicer är väldigt populära och håller hög kvalitet.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

För någon som är äldre och inte behöver en massa lull lull så är nog Aspires Premium kit bästa valet ger en bra vape och är vansinnigt simpelt att använda.

http://liquidvoyage.eu/index.php?id_product=31&controller=pro...

Länkar till Liquid Voyage då som dels säljer kitet och deras juicer är väldigt populära och håller hög kvalitet.

Tack för bra svar.

Då passar jag på att ställa ett par frågor till
När man köper vätska, hur mycket går det åt? Vad motsvarar 100ml i paket med cigg?
Hur mycket nikotin ska man ha i för att motsvara ett paket "vanliga" ciggaretter?
Bör jag veta något om fördelningen VG/PG?

Slutligen, finns det någon "okej" billigare enhet att börja med för att testa?
På vilka sätt kommer den vara sämre?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sniglom:

Tack för bra svar.

Då passar jag på att ställa ett par frågor till
När man köper vätska, hur mycket går det åt? Vad motsvarar 100ml i paket med cigg?
Hur mycket nikotin ska man ha i för att motsvara ett paket "vanliga" ciggaretter?
Bör jag veta något om fördelningen VG/PG?

Slutligen, finns det någon "okej" billigare enhet att börja med för att testa?
På vilka sätt kommer den vara sämre?

La av "cold turkey" när jag fick hem mitt aspire premium kit för ett antal månader sedan, så ja, rekommenderar det kittet också. Att skaffa något billigare tror jag inte på slutar nog oftast med att man inte blir nöjd och fortsätter med analoga. Körde 18mg nikotin, för att få en rökare att sluta så tror jag 18 eller minst 12mg är bra att starta med på en mtl enhet. mtl "mouth to lung" innebär att man röker precis som med vanliga cigaretter dvs först drar in i munnen och sen drar ner i lungorna dvs "halsbloss".
Subohm och "direct lung inhale" osv är något som ev. kommer senare. Svårt att svara på vad 100ml e-juice motsvarar i antal paket cigg.. men åtminstone en limpa eller två om man kör aspire kittet skulle jag säga. Skulle rekommendera att starta med RY4 eller Signature om ni beställer juice från liquid voyage, något som påminner om analoga cigg.
"Bör jag veta något om fördelningen VG/PG?" Om ni beslutar er för att köpa aspire kittet så kör en blandning med max 70vg skulle jag säga. LV juicer är 70/30 vg/pg så de funkar perfekt.
"Blir så dumt om batteriet tar slut efter några månader exempelvis." laddas precis som en mobiltelefon med USB. Behövs laddas varje dag om den används normalt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av safarisoya:

Hemmagjord vejp-ställ i rostfritt Behöver fila upp hålen för juicen lite. Men det får bli senare när jag har ork.

http://i.imgur.com/UiB2l00.jpg
http://i.imgur.com/EbPLgH5.jpg

Trevligt, tar du emot beställningar?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sniglom:

Tack för bra svar.

Då passar jag på att ställa ett par frågor till
När man köper vätska, hur mycket går det åt? Vad motsvarar 100ml i paket med cigg?
Hur mycket nikotin ska man ha i för att motsvara ett paket "vanliga" ciggaretter?
Bör jag veta något om fördelningen VG/PG?

Slutligen, finns det någon "okej" billigare enhet att börja med för att testa?
På vilka sätt kommer den vara sämre?

Angående hur mycket vätska det går åt så beror det ju helt på hur mycket man har rökt innan jag gick från en ask John Silver utan filter om dagen till ca 100ml 18mg i månaden.

