Chilli rear ut DX-racingstolar (Utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

@KKay: klicka på ordernumret i mailen.

Hittade, tack. Vecka för 43 står det för mig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Den jag köpte som verkar vara en gammal D-series ser ut att kosta 2700 kr på netonnet. Det är i den prisklassen dessa stolar brukar ligga.

Tycker inte du Trademax verkar under all kritik när det kommer till recensioner?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Tycker inte du Trademax verkar under all kritik när det kommer till recensioner?

Jo jag har sett deras omdömen, men tar en chansning helt enkelt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vill gärna ha tips på vilken stol man skall beställa, väger 93kg och 183 cm lång.

Tack i förväg

Permalänk
Skrivet av KKay:

Hittade, tack. Vecka för 43 står det för mig.

Står vecka 41 för mig men det känns inte så troligt.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

vecka 42 för mig och brodern! Kan ju vara beroende vart man bor i landet också!
Ska bli roligt att få hem dom!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Beställer folk från Trademax eller Chilli?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Tycker inte du Trademax verkar under all kritik när det kommer till recensioner?

Vad är det du är rädd för ska hända?

Var rationell här nu, du kommer få din produkt om du beställer, sedan kan jag tänka mig att det kan ta tid, men kommer lär den ju göra, annars blir det återbetalning, och hursomhelst lär någon knappast hitta en DXracer för 900 spänn snart igen så möjligheten att det tar extra tid kanske är värd ca 2000 kr?

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Beställer folk från Trademax eller Chilli?

Jag beställde från Trademax. Kan verkligen inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad whatsoever.

Visa signatur

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Permalänk
Medlem

Du som känner dig så säker. Vad tror du, vågar man köra direktbetalning?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Blev en Silverstone, dags för gamla "Markus" att gå i pension. ; )

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Du som känner dig så säker. Vad tror du, vågar man köra direktbetalning?

Jag betalade direkt, då har man något att kräva mot : )

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Vart ser ni er beräknade leverans? Hittar inget om det i mailet
Hur fungerar det med hemleveransen? Brukar DHL ringa på mobilen? Bor i lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Vart ser ni er beräknade leverans? Hittar inget om det i mailet
Hur fungerar det med hemleveransen? Brukar DHL ringa på mobilen? Bor i lägenhet.

I mitt mail från Chilli är länken under "Följ status på din order:"

DHL ringer dig innan och bestämmer tid tillsammans med dig. Var beredd på att du inte får någon bärhjälp eller kvällsleverans utan extra betalning för detta

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Vart ser ni er beräknade leverans? Hittar inget om det i mailet
Hur fungerar det med hemleveransen? Brukar DHL ringa på mobilen? Bor i lägenhet.

Öppna mailet med orderbekräftelsen och "Klicka här för att se aktuell status på din order"

Visa signatur

Corsair Graphite 380T Mini-ITX | ASUS H81I-PLUS | Intel Core i5-4460 | GeForce GTX 960 2GB | HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB | HyperX Fury SSD 240GB 2,5" | Cooler Master G650M, 650W PSU

Permalänk

Det blev en Silverstone, äntligen kan man spendera tvåsiffriga timmar framför datorn, varje dag!

Som om jag inte gjorde det tidigare...

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Inte sett Drift Advance någonstans, men jag gissar på att de la till hålen på den nya D-modellen. Fick bekräftat av DXracer att den som kallas för Silverstone är en gammal modell som utgått.
Allt stämmer in förutom just benen.

Enligt den information jag hittat så är Silverstone, eller D series, lämplig för de som är mellan 165 och 180 cm med en maxvikt på 120kg.

Hmm trodde det var 180-190cm. Får hoppas den inte blir för liten då jag är 1.87

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Det blir en av läder stolarna i alla fall, kolla på dxracer länkarna så ser du vilken du tror passar.

Skrivet av Aeig:

Jag köpt en Silverstone, ser ut som det är skinn och att allt medföljer, får hålla tummarna : )

Det är inte skinn, det är plast i alla verkar det som. PU = Polyuretan = plast.

