Vilken vinterjacka kör du på i vinter?

Permalänk
Medlem

fick hem denna i veckan är varm och skön har inte köpt ny jacka på evigheter så nu var det dags alla fall.

http://se.zoovillage.com/productdetail/112107-Davmen_black_do...

Permalänk
Medlem

Jag kör north bend och är nöjd med vinterjackan. Klarar -20 dock med underställ och t-tröja och långärmat, går det något lägre börjar ryggen bli sval(alltså jackan klarar inte mer). Då är ju så klart termobyxor självklarhet om man är ute längre stunder.

Dock har jag mer bekymmer med 7 till 0 ca, har en skaljaka från Meklinley och fleesen är den kalaste jag haft. Vinterjaken blir för varm och opraktiskt över 0 grader.

Så för mig är det bättre med 5 minus än 5 plus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Allt från skaljacka till dunjacka, beroende på hur kallt det är.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

fick hem denna i veckan är varm och skön har inte köpt ny jacka på evigheter så nu var det dags alla fall.

http://se.zoovillage.com/productdetail/112107-Davmen_black_do...

Den såg riktigt skön ut Lite för dyrt för mig dock

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Jag har lite olika jackor. Då man bor i Stockholm så är det inte så mycket man behöver vara utomhus om man inte måste..

Men en rock från Boomerang som jag köpte för några år sen om jag inte behöver vistas så länge utomhus. Sen har jag en varmare jacka som jag köpte på JC förra året för 300kr.

Sen om det är riktigt varmt och trevligt (för att vara vinter) så kör jag på en skaljacka av något slag

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tja här i Skåne blir det aldrig vinter och jag fryser typ aldrig.
Jag kör på samma som förra året, en vindjacka. Duger mer än väl

T-shirt / tunn tröja under.

Hatar klumpiga jackor dessutom, usch

Permalänk
Avstängd

Kör på min Barbour jacka. Skulle det dock bli kallare än -10 åker peak jackan fram. Äckligt varm.
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/barbour-international-o...

Permalänk
Medlem

Kör med dunväst, ulltröja och underställ. Älskar när kylan biter tag i kroppen, då vet man att man lever

Permalänk
Medlem

Kör min Fjällis http://www.fjallraven.se/greenland-winter-jacket tills det blir riktigt kallt, vilket det inte riktigt blir. Men skulle det vara svinigt kallt så åker väl Goose jackan fram, Heli Artic, riktigt varmt, typ så att jag kan vara naken under den

Permalänk
Sötast

Helt sjukt!

Det finns alltså människor som lägger flera tusen kronor på lite tyg alltså, trodde de mest hängde där på galgarna för utsmyckning i butikerna eller något.

Undrar vinsten de gör på en sån jacka, materialet lär väl ligga på ett par hundra kronor, så säljes de för 7papp!

Not bad!

Själv köper jag nog första bästa jacka för ett par hundralappar som ser ut att kunna värma mig genom vintern.

Permalänk
Medlem

@Allexz: Välkommen till verkligheten Köper man rätt jacka så räcker den 15-30 år.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Varför ska folk köpa så jävla dyra jackor? finnns ingen vits med det.

Vad är dyrt?

I februari 2003 köpte jag en midjekort dunjacka från J Lindeberg på rea, den var sänkt från 2995 kr till 750 kr, använde den flitigt och den såg bra ut 10 år senare. Den var dyr egentligen även om inte jag betalade så mycket. Ibland går kvalitet och pris hand i hand, ibland inte. Men denna gång gjorde det det.

Idag har jag en parkas, även den från J Lindeberg. Återigen köpt på rea, gav 2000 kr för jackan vilket var halva priset. Den värmer bra, känns välgjord och har ett tidlös utseende. Kommer alltså kunna ha den många år.

I somras fyndade jag en duffel från Gloverall, gav drygt 1100 kr, den var sänkt med 75%. Känns billigt för ett plagg som kan följa mig i 20+ år.

Kontentan, köp kvalitetsplagg i klassiskt snitt på rea. Du får den högsta kvaliteten till samma pris som en billig vinterjacka som bara håller 3-4 år.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Jag kan varmt rekommendera(pun intended) en Elvine om man gillar stilen. Har aldrig haft en bekvämare och varm vinterjacka. Säljs nog på MQ och Carlings.

http://shop.elvine.se/sv/product/998/lee

Var det någon som sa Carling? Här är jag!

OT: Jag har för tillfället ingen vinterjacka, tror jag växt ur min svarta dunjacka från Inter Sport. Så ska hålla ett öga på denna tråd så kanske man hittar något snyggt och varmt

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk

Till vardags nyttjar jag min Norröna /29 Dri2 Coat, mest för att jag tycker den är förbannat snygg. Finns varmare jackor helt klart, men jag föredrar alla gånger att bygga lager om det skulle behövas, än att ha en supervarm tjock jacka det inte går att röra sig i.