Nikotinet bör ligga mellan 12-18mg beroende på hur mycket man rökte. 18mg brukar passa dom som rökt en ask om dagen

Angående Vg/Pg så kan man generellt säga ett juice med väldigt hög VG ger stora moln men mindre riv i halsen eller Throat Hit på vapiska . Hög pg ger mindre moln men mera riv i halsen.

och slutligen så finns det mycket billigare saker att köpa men det är inget jag skulle rekomendera till någon som verkligen är seriös och vill sluta med cigaretterna. Skillnaderna på de billigaste kiten VS saker som Aspire kitet är helt enkelt att Aspire kitet ger en nybliven vapare en tillfredställande upplevelse och gör det mycket lättare att sluta vilket de billigaste kiten absolut inte gör. Kort och gott det är absolut 100% värt pengarna att lägga ett par hundringar extra och bli av med stinkpinnarna för gott.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

ZOiD'ens häxblanningar

Hemkört var det här !

Vänster till höger på bilden.

Blåbär, Custard/vanilj, Gröna äpplen, Passions frukt, Mango, Tobak/menthol, Citron/menthol, Björnbär, Indulge , RY4.

Samtliga blandningar ligger på 70/30 vg/pg 6mg/ml nikotin (Jag kör messt dripper).

Favoriten hitills är Citrus/menthol blandningen (F.U.C.K från German flavours)..smakar som gula vingummin blandat med icemint karameller.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Hur ofta behöver ni byta förångarhuvud? Förstår att det beror på hur mycket man röker, men jag försöker få någon uppfattning alls. Om 100ml motsvarar 1-2 limpor, hur många gånger behöver man byta förångarhuvud per 100ml?

Skrivet av retro123:

"Blir så dumt om batteriet tar slut efter några månader exempelvis." laddas precis som en mobiltelefon med USB. Behövs laddas varje dag om den används normalt.

Missförstånd! Jag menade att det laddningsbara batteriet blir gammalt och knappt tar laddning. Är alldeles för vanligt på många mindre kända produkter med laddningsbara batterier.

Skrivet av retro123:

Körde 18mg nikotin, för att få en rökare att sluta så tror jag 18 eller minst 12mg är bra att starta med på en mtl enhet. mtl "mouth to lung" innebär att man röker precis som med vanliga cigaretter dvs först drar in i munnen och sen drar ner i lungorna dvs "halsbloss".

Skrivet av [WP@]Wolverine:

Nikotinet bör ligga mellan 12-18mg beroende på hur mycket man rökte. 18mg brukar passa dom som rökt en ask om dagen

Ok!

Skrivet av [WP@]Wolverine:

Angående hur mycket vätska det går åt så beror det ju helt på hur mycket man har rökt innan jag gick från en ask John Silver utan filter om dagen till ca 100ml 18mg i månaden.

Skrivet av retro123:

Svårt att svara på vad 100ml e-juice motsvarar i antal paket cigg.. men åtminstone en limpa eller två om man kör aspire kittet skulle jag säga.

Förstår att det är svårt att ge ett perfekt svar, ville mest få en ungefärlig uppfattning, hade ingen aning om 100ml var 2 cigg eller 2 limpor liksom. Nu vet jag att det motsvarar ett gäng med paket åtminstone, sen om det är

Skrivet av retro123:

Skulle rekommendera att starta med RY4 eller Signature om ni beställer juice från liquid voyage, något som påminner om analoga cigg.

Tack.

Skrivet av retro123:

Angående Vg/Pg så kan man generellt säga ett juice med väldigt hög VG ger stora moln men mindre riv i halsen eller Throat Hit på vapiska . Hög pg ger mindre moln men mera riv i halsen.

Jag förstår, är 70/30 lämpligt att starta på eller borde jag leta 50/50 för att få något mer likt vanliga cigg?

Skrivet av retro123:

Att skaffa något billigare tror jag inte på slutar nog oftast med att man inte blir nöjd och fortsätter med analoga.

Skrivet av [WP@]Wolverine:

och slutligen så finns det mycket billigare saker att köpa men det är inget jag skulle rekomendera till någon som verkligen är seriös och vill sluta med cigaretterna. Skillnaderna på de billigaste kiten VS saker som Aspire kitet är helt enkelt att Aspire kitet ger en nybliven vapare en tillfredställande upplevelse och gör det mycket lättare att sluta vilket de billigaste kiten absolut inte gör. Kort och gott det är absolut 100% värt pengarna att lägga ett par hundringar extra och bli av med stinkpinnarna för gott.