§5 /moderator
Permalänk
Skrivet av KKay:

I mitt mail från Chilli är länken under "Följ status på din order:"

DHL ringer dig innan och bestämmer tid tillsammans med dig. Var beredd på att du inte får någon bärhjälp eller kvällsleverans utan extra betalning för detta

Nice, lär väl dock inte vara så jäkla tung att bära in

Permalänk
Medlem

Här kommer jag med ännu ett inlägg om datorstolar, men förhoppningsvis så finns det ett visst diskussionsvärde...

Jag fick ännu ett mail av DXracer Europe. De skriver att någon som köpt från Chilli varit i kontakt med dom och berättat att han fått en helt annan stol än vad han beställt. Vet ej vad han fått för stol ännu.
Så DXracer rekommenderade att jag kontaktade Chilli/Trademax och be dom bekräfta vilken stol det rör sig om innan beställning.
Jag ringde och avbokade med en gång.
DXracer hade tidigare bekräftat för mig att dom var äkta, men de utgick nog bara från att bilderna var korrekt.

Det verkar som att det kan röra sig om en scam.

Greetings,

We sell all of our chairs with armrests and pillows, but I can't speak for Chilli.

On a sidenote, a Chilli-customer reached out to us yesterday and explained that he received a completely different chair than the DXRacer he ordered from them.

My advice would be to contact Chilli to verify that it's a genuine DXRacer-chair (with armrest and pillows) before ordering with them.

Edit: Frågade om de visste vad han fått för stol.

Greetings,

We have no clue, really. We just heard about this yesterday so it's news for us!

Edit: Det kan ju mycket väl vara så att de råkat skicka fel stol också, men jag tar inga chanser med ett företag som Trademax.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Här kommer jag med ännu ett inlägg om datorstolar, men förhoppningsvis så finns det ett visst diskussionsvärde...

Jag fick ännu ett mail av DXracer Europe. De skriver att någon som köpt från Chilli varit i kontakt med dom och berättat att han fått en helt annan stol än vad han beställt. Vet ej vad han fått för stol ännu.
Så DXracer rekommenderade att jag kontaktade Chilli/Trademax och be dom bekräfta vilken stol det rör sig om innan beställning.
Jag ringde och avbokade med en gång.
DXracer hade tidigare bekräftat för mig att dom var äkta, men de utgick nog bara från att bilderna var korrekt.

Det verkar som att det kan röra sig om en scam.

Greetings,

We sell all of our chairs with armrests and pillows, but I can't speak for Chilli.

On a sidenote, a Chilli-customer reached out to us yesterday and explained that he received a completely different chair than the DXRacer he ordered from them.

My advice would be to contact Chilli to verify that it's a genuine DXRacer-chair (with armrest and pillows) before ordering with them.

Edit: Frågade om de visste vad han fått för stol.

Greetings,

We have no clue, really. We just heard about this yesterday so it's news for us!

Edit: Det kan ju mycket väl vara så att de råkat skicka fel stol också, men jag tar inga chanser med ett företag som Trademax.

Bör även tilläggas att jag just läst igenom deras köpvillkor och det där med Fri retur är något jag undrar över och rekommenderar alla att kontrollera med dem, för följande står på deras sida, kommer själv kontakta dem och fråga om nedan;

"Fri retur

Öppet köp
Chilli erbjuder er som beställt varor på vår hemsida eller i butik kostnadsfri retur om ni ångrar ditt köp inom 3 dagar. En vara kan dock returneras i upp till 14 dagar mot en avgift 795kr för produkter som är hemlevererade eller 195kr för produkter som är levererade till servicepoint. Detta gäller efter mottagen leverans, förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett i originalemballage samt med kvitto. Om man är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i säljbart skick, alltså oanvänd, och i originalemballage."