Är det busväder tar jag på mig någon skaljacka istället och nyttjar även då lagerprincipen såklart vid behov.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Har en mörkgrön Fjällrävenjacka (ej den längre kappan) om vintrarna. Mer mainstream blir det inte

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Allexz:

Helt sjukt!

Det finns alltså människor som lägger flera tusen kronor på lite tyg alltså, trodde de mest hängde där på galgarna för utsmyckning i butikerna eller något.

Undrar vinsten de gör på en sån jacka, materialet lär väl ligga på ett par hundra kronor, så säljes de för 7papp!

Not bad!

Själv köper jag nog första bästa jacka för ett par hundralappar som ser ut att kunna värma mig genom vintern.

"Helt sjukt! Det finns alltså människor som lägger flera tusen kronor på lite kretskort alltså!"

Man ska nog inte döma människor för för vad de spenderar på kläder när man själv köper elektronik för flera tusen
Om du bara visste vad till exempel en i7:a kostar i ren materialkostnad skulle du nog storkna.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Finns rätt mycket att hitta på Stayhard, tycker de har ett riktigt bra utbud av snygga kläder. Jag tror min jacka jag köpte där ifrån sist får hänga med en säsong till Fodrad, varm och massor med fickor.

https://stayhard.se/h%C3%B6st-och-vinterjackor?sort=relevance

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Vad är dyrt?

I februari 2003 köpte jag en midjekort dunjacka från J Lindeberg på rea, den var sänkt från 2995 kr till 750 kr, använde den flitigt och den såg bra ut 10 år senare. Den var dyr egentligen även om inte jag betalade så mycket. Ibland går kvalitet och pris hand i hand, ibland inte. Men denna gång gjorde det det.

Idag har jag en parkas, även den från J Lindeberg. Återigen köpt på rea, gav 2000 kr för jackan vilket var halva priset. Den värmer bra, känns välgjord och har ett tidlös utseende. Kommer alltså kunna ha den många år.

I somras fyndade jag en duffel från Gloverall, gav drygt 1100 kr, den var sänkt med 75%. Känns billigt för ett plagg som kan följa mig i 20+ år.

Kontentan, köp kvalitetsplagg i klassiskt snitt på rea. Du får den högsta kvaliteten till samma pris som en billig vinterjacka som bara håller 3-4 år.

Jag skrev det i en annat inlägg, det är helt rätt att göra så som du skrivit. Everest skaljackan jag har nu har jag haft i runt 7-8 år funkar lika bra som när jag skaffa den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Fick tag i en Levis Down Mountain Parka på rea. Den verkar klara lite kyla och det sägs ju bli en riktigt kall vinter.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Kör på min gamla trotjänare sedan 4 år tillbaka. The North Face Himalayan Parka. Aldrig haft en skönare jacka
Köpte den på Intersport för ett antal år sen, 4 var bara en uppskattning. Ett rent impulsköp, nedsatt från 6000:- till 3000:- så jag slog till. Innan trodde jag nog aldrig att jag skulle lägga den summan på en jacka, lätt det enskilt dyraste klädinköpet dittills. Men i efterhand inser jag att det i många fall, självklart inte alla, så lönar det sig att lägga extra på ett plagg för att få kvalitet. Skulle nog kunna tänka mig att betala en 6-8000:- för en ny jacka av samma rang när den här väl pensioneras.

Visst kan det låta fjantigt med såna summor för vissa plagg, men ibland får man verkligen det man betalar för. Och mer därtill. Min jacka har överlevt oändliga antal timmar i skidbackar, vardagsslitage inne i stan med allt vad det innebär etc etc. Inte en skråma, dunet ligger fortfarande där det ska och har inte "klumpat"sig som det enligt min erfarenhet lätt gör på billigare jackor, dragkedjan och kardborrbanden som täcker fickorna, dragkedjan och ärmsluten är fortfarande som nya. Det är nog ett av områden på jackor som jag anser slits oerhört snabbt på plagg, nämligen kardborrbanden som ska dölja fickor, dragkedjan osv. Vet inte hur många plagg jag plöjt igenom där kardborrbanden bara efter några månader börjat släppa och allt blir som en stor klump eller vad man ska säga. Ingenting sitter på plats och det är allmänt bara irriterande.