Jag förstår. Tänkte inget som var "mycket billigare", får inte vara "billig skit". Håller helt med om att det förstör hela grejen. Ville få en uppfattning om det fanns billigare grejer som fortfarande var okej. Finns det inget billigare alternativ är som är okej, så får han starta med aspire.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Skrivet av retro123:

Trevligt, tar du emot beställningar?

Övertalar du min chef så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Proffsmoddare

Fyfan nu är Vapemailhypen på absolut topp!!

Imorrn får jag min andra äkta Rosev2 med stumpy kit och bellcap samt min Lost Vape Efusion DNA200. Det är sjukt att fortfarande efter 2 år av vaping att man är som en liten unge dagen innan julafton vare gång det vankas vapemail

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Fyfan nu är Vapemailhypen på absolut topp!!

Imorrn får jag min andra äkta Rosev2 med stumpy kit och bellcap samt min Lost Vape Efusion DNA200. Det är sjukt att fortfarande efter 2 år av vaping att man är som en liten unge dagen innan julafton vare gång det vankas vapemail

Härligt!

Kort fråga på det;

Vad är skillnaden på en Rose jämfört med typ Kayfun och Orchid? Det jag är ute efter är egentligen bara att det ska kännas så likt en cigg som möjligt när man tar ett bloss, vilket min Kayfun gör med bravur, men man vill ju alltid prova nya grejer!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Fuzzmeister:

Härligt!

Kort fråga på det;

Vad är skillnaden på en Rose jämfört med typ Kayfun och Orchid? Det jag är ute efter är egentligen bara att det ska kännas så likt en cigg som möjligt när man tar ett bloss, vilket min Kayfun gör med bravur, men man vill ju alltid prova nya grejer!

Största skillnaden är smaken den levererar den har ett tight airflow så det är absolut inget för cloudchaser/supersubohm subben Rose hadlar om 100% smak och gör sig bäst med byggen över 1ohm. Själv kör jag mina runt 1,3ohm och 18watt där ger rose mig mitt Smaknirvana

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Hej! Är helt ny på det här. Har köpt en billig CE4 e-cigg. Vart köper jag mest prisvärd smak? Är det någon speciell typ som rekommenderas?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Hej! Är helt ny på det här. Har köpt en billig CE4 e-cigg. Vart köper jag mest prisvärd smak? Är det någon speciell typ som rekommenderas?

Det beror på vad du gillar för smaker, frukt, custard m.m. Jag brukar hänvisa till Liquid Voyage. Underbart god juice och inte alltför dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Hej! Är helt ny på det här. Har köpt en billig CE4 e-cigg. Vart köper jag mest prisvärd smak? Är det någon speciell typ som rekommenderas?

Messt prisvärt är å blanda eget ...det är varken svårt eller tidskrävande dock går det en helvetes massa stålar på smaker å blandningar av ditton innan man hittar vad man gillar.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Håller med. Blandar också själv (y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Messt prisvärt är å blanda eget ...det är varken svårt eller tidskrävande dock går det en helvetes massa stålar på smaker å blandningar av ditton innan man hittar vad man gillar.

Fortfarande Liquid Voyage som gäller? Eller är du sugen på att sälja nån smak du själv blandat?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Skrivet av ASUSG15:

Fortfarande Liquid Voyage som gäller? Eller är du sugen på att sälja nån smak du själv blandat?

Prova www.bluedotvapors.com

Sjukt billig juice som håller toppkvalité! Jag har testat nästan hela lineupen och det är bara en juice som inte passade mig.
Dessutom fri frakt över 50 Dollar. Glöm inte koden reddit10 så får du 10% rabatt också.