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Får väl skäll nu när jag skriver om dessa stolar igen, men såg att priserna nu ligger på strax under 2000 pengar på chilli och trademax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Bör även tilläggas att jag just läst igenom deras köpvillkor och det där med Fri retur är något jag undrar över och rekommenderar alla att kontrollera med dem, för följande står på deras sida, kommer själv kontakta dem och fråga om nedan;

"Fri retur

Öppet köp
Chilli erbjuder er som beställt varor på vår hemsida eller i butik kostnadsfri retur om ni ångrar ditt köp inom 3 dagar. En vara kan dock returneras i upp till 14 dagar mot en avgift 795kr för produkter som är hemlevererade eller 195kr för produkter som är levererade till servicepoint. Detta gäller efter mottagen leverans, förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett i originalemballage samt med kvitto. Om man är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i säljbart skick, alltså oanvänd, och i originalemballage."

Då menas väl att man har fri retur tre dagar och sen har man öppet köp (som kostar 800 kr)?

Skrivet av seal33:

Får väl skäll nu när jag skriver om dessa stolar igen, men såg att priserna nu ligger på strax under 2000 pengar på chilli och trademax.

De har även tagit bort t.ex Silverstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meriax:

Då menas väl att man har fri retur tre dagar och sen har man öppet köp (som kostar 800 kr)?

De har även tagit bort t.ex Silverstone.

Ja det är tre dagar efter mottagen leverans. Bara att öppna försiktigt och se om det är rätt stol eller inte direkt när man får den.

"Detta gäller efter mottagen leverans, förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett i originalemballage samt med kvitto."

Ringde själv Chilli nyss och han jag pratade med var väldigt hjälpsam. Han lovade mig att det var DX-racerstolar (Både han och en annan person jag fick prata med) och skickade även denna länk till mig. Där står det vilken modell varje stol är. Gamla länkar men det är samma stolar. (Jag frågade iofs "bara" om Silverstone och Mantorp då jag och tjejen beställde en varsin)

https://www.facebook.com/chilliab/posts/629297217143950

Sen får man ju tro vad man vill ändå men jag väljer att chansa. Betalar med Klarna faktura när jag fått hem stolarna och är de inte okej skickas de tillbaka med DHL kostnadsfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Skrivet av Gavelinus:

Ringde själv Chilli nyss och han jag pratade med var väldigt hjälpsam. Han lovade mig att det var DX-racerstolar (Både han och en annan person jag fick prata med) och skickade även denna länk till mig. Där står det vilken modell varje stol är. Gamla länkar men det är samma stolar. (Jag frågade iofs "bara" om Silverstone och Mantorp då jag och tjejen beställde en varsin)
om"]m.sweclockers.com[/url][/size]

Det känns ju bra Om det nu skulle vara så att du har fått fejkstolar så borde man ju kunna anmäla de för falsk marknadsföring eller liknande, speciellt när de har försäkrat dig om att de är äkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Ja det är tre dagar efter mottagen leverans. Bara att öppna försiktigt och se om det är rätt stol eller inte direkt när man får den.

"Detta gäller efter mottagen leverans, förutsatt att produkten returneras omonterad, komplett i originalemballage samt med kvitto."

Ringde själv Chilli nyss och han jag pratade med var väldigt hjälpsam. Han lovade mig att det var DX-racerstolar (Både han och en annan person jag fick prata med) och skickade även denna länk till mig. Där står det vilken modell varje stol är. Gamla länkar men det är samma stolar. (Jag frågade iofs "bara" om Silverstone och Mantorp då jag och tjejen beställde en varsin)

https://www.facebook.com/chilliab/posts/629297217143950

Sen får man ju tro vad man vill ändå men jag väljer att chansa. Betalar med Klarna faktura när jag fått hem stolarna och är de inte okej skickas de tillbaka med DHL kostnadsfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det såg ju rätt legitimt ut då. Speciellt med tanke på att de verkar haft detta pris förut enligt en av bilderna på FB.

Bra att det här fick en egen tråd också!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

en dum fråga kanske, men chili o trademax e väl samma skit? eller?
beställde sj från trademax eftersom silverstone va slut på chili :/

Permalänk
Skrivet av Godsfist:

en dum fråga kanske, men chili o trademax e väl samma skit? eller?
beställde sj från trademax eftersom silverstone va slut på chili :/

Om inte jag missminner mig så äger Trademax Chilli./Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Om inte jag missminner mig så äger Trademax Chilli./Robin

Korrekt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

tack båda för era snabba svar!!