Skulle jag mot all förmodan investera i en ny vinterjacka inom den närmaste tiden skulle jag nog kolla samma modell som jag har, fast av den aktuella årsmodellen så klart. Windstopper teknologi bla rimmar gott. Annars har jag länge letat länge efter en riktig kvalitetsrock. Gillar stora och tunga rockar, ju längre och tyngre desto bättre i min mening, det ska kännas att det är en rock man har på sig. Hade en äldre rock fram tills i år som jag sålde som var från antingen mitten av 70-talet alternativt början av 80-talet från en skräddare i Stockholm av vad jag kunde förstå. Den verkade vara gjord och sydd i sverige vitt jag förstod och vägde in på maffiga 7kg. Saknar det något enormt och ångrar innerligt att jag sålde den. Så därför har jag som sagt börjat leta efter en ersättare, kan tänka mig att lägga upp emot en 5000:- för en när jag väl hittar en. Har en så länge fastnat för 2 modeller av (jag vet vad ni kommer säga nu, överprisat, dålig kvalitet, innerstads/tattarmärke etc) Tiger Of Sweden. Närmare bestämt Dempsey och Leonard som modellerna heter. Jag låter er själva googla/binga upp bilderna då det nog tar upp en del plats här i tråden. Rockarna verkar göras i Litauen som många andra rockar tydligen, och inte i något billigt och barnarbetande asienland. Sen vet jag inte hur generösa arbetsvillkor just Litauen har, men dom tillhör ju EU så lite krav borde dom väl ha på sig.
Här är jackan jag använder mig av i alla fall efter all denna utläggning angående ämnet vars poäng är att jag tycker att det är värt att betala extra för kvalitet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Höjer stilnivån med en oljerock, Barbour Ashby. Slänger i ett foder när det blir minusgrader.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Vad är dyrt?

I februari 2003 köpte jag en midjekort dunjacka från J Lindeberg på rea, den var sänkt från 2995 kr till 750 kr, använde den flitigt och den såg bra ut 10 år senare. Den var dyr egentligen även om inte jag betalade så mycket. Ibland går kvalitet och pris hand i hand, ibland inte. Men denna gång gjorde det det.

Idag har jag en parkas, även den från J Lindeberg. Återigen köpt på rea, gav 2000 kr för jackan vilket var halva priset. Den värmer bra, känns välgjord och har ett tidlös utseende. Kommer alltså kunna ha den många år.

I somras fyndade jag en duffel från Gloverall, gav drygt 1100 kr, den var sänkt med 75%. Känns billigt för ett plagg som kan följa mig i 20+ år.

Kontentan, köp kvalitetsplagg i klassiskt snitt på rea. Du får den högsta kvaliteten till samma pris som en billig vinterjacka som bara håller 3-4 år.

Det här är ju intressant och inte minst tänkvärt. När skorna börjar kosta 6-10 kkr/par så får man sig också en tankeställare men det är det värt.

Bra kvalitet kostar (men det finns ju trots allt en gräns när extrapengen inte ger bättre kvalitet längre).

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Helt sjukt!

Det finns alltså människor som lägger flera tusen kronor på lite tyg alltså, trodde de mest hängde där på galgarna för utsmyckning i butikerna eller något.

Undrar vinsten de gör på en sån jacka, materialet lär väl ligga på ett par hundra kronor, så säljes de för 7papp!

Not bad!

Själv köper jag nog första bästa jacka för ett par hundralappar som ser ut att kunna värma mig genom vintern.

Har mina kläder dagligen när det är vinter.

Vid första anblicken kostar det mycket däremot när du har haft plagget i 3-5 år, fortfarande helt och varit räddaren i livet när det varit, kallt/regnigt/blåsigt, då är priset nada. Javisst finns det jackor som är rena märkesvaror, sedan finns det även jackor som är till för att utföra ett jobb utan att tänka på vädrets makter och dem jackor ställer högre krav på att klara av slitage/bekvämlighet.

Själv kör jag lite lager på lager principen. Är inte direkt något fan av dun utan föredrar fleece, ull och syntetmateriel som har bra andnings och isoleringsförmåga

Privat
Underställ - t-shirt - ull tröja - fodrad vinterjacka

Jobb
Underställ - microfleece - tjockare pilé jacka - regnjacka

Permalänk
Medlem

När det blir riktigt kallt åker en klassisk Fjällräven på

Annars en dunskaljacka från 8848 Altitude

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Har mina kläder dagligen när det är vinter.

Vid första anblicken kostar det mycket däremot när du har haft plagget i 3-5 år, fortfarande helt och varit räddaren i livet när det varit, kallt/regnigt/blåsigt, då är priset nada. Javisst finns det jackor som är rena märkesvaror, sedan finns det även jackor som är till för att utföra ett jobb utan att tänka på vädrets makter och dem jackor ställer högre krav på att klara av slitage/bekvämlighet.

Själv kör jag lite lager på lager principen. Är inte direkt något fan av dun utan föredrar fleece, ull och syntetmateriel som har bra andnings och isoleringsförmåga

Privat
Underställ - t-shirt - ull tröja - fodrad vinterjacka

Jobb
Underställ - microfleece - tjockare pilé jacka - regnjacka

Lager på lager är den bästa principen. Blir det för varmt är det lätt att få av ett lager t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

En kort väl fodrad grå rock från SOLID då det är skitkallt.
En parkas från MQ då det inte är så kallt.
En lång svart yllerock från ZARA då man vill se mer fancy ut.

Så det beror på!
ar även en Helly Hansen jacka som jag fått från jobbet då jag vill se ut som en reklampelare xD

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

En vanlig svart north face parka om det är riktigt kallt. Annars funkar min Stussy Bomberjacka fin fint.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mil-Tec ECWCS för tredje året i rad, och det lär nog bli fler då den fortfarande är som ny.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3