CTC cereal, Spring Honeysuckle, Convicted Melons och Milk of the poppy är mina favoriter. Klockrena!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fuzzmeister:

Prova www.bluedotvapors.com

Sjukt billig juice som håller toppkvalité! Jag har testat nästan hela lineupen och det är bara en juice som inte passade mig.
Dessutom fri frakt över 50 Dollar. Glöm inte koden reddit10 så får du 10% rabatt också.

CTC cereal, Spring Honeysuckle, Convicted Melons och Milk of the poppy är mina favoriter. Klockrena!

Tackar för tipset! Får provas så småningom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZOiDVOiD:

Messt prisvärt är å blanda eget ...det är varken svårt eller tidskrävande dock går det en helvetes massa stålar på smaker å blandningar av ditton innan man hittar vad man gillar.

Ni som blandar eget här kör ni med färdigblandad "basvätska" d.v.s. PG/VG med nikotin iblandat eller köper ni allt separat? Var köper man bra nikotin ifrån?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Fyfan nu är Vapemailhypen på absolut topp!!

Imorrn får jag min andra äkta Rosev2 med stumpy kit och bellcap samt min Lost Vape Efusion DNA200. Det är sjukt att fortfarande efter 2 år av vaping att man är som en liten unge dagen innan julafton vare gång det vankas vapemail

Nu vill vi ha vape-mail bilder!
(och en snabbrecension)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sniglom:

Jag förstår, är 70/30 lämpligt att starta på eller borde jag leta 50/50 för att få något mer likt vanliga cigg

70/30 VG/PG blir nog bra, gå inte högre med VG än så om du ska köra aspire kittet eller något annat som inte är subohm. Tänk på att i början så hostar nästan alla som provar "e-cigg", efter en kortare invänjningsperiod så vänjer sig halsen. Om man dessutom slutar röka vanliga cigg samtidigt så kommer man göra sig av med slem och flimmerhår kommer börja växa ut igen, så att få lite halsont och spotta slem ett tag är något som egentligen bara är positivt. Händer alla som slutar röka vare sig man börjar vejpa eller inte. Betyder att lungorna återhämtar sig. Gäller bara att inte ge upp den första veckan eller så.

Permalänk
Avstängd

"E-cigaretter" jäkla dåligt namn för att inhalera VG/PG med eventuella smaktillsatser och ev. nikotin. Förslag på andra namn på svenska. Speciellt i dessa tider då "vaping" hänger på en skör tråd så borde det vi sysslar med associeras med tobakscigaretter så lite som möjligt.. På jobbet säger jag t.e.x. "jag går ut och "vejpar"" vägrar säga "jag går ut och röker".. Känns inte helt bekvämt att slänga sig med "svengelska" som låter löjligt om man är över arton men har inget val.. Förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ni som blandar eget här kör ni med färdigblandad "basvätska" d.v.s. PG/VG med nikotin iblandat eller köper ni allt separat? Var köper man bra nikotin ifrån?

Separat, lubrisolve@ebay för vg/pg, finns även på pgw.se men lubri är billigare i större kvantiteter, dessutom litar jag inte på pgw eftersom dom inte ens satte på kapsylerna rätt, flaskorna läckte och det gör i sin tur att VGn suger upp fukt från luften och blir utspädd.

Håller själv på med att hitta det bästa nikotinet EU, darkstar ska vara bra om du har bråttom till att köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spelaspel:

Separat, lubrisolve@ebay för vg/pg, finns även på pgw.se men lubri är billigare i större kvantiteter, dessutom litar jag inte på pgw eftersom dom inte ens satte på kapsylerna rätt, flaskorna läckte och det gör i sin tur att VGn suger upp fukt från luften och blir utspädd.

Håller själv på med att hitta det bästa nikotinet EU, darkstar ska vara bra om du har bråttom till att köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, tackar, är 7.2% nikotin något man ska handskas försiktigt med, även med att få det på huden? Antar att utspädd med VG (självklart om man vill tillverka max vg) är bäst eller spelar det någon roll annars vilken man väljer?